Wywiad z Piranha Bytes luźno dotyczący Risen 2
Ze względu na zbliżającą się premierę gry Risen 2 postanowiliśmy zadać kilka pytań twórcom tejże produkcji. Rozmawialiśmy z dyrektorem ds. projektów w Piranha Bytes, Björnem Pankratzem. Oto co udało nam się dowiedzieć.
MiastoGier.pl: Dlaczego zmieniliście scenerię Risen 2? Tym razem jest tu więcej piratów.
Björn Pankratz: Jest wiele powodów, dla których zdecydowaliśmy się na piracką scenerię w naszym RPG. Zasadniczo jednak wygląd naszych postaci i styl wypowiedzi od zawsze dobrze wpasowywał się w ten klimat. Dlatego też już w przeszłości, np. w Gothic 2: Noc Kruka, czy też w Risen, wbudowaliśmy wątki piratów. Tym razem chcieliśmy poświęcić im całą grę.
MiastoGier.pl: Czy przy Risen 2 pracowało więcej osób niż przy pierwszej części?
Björn Pankratz: Liczebność zespołu w trakcie prac nad projektem waha się zazwyczaj między 20, a 30 osobami. Na etapie projektowania jest nas zazwyczaj nieco mniej, a potem przy wdrażaniu, kiedy robi się bardzo nerwowo, dochodzi kilka par rąk do pomocy. Zawsze tak było. Tym razem jednak produkcję całego szeregu elementów powierzyliśmy firmom zewnętrznym. Ogromnie podnosi to oczywiście ilość i jakość elementów.
MiastoGier.pl: W coraz większej ilości gier stosuje się pewne moralne dylematy. Zastanawialiście się nad umieszczeniem ich w waszych grach?
Björn Pankratz: W Risen 2 wprowadziliśmy kilka dylematów do dialogów, gdzie gracz musi zdecydować, jak ma odpowiedzieć. Decyzje w naszych grach zawsze miały zabarwienie etyczne. Np. czy chcę kogoś okraść lub zaatakować i ponieść tego konsekwencje, czy też wolę grać uczciwie. W najgorszym wypadku zła decyzja z Risen 2 może spowodować nawet czyjąś śmierć.
MiastoGier.pl: Co było najtrudniejsze w pracach nad wersją Risen 2 na konsole?
Björn Pankratz: My opracowaliśmy całą grę na PC, jednak kwestią portowania na konsole zajęło się inne studio. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, pracują właśnie nad optymalizacją.
MiastoGier.pl: Chcielibyście udostępnić swoje gry na platformy mobilne? Może PS Vita? Albo iPada? Wydaje mi się, że pierwszy Gothic byłby świetnym pomysłem.
Björn Pankratz: Jak na razie o tym nie myślimy, ponieważ nasz zespół zazwyczaj jest zajęty bieżącą pełną wersją gry. Ale kto wie.
MiastoGier.pl: Wydacie narzędzia do tworzenia modyfikacji dla Risen 2?
Björn Pankratz: Nic takiego nie planujemy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler