Premiery miesiąca - listopad 2019
Star Wars Jedi: Upadły Zakon (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 15 listopada
Pamiętacie 2007, 2008 i 2009 rok w wykonaniu firmy Electronic Arts? Zapewne nie, ale powinniście – w tym okresie EA wprowadziło na rynek takie pozycje jak Mass Effect, Crysis, Dead Space, Mirror’s Edge czy Dragon Age. Prawdziwa śmietanka, crème de la crème.
Później było już nieco mniej kolorowo, a ostatnie lata dla ”Elektroników” to raczej pasmo niekoniecznie udanych ruchów (chociaż finansowo raczej nadal korzystnych). Tym bardziej dziwi premiera Star Wars Jedi: Upadły Zakon – jednoosobowej przygodowej gry akcji. To dość niecodzienny widok w portfolio EA.
Produkcja studia Respawn Entertainment (które na swoim koncie ma m.in. serię Titanfall czy Apex: Legends) pozwala wcielić się w postać Cala Kestisa, byłego padawana, który po ogłoszeniu rozkazu 66 musi ukrywać się przed ścigającymi go żołnierzami Imperium. Zwiedzimy m.in. Zewnętrzne Rubieże czy planetę Bracca.
Zgodnie z zapowiedziami, ma to być w pełni „singlowe” doznanie – nie będzie tu mikrotransakcji, loot-boksów czy innych sieciowych elementów, pozwalających wycisnąć z graczy dodatkowe miedziaki. Gracz będzie pokonywał kolejne etapy, przeżywał historię Cala, rozwiązywał łamigłówki oraz przechodził elementy zręcznościowo-logiczne. Oprócz tego dostaniemy również zaawansowany model walki przy użyciu miecza świetlnego.
Terminator: Resistance (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 15 listopada
Studio Teyon Games, które stoi za projektem o nazwie Terminator: Resistance, nie ma chlubnej przeszłości. Rodzimi deweloperzy w przeszłości stanęli za takimi „dziełami” jak Rambo: The Video Game czy Heavy Fire: Afghanistan.
Deweloperzy ponad miesiąc temu z zaskoczenia ogłosili prace nad przeniesieniem jednego z najpopularniejszych filmowych uniwersów do „wirtuala”, publikując do tego czasu raptem dwa gameplaye. Tytuł ma być utrzymany w konwencji klasycznego FPS-a z oskryptowanymi sekwencjami akcji – coś na wzór dużo popularniejszego Call of Duty.
Przemierzamy korytarzowe oraz nieco bardziej otwarte lokacje i mierzymy się z napuszczonymi na nas oponentami - głównie robotami sterowanymi przez system Skynet. Działamy przy pomocy szeregu rozmaitych pukawek - takich jak pistolety, karabiny maszynowe czy shotguny - oraz umiejętności specjalnych. Deweloperzy pokusili się nawet o elementy RPG-owe (crafting).
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler