Wywiad z Piranha Bytes luźno dotyczący Risen 2


bigboy177 @ 12:56 25.04.2012
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Ze względu na zbliżającą się premierę gry Risen 2 postanowiliśmy zadać kilka pytań twórcom tejże produkcji. Rozmawialiśmy z dyrektorem ds.

Ze względu na zbliżającą się premierę gry Risen 2 postanowiliśmy zadać kilka pytań twórcom tejże produkcji. Rozmawialiśmy z dyrektorem ds. projektów w Piranha Bytes, Björnem Pankratzem. Oto co udało nam się dowiedzieć.

MiastoGier.pl: Dlaczego zmieniliście scenerię Risen 2? Tym razem jest tu więcej piratów.

Björn Pankratz: Jest wiele powodów, dla których zdecydowaliśmy się na piracką scenerię w naszym RPG. Zasadniczo jednak wygląd naszych postaci i styl wypowiedzi od zawsze dobrze wpasowywał się w ten klimat. Dlatego też już w przeszłości, np. w Gothic 2: Noc Kruka, czy też w Risen, wbudowaliśmy wątki piratów. Tym razem chcieliśmy poświęcić im całą grę.



MiastoGier.pl: Czy przy Risen 2 pracowało więcej osób niż przy pierwszej części?

Björn Pankratz: Liczebność zespołu w trakcie prac nad projektem waha się zazwyczaj między 20, a 30 osobami. Na etapie projektowania jest nas zazwyczaj nieco mniej, a potem przy wdrażaniu, kiedy robi się bardzo nerwowo, dochodzi kilka par rąk do pomocy. Zawsze tak było. Tym razem jednak produkcję całego szeregu elementów powierzyliśmy firmom zewnętrznym. Ogromnie podnosi to oczywiście ilość i jakość elementów.

MiastoGier.pl: W coraz większej ilości gier stosuje się pewne moralne dylematy. Zastanawialiście się nad umieszczeniem ich w waszych grach?

Björn Pankratz: W Risen 2 wprowadziliśmy kilka dylematów do dialogów, gdzie gracz musi zdecydować, jak ma odpowiedzieć. Decyzje w naszych grach zawsze miały zabarwienie etyczne. Np. czy chcę kogoś okraść lub zaatakować i ponieść tego konsekwencje, czy też wolę grać uczciwie. W najgorszym wypadku zła decyzja z Risen 2 może spowodować nawet czyjąś śmierć.



MiastoGier.pl: Co było najtrudniejsze w pracach nad wersją Risen 2 na konsole?

Björn Pankratz: My opracowaliśmy całą grę na PC, jednak kwestią portowania na konsole zajęło się inne studio. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, pracują właśnie nad optymalizacją.

MiastoGier.pl: Chcielibyście udostępnić swoje gry na platformy mobilne? Może PS Vita? Albo iPada? Wydaje mi się, że pierwszy Gothic byłby świetnym pomysłem.

Björn Pankratz: Jak na razie o tym nie myślimy, ponieważ nasz zespół zazwyczaj jest zajęty bieżącą pełną wersją gry. Ale kto wie.

MiastoGier.pl: Wydacie narzędzia do tworzenia modyfikacji dla Risen 2?

Björn Pankratz: Nic takiego nie planujemy.

Sprawdź także:

Gothic

Premiera: 10 marca 2001
PC, SWITCH

Gothic to cRPG akcji, którego akcja osadzona została w mrocznym uniwersum fantasy autorstwa niemieckiego studia Piranha Bytes.Fabuła Gothic pozwala graczowi wcielić się w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBlackAlbum   @   14:45, 25.04.2012
Hehehe, najlepszy RPG - Risen 2. Cóż, oby jego słowa się potwierdziły i obyśmy dostali wspaniałą grę. Ja już szykuje pieniądze ;)
0 kudosrewen.   @   15:18, 25.04.2012
Bardzo mnie ciekawi co by odpowiedział na pytanie - co najbardziej podoba mu się w Risen 2 i komu poleca grę. Ogólnie wywiad dobry : )
0 kudosMicMus123456789   @   16:52, 25.04.2012
Nie ma to jak polecić własną grę. Ale skoro już chwali to mam nadzieję, że nie bezpodstawnie ;p
0 kudosIgI123   @   17:09, 25.04.2012
Bardzo fajny wywiad, szkoda tylko że nie zdradził nic z ich planów na przyszłość.
0 kudosroxa175   @   17:33, 25.04.2012
Wywiad również mi się podobał i to oczywiste, że chwali swoją grę w końcu kto jak kto, ale on musi wierzyć w jej sukces Dumny
0 kudosrevan250   @   18:53, 25.04.2012
Spoko wywiad, fajnie by było jakby mieli w planach wrócić w przyszłości do Gothica.
0 kudossebogothic   @   21:25, 25.04.2012
Jako najlepszego erpega Bjorn powinien podać Gothica i Gothica II: Noc Kruka. Ja te gry i dodatek traktuję jako jedną, spójną całość. Idealnie się dopełniają i nigdy się nie nudzą.
Co do wywiadu to fajny, szkoda, że taki krótki i większość kwestii była poruszana we wcześniejszych wywiadach z Piraniami. Mogliście powiedzieć, że będziecie przeprowadzać wywiad to może użytkownicy podaliby swoje propozycje. No i wywiad nie zdradził ich planów na przyszłość. Mogliście się spytać np. Co planujecie robić w najbliższym czasie? albo: Kiedy pojawią się informacje dotyczące kolejnego projektu?
Mam nadzieję, że jeszcze jakieś wywiady z PB pojawią się u was.
0 kudosIgI123   @   21:27, 25.04.2012
Cytat: sebogothic
Mogliście się spytać np. Co planujecie robić w najbliższym czasie? albo: Kiedy pojawią się informacje dotyczące kolejnego projektu?
Eee?
Cytat: MiastoGier
Jakie macie plany na przyszłość? Risen 3? Coś nowego? Może nowocześniejszy świat RPG?
0 kudosSzymono111   @   07:30, 26.04.2012
Nie dostaniemy najlepszego erpega,ale uważam że gra powinna być najwyższej jakości,jak na pyranie przystało.
0 kudosMarcus00   @   20:34, 26.04.2012
Dużo to się nie dowiedzieliśmy z tego wywiadu. Widać rozmówca nie mógł nic powiedzieć, albo po prostu nie chciał, bądź... samo studio naprawdę nie ma pojęcia, co będzie dalej.
0 kudosIgI123   @   23:28, 26.04.2012
Jakoś nie sądzę, aby pojawił się zbyt szybko. Dumny
0 kudosBlackAlbum   @   14:58, 06.05.2012
No i jego słowa się potwierdziły, no może po części... Najlepszym RPG Risena 2 bym nie nazwał, ale na pewno nie jest gniotem. Dostalismy porządną produkcję Uśmiech
0 kudossebogothic   @   21:23, 06.05.2012
Cytat: IgI123
Cytat: sebogothic
Mogliście się spytać np. Co planujecie robić w najbliższym czasie? albo: Kiedy pojawią się informacje dotyczące kolejnego projektu?
Eee?
Cytat: MiastoGier
Jakie macie plany na przyszłość? Risen 3? Coś nowego? Może nowocześniejszy świat RPG?


Chodziło mi o inne sformułowanie pytania.
Dodaj Odpowiedź