Cyberpunk 2077 - najważniejsze zmiany w aktualizacji 2.1
W sieci już jutro zadebiutuje kolejna znacząca aktualizacja gry Cyberpunk 2077. Chodzi w tym przypadku o patch 2.1, którego dzień udostępnienia pokrywa się z datą premiery specjalnego, kompletnego wydania ostatniego projektu studia CD Projekt RED, czyli Cyberpunk 2077: Ultimate Edition. Mimo że aktualizacja 2.1 nie jest tak duża i znacząca, jak łatka 2.0, wprowadza ona do CP2077 sporo nowości. Byście wiedzieli czego mniej więcej się spodziewać, przygotowaliśmy dla Was zestawienie.
Funkcjonalny system metra
Zdecydowanie najważniejszą nowością w patchu 2.1 dla Cyberpunk 2077 jest system metra, w pełni funkcjonalny i dający nam alternatywną metodę poruszania się po mieście. Co ciekawe, na zwiastunie z 2018 roku, z targów E3, Cyberpunk 2077 zdawało się system metra posiadać. Finalnie jednak prawdopodobnie deweloperzy nie zdążyli go dopracować i musieli wyciąć.
Aby otrzymać dostęp do metra, trzeba ukończyć napad w Konpeki Plaza. Dostajemy wówczas wiadomość tekstową o tym, że metro jest już otwarte. W sumie przygotowano 19 unikatowych stacji podzielonych na pięć linii. Pomiędzy stacjami można podróżować błyskawicznie albo zdecydować się na przejażdżkę w czasie rzeczywistym, obserwując pasażerów oraz to, co dzieje się za oknami. Trzeba wówczas pilnować przystanków, by przypadkiem nie pojechać za daleko albo nie wysiąść zbyt wcześnie.
Słuchanie muzyki w trakcie spacerów
Do tej pory szerokiej gamy stacji radiowych dało się słuchać wyłącznie podczas przejażdżek samochodem. Deweloperzy postanowili to zmienić, wprowadzając przedmiot zwany Radioportem. Możemy dzięki niemu spacerować po mieście i słuchać swoich ulubionych kawałków, choć są pewne ograniczenia. Muzyka nie będzie odtwarzana podczas dialogów, a także sekwencji z muzyką wynikającą ze skryptów.
Nowe motocykle oraz specjalne Porsche 911
Kolejna nowość jest dla graczy, którzy lubią pośmigać ulicami Night City. To dla nich deweloperzy ze studia CD Projekt RED przygotowali specjalną wersję Porsche 911 należącego do Johnny'ego Silverhanda. Posiada ono między innymi efektowne logotypy jego zespołu, Samurai. Aby otrzymać dostęp do tego wyjątkowego samochodu, trzeba coś zrobić. Na razie nie wiemy co dokładnie, ale możliwe, że chodzi o jakiś dodatkowy quest. Prócz nowego auta jest też 5 całkiem świeżych motocykli z istniejących marek.
Sztuczki na motorach oraz broń miotana
Jeśli do tej pory nie przemawiały do Was motocykle w Cyberpunk 2077, to koniecznie zainteresujcie się nimi po aktualizacji 2.1. Wprowadza ona do gry bowiem możliwość wykonywania rozmaitych i niebywale efektownych tricków z wykorzystaniem jednośladów. Są wśród nich między innymi flipy, jazda na jednym kole i możliwość wychylania się w trakcie jazdy (szczególnie na autostradzie).
Nowością są też przedmioty miotane, jak noże i topory, z których można korzystać nie tylko na piechotę, ale także podczas przejażdżek na motocyklach. Nie jesteśmy już więc w sytuacji zagrożenia życia ograniczeni do broni palnej, ale możemy korzystać też z białej.
Pościgi samochodowe z gangsterami
System gangów w Cyberpunk 2077 przeszedł ostatnio spory lifting, a dzięki aktualizacji 2.1 bandziory otrzymają dodatkowe możliwości. Chodzi o to, że jeśli zdecydujemy się np. eliminować napotkanych członków gangu podczas swoich wojaży, w pewnym momencie na ogonie możemy ujrzeć samochód należący do jednej z grup przestępczych, próbujący nas zepchnąć z drogi i zlikwidować - wiecie... celem zemszczenia się.
Ucieczka lub eliminacja przeciwników będzie konieczna, by kontynuować dotychczasowe aktywności. Wiele pościgów będzie losowych, ale będą też takie, które wynikną z decyzji, jakie podjęliśmy podczas wykonywania głównych lub pobocznych aktywności. Może być dzięki temu naprawdę ciekawie.
Wyścigi wielokrotnego użytku
Jeśli czerpaliście przyjemność z wyścigów w Cyberpunk 2077 i jednocześnie byliście niezadowoleni z tego, że nie dało się ich powtarzać, to uraduje Was aktualizacja 2.1. Dzięki niej możliwe stanie się ponowne ściganie we wcześniej ukończonych przejazdach. By opcja ta stała się dostępna, konieczne jest jednak ukończenie wątku fabularnego z Claire Russell. Dopiero wtedy stanie się możliwe powtarzanie wyścigów. Dlaczego w ogóle warto to robić? Ano między innymi dlatego, że wygrane dają nam zniżki na samochody.
Poprawione walki z bossami
CD Projekt RED postanowiło poprawić jednego z bossów, a dokładnie Adama Smashera. Szef ochrony Arasaki w ramach wątku fabularnego prezentowany jest jako niebezpieczny i wymagający przeciwnik, a w trakcie walki z nim nie musimy się jakoś szczególnie mocno napocić. Po aktualizacji ma być bardziej agresywny, częściej będzie korzystał ze swoich umiejętności, a ponadto zadawał będzie większe obrażenia. Pojedynek z nim miał być od początku wyzwaniem i chyba wreszcie takowym będzie.
Nowe funkcje poprawiające dostępność gry
Adam Smasher będzie przeciwnikiem trudniejszym, ale sama gra powinna być bardziej dostępna niż kiedykolwiek wcześniej. Podczas zabawy będziemy mogli włączyć większe czcionki, przemodelować interfejs użytkownika, a nawet wyłączyć licznik w mini-gierce związanej z hakowaniem. Da się też zwiększyć HUD, wyłączyć chromatyczną aberację, a także zniekształcenia soczewek. Gra ma być dzięki temu bardziej przejszysta i czystsza.
Wsparcie dla DualSense na PC
Jeśli nie przepadacie za kontrolerem dla Xboksa, ewentualnie macie po prostu DualSens, bo posiadacie - lub nie - konsolę PlayStation 5, to dzięki aktualizacji 2.1 dla Cyberpunk 2077 będziecie w stanie ze swojego pada korzystać także na PC. Za sprawą specjalnych opcji w menu dopasujecie intensywność adaptacyjnych spustów, a nawet całkowicie je wyłączycie. Skorzystacie też oczywiście z rozbudowanej haptyki oraz innych zalet pada.
Podsumowując, patch 2.1 nie jest tak upakowany zmianami, jak 2.0, ale mimo wszystko wprowadza garść nowych rozwiązań wpływających pozytywnie na rozgrywkę. Jeśli nadal gracie w Cyberpunk 2077, koniecznie przeprowadźcie aktualizację. Łatka będzie dostępna jutro, choć na razie nie wiemy, o której godzinie. Jeśli najbardziej czekacie na Nowa Gra Plus, to wciąż takowej tym razem nie będzie. Ale dyrektor społeczności CDPR, Marcin Momot, jakiś czas temu napisał na Twitterze, że twórcy nad NG+ pracują.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler