South Park: The Stick of Truth musi trafić do dwóch milionów odbiorców

THQ od dłuższego czasu zmaga się z poważnymi kłopotami finansowymi, które sprawiają, że większość fanów amerykańskiego wydawcy zaczyna godzić się z nieuniknionym upadkiem firmy.

@ 10.06.2012, 17:10
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360

South Park: The Stick of Truth musi trafić do dwóch milionów odbiorców

THQ od dłuższego czasu zmaga się z poważnymi kłopotami finansowymi, które sprawiają, że większość fanów amerykańskiego wydawcy zaczyna godzić się z nieuniknionym upadkiem firmy. Podjęte działania (a wśród nich zwolnienia, obcinanie pensji czy skupienie się tylko na najważniejszych i rentownych markach) nie przyniosły zamierzonego efektu. Pomimo braku perspektyw, podopieczni Briana Farrella nie szczędzą pieniędzy na mające potencjał tytuły i robią wszystko, by za ich pomocą odbić się od dna. Wśród nich nie zabrakło RPG-a osadzonego w lubianym, kreskówkowym uniwersum.

South Park: The Stick of Truth musi rozejść się przynajmniej w dwumilionowym nakładzie, by przynieść THQ zyski i nie zmusić go do sprzedaży praw wykreowanej przez Treya Parkera marki. Trudne, ale niepozbawione szans na powodzenie zadanie – serial o czterech ośmiolatkach wciąż cieszy się popularnością, a odpowiadające za grę Obsidian Entertainment zdaje się być gwarantem jakości. Miejmy nadzieję, że planowana na przyszły rok produkcja będzie dla Amerykanów punktem zwrotnym, a nie gwoździem do trumny.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosroxa175   @   17:40, 10.06.2012
Duża liczba, ale może w Ameryce serial ma aż tyle fanów i uda się osiągnąć ten wynik. Nigdy nic nie wiadomo.
0 kudosdudek90r   @   17:52, 10.06.2012
Ja mam nadzieję że nakład sprzedaży będzie duży bo nie chciałbym żeby THQ się rozpadło,za dużo fajnych tytułów zrobili żeby pisać ich teraz na straty... mam nadzieję że ten tytuł będzie tak jak napisane zostało wyżej "punktem zwrotnym, a nie gwoździem do trumny."
0 kudosdenilson   @   17:56, 10.06.2012
Może będzie to "czarny koń" i faktycznie sprzeda się w tych szacunkowych dwóch milionach kopii. Nie wiem jak bardzo popularny jest ten serial w USA, ale u nas nie zawojuje rynku gier.
0 kudosremik1976   @   18:24, 10.06.2012
Brzmi to jak żebranie o kupienie co najmniej 2 milionów egzemplarzy. Jak dla mnie, to zwykła marketingowa sztuczka, która już była kilka razy stosowana, a przecież recepta na świetną sprzedaż jest prosta " zrób dobrą grę, a sama się sprzeda" lub "zrób hit, będzie git" Uśmiech Nie wzruszają mnie już te ckliwe pojękiwania producentów.
0 kudosRavnarr   @   18:45, 10.06.2012
Remik, przykład Bulletstorma pokazuje, że nawet dobra jakość gry nie gwarantuje wysokiej sprzedaży.
0 kudosremik1976   @   18:50, 10.06.2012
Wybacz Rav, ale dobre gry się sprzedają, a jeżeli Bulletstorm się nie sprzedał dobrze, to oznacza jedno...
0 kudosMicMus123456789   @   19:29, 10.06.2012
Remik wybacz, ale tu się mylisz Bulletstorm jest świetną grą, tylko widać nie wszystkim pasuje nowa marka. Ja grę przeszedłem chyba 5 razy i mimo, że jest linowa za każdym razem bawiłem się tak dobrze jak za pierwszym razem.

Co do South Park'u 2 miliony śmiałem plany, ale wątpię, że uda im się osiągnąć taką sprzedaż.
0 kudosRavnarr   @   19:42, 10.06.2012
Cytat: remik1976
a jeżeli Bulletstorm się nie sprzedał dobrze, to oznacza jedno...
Guzik oznacza. Poczytaj recenzję, sprawdź średnią na Metacriticu a przede wszystkim - pograj. Grałem tylko w krótkie demko, a bardzo mi się podobało. Ale sprzedaży to nie pomogło.
0 kudosremik1976   @   19:54, 10.06.2012
Grałem, czytałem recenzje jak również czytałem fora różnego rodzaju na których komentowano słabą sprzedaż i również te na których udzielał się sam Adrian Chmielarz. To, że większość polaków zachwyca się grą jest spowodowane tym, że grę zrobili Polacy i chyba tylko tym. Poza polską już tego szału nie było. I tymi oto słowami kończę OT w tym temacie.
0 kudosFox46   @   19:59, 10.06.2012
Boże sprzeczacie się, Bulletstorm się nie sprzedał bo nie oferował zbyt wiele względem mUltiplayer i tyle, a kampania dla jednego gracza nie była jakimś super wybitnym arcydziełem które by się chciało przechodzić raz , drugi czy tam trzeci.

Jednym słowem pomysł na grę nie był aż takim strzałem w dziesiątkę jakby się wydawało. Wiadomo pierwsze wrażenie robiło super stad takie a nie inne oceny recenzentów, ale potem jakbyśmy chcieli do tej gry wrócić to już raczej nie...
A multi tej gry to była pięta achillesowa tej gry... Było wręcz ubogie pod każdym względem.
0 kudosbat2008kam   @   20:01, 10.06.2012
Cytat: remik1976
Wybacz Rav, ale dobre gry się sprzedają, a jeżeli Bulletstorm się nie sprzedał dobrze, to oznacza jedno...

Idąc tą logiką - Call of Duty: Modern Warfare 3 to najlepsza gra obecnej generacji. Rozumiem, że tak właśnie uważasz...

Co do Bulletstorma - zachwycali się nim nie tylko Polacy, o czym wspomniał Rav, nawiązując chociażby do średniej na Metacriticu. Największym problemem polskiej produkcji było to, że została wydana na równi z takimi hitami, jak Dead Space 2 i Killzone 3. Siłą rzeczy - nie miała szans na rywalizację, gdyż była słabiej wypromowana.

Sprzedaż gier nie zależy od jakości, a od wypromowania i marketingu. Taka prawda. Alan Wake (ostatecznie opchnięto te 2 miliony, ale liczono na więcej), Heavenly Sword, Bulletstorm... Gry godne uwagi, które nie zdołały osiągnąć większego sukcesu, bo zawiodły pod względem niekoniecznie zależnym od producenta.

edit: Sporo racji ma Fox, mówiąc o trybie wieloosobowym. Nie ukrywajmy, że sprzedaż wielu gier napędzają atrakcyjne i dopracowane tryby sieciowe, a żadna z wymienionych przeze mnie gier takowych nie posiada. Coś w tym musi być.
0 kudosremik1976   @   20:03, 10.06.2012
Fox wymieniamy poglądy, a nie sprzeczamy się. Dumny

EDIT:
Bat masz rację że bardzo dużo zależy od marketingu i opanowany do perfekcji jest w stanie nam wcisnąć największe g*wno na które będziemy czekać z wypiekami na twarzy, ale Bulletstorm nie miał kiepskiej kampanii reklamowej. Nawet byłbym skłonny powiedzieć, że była lepsza niż Killzone 3 i Bioshock 2. Nie wiem dlaczego wszyscy się tak sugerują statystykami, ale ja tego nie robię. Oceniam to na własnej skórze i akurat ja uznałem Bulletstorma za średniaka. Akurat w mojej ocenie popełniono inne błędy które zaważyły na nie najlepszej sprzedaży.

Dobra, to teraz o South Parku bo nas modzi zaraz naprostują. Uważam, że w Ameryce sprzeda się dobrze i spokojnie osiągną te dwa melony, ale na Europę bym za bardzo nie liczył. Myślę, że u nas to się już przejadło i jeżeli nie będzie sprzedawana w jakieś atrakcyjnej cenie to będzie zalegać na półkach (sklepowych i cyfrowych).
0 kudosguy_fawkes   @   21:08, 10.06.2012
2 miliony może być ciężko uzbierać, bo niekoniecznie musi istnieć zależność fan serialu = gracz. Owszem, to marka rozpoznawalna, ale nie wiadomo, czy wyjdzie z tego dobra gra. Obsidian teoretycznie powinien to gwarantować, ale do tej pory to studio zajmowało się przecież dużo poważniejszymi projektami.

I znowu wraca temat Bulletstorma...
A stwierdzenie, że skoro dobrze się nie sprzedał, więc jest słaby, to dyrdymały. Napompowany marketingowy balon Homefronta czy RE: OPR (w tym przypadku także marka) pozwoliły uzyskać tym mniej niż przeciętniakom dobre wyniki sprzedaży. Bulletstorm nie miał ani marki, ani odpowiedniej do jego klasy reklamy, a czas premiery był tylko gwoździem do trumny. remik, jak dobrze pamiętam, w Twoim przypadku doznania z gry zepsuły bugi. Przykro mi z tego powodu, bo ja wersji PC nie mam nic do zarzucenia.
Dobra, koniec. Dumny
0 kudosremik1976   @   21:28, 10.06.2012
Bugi też są przyczyną złej sprzedaży i ja właśnie tutaj dopatruję się błędu między innymi. Bulletstorm postawił na PC, no i niby OK, ale ludziska zamiast do sklepowych półek ruszyli na torrenty co jest równoznaczne ze stratami w sprzedaży (dużymi). PS3 bugi okrutne i przez to słaba sprzedaż. Chyba tylko X360 uratował tą grę przed totalnym upadkiem. Moim zdaniem źle zarządzono platformami na które gra była wydana. I jeszcze raz powtórzę, że nie uważam gry za słabą, tylko za przeciętną nie wybijającą się z tłumu i nie zwracam w tym momencie uwagi na dodatkowe bugi, które faktycznie dodatkowo zniszczyły mi rozgrywkę.
Dodaj Odpowiedź