Moderzy mogą zarabiać na modyfikacjach do Skyrima na Steamie
Steamowy Warsztat rośnie w siłę od długiego czasu - użytkownicy tworzą i udostępniają za jego pośrednictwem kilotony różnorakich modyfikacji, cieszących się czasami zaskakującą popularnością.
Itchytude @ 24.04.2015, 09:02
I AM ERROR.
Kacper "Itchytude" Kutelski
pc
Steamowy Warsztat rośnie w siłę od długiego czasu - użytkownicy tworzą i udostępniają za jego pośrednictwem kilotony różnorakich modyfikacji, cieszących się czasami zaskakującą popularnością. Mimo, że do tej pory przedmioty sprzedawno tylko w wybranych tytułach pochodzących bezpośrednio od Valve, to od startu usługi w 2011 roku twórcy tego typu zawartości zarobili już w sumie około 57 milionów dolarów. Najnowszy update Steama otwiera przed utalentowanymi moderami możliwość zarobienia na modyfikacjach do gier autorstwa innych deweloperów, a na pierwszy ogień rzucono niezwykle pod tym względem łakomy kąsek - The Elder Scrolls V: Skyrim.
Gry od Bethesda Softworks od zawsze stanowią doskonałe płótno dla kreatywnych majsterkowiczów, którzy wypluwają na światło dzienne niezwykle zróżnicowane kreacje, a Skyrim to pod tym względem ich nowy diament koronny - na samym SkyrimNexus dostępnych jest ponad 35000 modów. Wśród nich znaleźć można niemalże wszystko, poczynając od nowych fryzur czy skyboxów, na samochodach i mieczach świetlnych kończąc. Do tej pory ich autorzy polegali na dotacjach i serwisach pokroju Patreon celem utrzymania się na swoim hobby, tak więc możliwość pobierania opłat za pośrednictwem Steama z pewnością okaże się dla niektórych niezwykle atrakcyjna. Ostateczna decyzja o cenie tworu należy do autora któremu Valve i Bethesda odpalą 25% zysków.
Postanowienie Valve i Bethesdy w sprawie oficjalnej sprzedaży modów (które do tej pory były w znakomitej większości udostępniane za darmo) bardzo szybko spotkała się z odzewem oburzonych graczy, którzy słusznie zauważają, że Skyrim bez modów nie cieszyłby się tak ogromną popularnością co dziś i pobieranie za nie opłat przy tak niskiej prowizji dla autorów to anty-konsumencki krok w złym kierunku. Są również tacy, którzy bronią tej decyzji zauważając, że za wykonaną pracę należy się wynagrodzenie i gdyby gracze używający modyfikacji dobrowolnie ofiarowali nawet drobną sumę ich autorom, to ci z pewnością nie byliby zainteresowani współpracą na obecnych warunkach.
Warto nadmienić że nie raz zdarzało się, że mody od różnych autorów wchodziły ze sobą w konflikt i odmawiały współpracy. Z tego względu Valve oferuje możliwość ich zwrotu w przeciągu 24 godzin, jednak często tego typu usterki wynikają dopiero po instalacji wielu różnych map, paczek tekstur i innych modyfikacji. Skyrimowe przedmioty i moduły udostępnione w ramach Warsztatu zobaczyć możecie tutaj. Ponadto Skyrim będzie na Steamie darmowy w ten weekend, więc nowy system przetestujecie na własnej skórze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler