Premiery gier w kwietniu 2024 - ochłodzenie
No Rest for the Wicked - 18 kwietnia
- PC - wczesny dostęp
No Rest for the Wicked to gra RPG akcji utrzymana w nowoczesnej formule (w odróżnieniu od opisywanego na łamach tego przeglądu Broken Roads). Za produkcję odpowiada studio Moon, autorzy serii Ori. Akcja pozwala graczowi wcielić się w rolę Cerima, członka grupy mistycznych, świętych wojowników. Jest rok 841, gdy wieść o śmierci władcy roznosi się echem w całym królestwie, korona przechodzi na jego aroganckiego i nieobytego syna Magnusa. Niewidziana od tysiąca lat przeklęta zaraza, zwana właśnie Pomorem, powróciła. Dodatkowo swoje polityczne cele chce zrealizować enigmatyczny, lecz potężny kościół. Wszystkie te siły ścierają się na niewielkiej wyspie Isola Sacra, gdzie grupy buntowników i miejscowy rząd walczą o panowanie nad ruinami przodków.
Sama rozgrywka choć reprezentuje kilka różnych gatunków, stawia również na elementy roguelite - z tą różnicą, że to skarby czy nagrody za misje są przydzielane losowo. Poza tym twórcy, który wcześniej stworzyli gry w formule metroidvanii, również tutaj zaimplementowali kilka mechanik z tego rodzaju tytułu: skomplikowane i odkrywane z czasem otoczenie. Gameplay jest też trudny i skupiony na zręcznościowych walkach (w tym z gargantuicznymi bossami), co przywodzi na myśl soulslike.
Tales of Kenzera: ZAU - 23 kwietnia
- PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Switch
Tales of Kenzera: ZAU to gra zręcznościowo-platformowa o charakterze metroidvania z wojowniczym szamanem w roli głównej, w którego dubbing zaangażowany został Abubakar Salim - znany za sprawą roli Bayeka z Assassin's Creed: Origins oraz gry w serialu Wychowane Przez Wilki. Za projekt odpowiada debiutancki zespół Surgeont Studios, którego fabuła opowiada o pogrążonym w żałobie chłopcu, który zaczyna czytać baśń Bantu napisaną przez zmarłego ojca. Po zawarciu paktu z bogiem śmierci, aby sprowadzić swojego Babę z ciemności, ruszamy do krainy Kenzery jako tytułowy ZAU - młody szaman - by zmierzyć się z trzema, dziwnie znajomymi istotami. Podróż jest jednak długa i wypełniona duszami wielu zmarłych.
Gameplay została zrealizowana w konwencji platformówki 2.5D (poziomy są dwuwymiarowe, zaś modele postaci wykonane w pełnym trójwymiarze), w której niebagatelną rolę grają elementy zręcznościowe. Naszym zadaniem jest przemierzanie baśniowych lokacji inspirowanych historiami Bantu walcząc przy tym z gęsto pojawiającymi się przeciwnikami. Pomagają nam w tym w tym dwie maski - słońca oraz księżyca. Każda z nich charakteryzuje się innymi atakami i płynne przełączanie między nimi pozwala wyprowadzać potężne kombinacje ciosów. Podczas naszej przygody zwiedzamy trzy biomy: las, pustkowia oraz krainę umarłych, a na koniec każdej z nich czeka walka z bossem. Regularnie odkrywamy także nowe moce pozwalające powrócić do niedostępnych wcześniej lokacji.
Sea of Thieves - 30 kwietnia
- PlayStation 5
Piekło zamarzło: jeden z ciekawszych tytułów ekskluzywnych konsol Xbox, Sea of Thieves, już w tym miesiącu zadebiutuje na konkurencyjnej platformie: PlayStation 5! Gra studia Rare to przygodowa gra akcji nastawiona na żyjący świat wypełniony innymi graczami. Produkcja skupia się na pirackich przygodach, odkrywaniu nowych lądów, walki z kościotrupami, duchami poległych współtowarzyszy niedoli lub też innych monstrów.
W Sea of Thieves wcielamy się w kapitana własnego okrętu, a naszym zadaniem jest żeglowanie, grabienie oraz poszukiwanie przygód. Klimatyczny żywot morskiego korsarza współdzielimy w czteroosobowej grupie - załodze statku (możemy realizować przygodę samodzielnie, jednak wtedy statek jest o wiele mniejszy i bardziej podatny na ataki innych graczy). .Sea of Thieves nie jest typową grą MMORPG, a posiada współdzielony z innymi graczami świat. To znaczy, że w każdej sesji jest konkretna liczba osób. Jeśli na horyzoncie widzimy obcy statek, to znaczy, że jest to inna załoga - może nam wspomóc, lecz jednocześnie musimy uważać na zagrożenie z jej strony.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler