Jeśli chodzi o przygotowane na potrzeby gry lokacje, to są one dość monotonne – przez większość czasu poruszamy się po korytarzach baz kosmicznych i hangarach, ale z czasem trafiamy na mniej klaustrofobiczne, pół-otwarte tereny. Mimo wszystko jest tu dość ciasno i niezbyt różnorodnie, ale taka natura ponurych kosmicznych czeluści – szczególnie tych z uniwersum Obcego. Nie można tym samym odmówić twórcom wyczucia – miejscówki przerażają gęstym klimatem.
Finalnie Aliens: Dark Descent okazuje się udaną produkcją, której nie można zbyt wiele zarzucić w kwestii rozgrywki. Nieco gorzej wypadają sprawy techniczne i to - co gorsze - nie optymalizacja, ale błędy. Dwa razy nie mogłem kontynuować misji, bo gra nie chciała zaliczyć checkpointu, a innym razem tytuł uparcie kazał mi iść do punktu A, który nie był jednak właściwym kierunkiem docelowym misji. Patrząc po tym, co gracze wypisują w sieci, podobnych błędów jest niestety więcej. Na szczęście twórcy zapowiedzieli patche, a jeden z nich zdążyli opublikować tuż po premierze. Pewnie więc kwestia kilku tygodni i problemy zostaną naprawione - póki co trzeba jednak o nich wspomnieć.
Pomijając niedociągnięcia, ekipie ze studia Tindalos Interactive udało się oddać w nasze ręce przemyślaną i angażującą produkcję, do tego świetnie oddającą realia uniwersum. Docenią ją przede wszystkim fani Obcego, ale nie tylko – pozostałych też powinna zainteresować, pod warunkiem, że lubicie wyzwania i pojawiający się regularnie na plecach dreszczyk emocji.
Dobra |
Grafika: Oprawa wizualna jest przyzwoita - gra wygląda nieźle, może pomijając niezbyt atrakcyjne cutscenki. |
Dobry |
Dźwięk: Klimatyczna, choć powtarzalna ścieżka dźwiękowa. |
Dobra |
Grywalność: Jeśli lubicie wyzwania, wszelakiego rodzaju kombinowanie, a wszystko to w towarzystwie włosów stających dęba - szybko się tu odnajdziecie. |
Dobre |
Pomysł i założenia: Kilka ciekawych pomysłów, w tym mechanika stresu czy nieźle zrealizowany system rosnącej w potędze hordy. Do tego ciekawe połączenie gry akcji z taktyczną rozgrywką. |
Dobra |
Interakcja i fizyka: Sterowanie jest proste i intuicyjne - także grając na padzie. |
Słowo na koniec: Aliens: Dark Descent to pozytywne zaskoczenie - i te słowa chyba najlepiej opisują dzieło Tindalos. Raczej mało kto czekał na ten tytuł, a po premierze chętnych do zagrania nie brakuje. Warto spróbować - szczególnie jeśli lubicie wyzwania i gęstą atmosferę! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler