Twórcy Assassin’s Creed będą mieć więcej czasu na dopracowywanie swoich gier
Wszystkie odsłony Assassin’s Creed powstają w studio Ubisoft Montreal, niemniej jednak nie tylko ta jedna ekipa jest za nie odpowiedzialna.
bigboy177 @ 13.11.2014, 11:43
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Wszystkie odsłony Assassin’s Creed powstają w studio Ubisoft Montreal, niemniej jednak nie tylko ta jedna ekipa jest za nie odpowiedzialna. Różne elementy projektów przekazywane są do oddziałów korporacji, rozmieszczonych na całym świecie. Koordynacja tego nie jest łatwym przedsięwzięciem.
Problemy z tak ogromnymi projektami ujawniają się najczęściej w momencie ich premiery. Nie inaczej jest niestety w przypadku debiutu Assassin's Creed: Unity, które, choć całkiem wciągające, pełne jest problemów technicznych, istotnie utrudniających czerpanie przyjemności z rozgrywki. Gra wymagała jeszcze przynajmniej kilku kolejnych miesięcy dewelopingu, a Ubisoft był tego świadom. Dowód znajdujemy w opublikowanym jakiś czas temu wywiadzie, w którym wiceprezydent Ubisoft Montreal, Lionel Raynaud, rozmawiał z ekipą CVG.
"Chcieliśmy mieć trochę więcej czasu, aby popracować nad marką Assassin's Creed", powiedział Raynaud. Choć jego słowa nie nawiązują bezpośrednio do Assassin's Creed: Unity, wnioski nasuwają się same. Ubisoft Montreal zawsze przewodziło produkcji, a w najbliższym czasie większy nacisk kładziony będzie na Ubisoft Quebec. Ekipa z Montrealu najprawdopodobniej nie wyrabiała z czasem, co odbijało się niekorzystnie na ich projektach. W przyszłości studia będą się wymieniać, podobnie jak te, pracujące dla Activision nad serią Call of Duty.
"Dla Montrealu ta decyzja jest ważna, daje nam więcej czasu. Wydaliśmy wiele gier z serii Assassin's Creed i czasami chcieliśmy więcej czasu na podejmowanie decyzji i eksperymentowanie. Są rzeczy, które wiemy, że możemy zrobić w Assassin's Creed i takie, które zakładamy, że nie możemy, ale często stajemy i zastanawiamy się dlaczego nie możemy ich zrobić? Czego nam potrzeba, abyśmy byli w stanie spróbować?"
Czy taka naprzemienna produkcja się sprawdzi? Wiele wskazuje na to, że tak. Sama marka wciąż jest w stanie przyciągnąć graczy, wskazuje na to zeszłoroczne Black Flag, nie może być jednak tak, że dostajemy niedopracowane dziadostwo.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler