Assassin's Creed: Unity płynniejsze na Xbox One?
Premiera Assassin’s Creed: Unity już za nami, ale, jak się okazuje, kontrowersje mogą się ciągnąć jeszcze przez dłuższy czas.
bigboy177 @ 12.11.2014, 15:44
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
Premiera Assassin’s Creed: Unity już za nami, ale, jak się okazuje, kontrowersje mogą się ciągnąć jeszcze przez dłuższy czas. Deweloperzy nie przyłożyli się zbytnio bowiem do optymalizacji swojego projektu, a w rezultacie nie działa on niestety zbyt sprawnie, ani na konsolach, ani na komputerach PC.
Na Assassin’s Creed: Unity czekało mnóstwo posiadaczy konsol obecnej generacji. Tytuł zapowiadany był jako pierwsza gra, która pokaże możliwości techniczne obu platform. Niestety nie wszystko poszło tak, jak powinno, a produkcja nie została należycie zoptymalizowana. W rezultacie mamy do czynienia z rozdzielczością równą zaledwie 900p oraz animacją, spadającą poniżej poziomu 30 klatek na sekundę. Co ciekawe, z dwóch next-genów słabiej radzi sobie PlayStation 4, które do tej pory raczej pobijało swojego rywala, Xboksa One.
Powyższe wnioski wynikają z analizy, jaką przeprowadziła redakcja Digital Foundry. Zestawili oni obie wersje gry, a wynik jest conajmniej zaskakujący. Kiedy na ekranie występuje więcej postaci niezależnych, płynność animacji spada do poziomu zbliżonego 20-tu klatkom na sekundę i dzieje się to częściej na platformie japońskiego giganta. Xbox One radzi sobie natomiast słabiej podczas przetwarzania scenek przerywnikowych. Różnic nie zauważono zaś w przypadku fragmentów, których akcja toczy się we wnętrzu budynków. Niezależnie od platformy mamy do czynienia z taką samą jakością obrazu, co można zobaczyć oglądając poniższy materiał filmowy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler