Dark Souls II: EDGE zdradza pierwsze konkrety
Redakcja magazynu EDGE miała przyjemność obejrzeć 10 minutowy fragment z rozgrywki Dark Souls II, a przy okazji pogadali sobie nieco z twórcami.
Dirian @ 16.12.2012, 13:05
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360, inne
Redakcja magazynu EDGE miała przyjemność obejrzeć 10 minutowy fragment z rozgrywki Dark Souls II, a przy okazji pogadali sobie nieco z twórcami. Efektem tego jest artykuł, z którego dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy na temat dzieła From Software.
Zacznijmy może od kwestii fabularnych. Dark Souls II ma być bezpośrednią kontynuacją "jedynki". Akcja nie zostanie osadzona jednak w świecie Lordran, jak to miało miejsce w przypadku pierwszej części, ale w zupełnie innym uniwersum, choć, póki co, nie wiadomo w jakim. Pod względem obszerności terenu, tytuł będzie bliźniaczo podobny do swego pierwowzoru, natomiast lokacje zostaną gęściej zapełnione, a oferowana przestrzeń lepiej wykorzystana. Samo miejsce akcji będzie bardzo istotne dla linii fabularnej, a elementy kluczowe dla przedstawionej w grze historii nie będą tak poukrywane, jak to miało miejsce w pierwszym Dark Souls.
Ponadto From Software planuje rozbudować system Przymierzy, tak aby stał się on bardziej przystępny i odgrywał w grze większą rolę. Początkowo rozgrywka ma być przystępna i wprowadzić gracza w zasady panujące w jej świecie, a dopiero następnie rzucać go na głęboką wodę.
Świetne wrażenia zaoferuje oprawa wizualna. Redaktorzy EDGE twierdzą, że Dark Souls II wygląda naprawdę ładnie, porównując je do tego, co widzieliśmy na trailerach z Watch Dogs czy Star Wars 1313.
Warto też dodać, że główny producent pierwowzoru - Hidetaka Miyazaki - został odsunięty od projektu, a prace nad sequelem zostały powierzone w ręce duetu Tomohiro Shibuya i Yui Tanimura. Podobno zmiany te wiążą się z chęcią wprowadzenia świeżego punktu widzenia do serii, a w ręce Miyazaki powierzone zostały prace nad inną, niezapowiedzianą jeszcze grą.
Proces produkcyjny Dark Souls II rozpoczął się we wrześniu 2011 roku, ale projekt na chwilę obecną ukończony jest w zaledwie 25%, więc najpewniej nie zobaczymy go zbyt szybko na sklepowych półkach. Niemniej, ekipa spędzająca czas nad sequelem jest prawie dwukrotnie większa, od tej, która zajmowała się pierwowzorem, co budzi nadzieje, że prace będą przebiegały gładko i sprawnie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler