Narodziny Ameryki (PC)

ObserwujMam (0)Gram (1)Ukończone (0)Kupię (0)

Narodziny Ameryki (PC) - recenzja gry


@ 14.02.2007, 00:00
"Halski"



Narodziny Ameryki są przykładem gry stricte militarnej, o charakterze turowym.
Mimo, że wpływu na rozwój osad nie mamy, to jednak twórcy pokusili się o ich odpowiednie podzielenie, dlatego na mapie możemy dostrzec ikonkę symbolizującą miasto, fortece, wioskę indiańską, czy port. Należy jednak nadmienić, że gra daje możliwość budowania fortu, czy też składu, ale bardziej o charakterze przejściowym.

Wojsko zostało podzielone na trzy zasadnicze typu jednostek – bojowe, pomocnicze oraz dowódców. Jednostki bojowe, jak sama nazwa wskazuje to główna siła militarna twojej frakcji, natomiast jako pomoc służy zaopatrzenie (w końcu amunicja i żywność jest niezbędna do prowadzenia działań zbrojnych) oraz artyleria. Dowódcy to osoby kierujące poczynaniami jednostek - warto wspomnieć, że są to postacie historyczne, charakteryzujące się różnymi cechami, począwszy do tych godnych szacunku i uznania, jaki i negatywnych. Niektórzy dowódcy potrafią nawet specjalnie opóźniać atak, unikać zwarcia. Umiejętności przywódcze wpływają także na liczebność armii, która może być pod zwierzchnictwem danego męża stanu.

Po sformowaniu jednostki możesz nadać jej postawę, która będą wpływać na jej zachowanie.. Postawa do ataku wymusza rozpoczęcie działań zbrojnych na każdej wrogiej, dostrzeżonej jednostce, do tego inwazja na budowle przeciwnika będzie natychmiastowa, tj. nie będzie prowadzone uprzednio oblężenie. Odwrotnością jest określenie armii jako defensywnej. Zaowocuje to unikaniem działań wojennych, jednak gdy już dojdzie do ataku wrogich jednostek, to ich nie będą mogły zdobywać pola. Ogólnie - każdą z czterech zaimpletowanych postaw w grze charakteryzuje kilka współczynników, a dostosowanie ich do swoich potrzeb podczas scenariusza będzie miało istotny wpływ na przebieg działań zbrojnych.

Narodziny Ameryki (PC)

Ameryka Północna to ogromne połacie terenu, dlatego nawet fakt, że rewolucja miała miejsce tylko na jej części, nie pozwala powiedzieć, że żołnierze działali w ścisku. Niemożliwe jest, opanowywaniu kawałek, po kawałku i utrzymywanie całych terytoriów pod swoimi rządami tworząc linię nie do przejścia ze swoich wojsk.

Kwestia zaopatrzenia także odgrywa sporą rolę, gdyż bez wsparcia nawet najsilniejsza armia nie jest w stanie funkcjonować i zwyciężać, dlatego każdy region tworzy określoną liczbę pożywienia, które jest wykorzystywane przez wojsko. Może zdarzyć się tak, że będziesz kontrolował tylko kilkadziesiąt procent danego terytorium, dlatego komputer przydzieli Ci tylko część wygenerowanego przychodu. Gdy nie uda Ci się dostarczyć żywności swoim oddziałom, wtedy zrozpaczeni podkomendni rozpoczną plądrowanie regionu, w którym się znajdują, co jednak nie jest dobrym pomysłem, gdyż nie wypływa pozytywnie na morale i do tego armia będzie w stanie uzyskać zaledwie jedną trzecią możliwego pożywienia.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?