Twórcy Assassin’s Creed będą mieć więcej czasu na dopracowywanie swoich gier

Wszystkie odsłony Assassin’s Creed powstają w studio Ubisoft Montreal, niemniej jednak nie tylko ta jedna ekipa jest za nie odpowiedzialna.

@ 13.11.2014, 11:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Twórcy Assassin’s Creed będą mieć więcej czasu na dopracowywanie swoich gier

Wszystkie odsłony Assassin’s Creed powstają w studio Ubisoft Montreal, niemniej jednak nie tylko ta jedna ekipa jest za nie odpowiedzialna. Różne elementy projektów przekazywane są do oddziałów korporacji, rozmieszczonych na całym świecie. Koordynacja tego nie jest łatwym przedsięwzięciem.

Problemy z tak ogromnymi projektami ujawniają się najczęściej w momencie ich premiery. Nie inaczej jest niestety w przypadku debiutu Assassin's Creed: Unity, które, choć całkiem wciągające, pełne jest problemów technicznych, istotnie utrudniających czerpanie przyjemności z rozgrywki. Gra wymagała jeszcze przynajmniej kilku kolejnych miesięcy dewelopingu, a Ubisoft był tego świadom. Dowód znajdujemy w opublikowanym jakiś czas temu wywiadzie, w którym wiceprezydent Ubisoft Montreal, Lionel Raynaud, rozmawiał z ekipą CVG.

"Chcieliśmy mieć trochę więcej czasu, aby popracować nad marką Assassin's Creed", powiedział Raynaud. Choć jego słowa nie nawiązują bezpośrednio do Assassin's Creed: Unity, wnioski nasuwają się same. Ubisoft Montreal zawsze przewodziło produkcji, a w najbliższym czasie większy nacisk kładziony będzie na Ubisoft Quebec. Ekipa z Montrealu najprawdopodobniej nie wyrabiała z czasem, co odbijało się niekorzystnie na ich projektach. W przyszłości studia będą się wymieniać, podobnie jak te, pracujące dla Activision nad serią Call of Duty.

Twórcy Assassin’s Creed będą mieć więcej czasu na dopracowywanie swoich gier
"Dla Montrealu ta decyzja jest ważna, daje nam więcej czasu. Wydaliśmy wiele gier z serii Assassin's Creed i czasami chcieliśmy więcej czasu na podejmowanie decyzji i eksperymentowanie. Są rzeczy, które wiemy, że możemy zrobić w Assassin's Creed i takie, które zakładamy, że nie możemy, ale często stajemy i zastanawiamy się dlaczego nie możemy ich zrobić? Czego nam potrzeba, abyśmy byli w stanie spróbować?"

Czy taka naprzemienna produkcja się sprawdzi? Wiele wskazuje na to, że tak. Sama marka wciąż jest w stanie przyciągnąć graczy, wskazuje na to zeszłoroczne Black Flag, nie może być jednak tak, że dostajemy niedopracowane dziadostwo.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:28, 13.11.2014
Heh czemu dalej mam wrażenie że próbują się jakoś teraz usprawiedliwić, podobnie gadali przy AC3 to taka gadka szmatka.
0 kudosremik1976   @   13:15, 13.11.2014
Oni tak przy każdej części mówią i to zwiastuje, że za chwilę liczba Assassinów na metr kwadratowy powiększy się dwukrotnie.
0 kudosUxon   @   13:44, 13.11.2014
Zamiast tak śmiesznie żenująco bełkotać i wciąż rozsiewać smród, to może lepiej byłoby przemyśleć własną politykę? Zdecydowanie w szerszej perspektywie lepiej by wyszli, gdyby zamiast 3 czy iluś tam części w tym samym czasie skupili się na jednej i zrobili ją porządnie. Z czysto technicznego punktu widzenia byłoby spokojnie ich na to stać. Ale nie, bo kasa musi się zgadzać (te horrendalnie drogie mikropłatności tylko dopełniają obrazu). Ubisoft jest chyba najbardziej pazernym i obłudnym molochem, ale fakty pokazują, że stracili zaufanie wielu, którzy jeszcze w nich wierzyli. Dostali czkawki. I dobrze im tak. Jest duży niesmak i żadne patche tego już nie zmienią.