Assassin's Creed: Unity płynniejsze na Xbox One?

Premiera Assassin’s Creed: Unity już za nami, ale, jak się okazuje, kontrowersje mogą się ciągnąć jeszcze przez dłuższy czas.

@ 12.11.2014, 15:44
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Assassin's Creed: Unity płynniejsze na Xbox One?

Premiera Assassin’s Creed: Unity już za nami, ale, jak się okazuje, kontrowersje mogą się ciągnąć jeszcze przez dłuższy czas. Deweloperzy nie przyłożyli się zbytnio bowiem do optymalizacji swojego projektu, a w rezultacie nie działa on niestety zbyt sprawnie, ani na konsolach, ani na komputerach PC.

Na Assassin’s Creed: Unity czekało mnóstwo posiadaczy konsol obecnej generacji. Tytuł zapowiadany był jako pierwsza gra, która pokaże możliwości techniczne obu platform. Niestety nie wszystko poszło tak, jak powinno, a produkcja nie została należycie zoptymalizowana. W rezultacie mamy do czynienia z rozdzielczością równą zaledwie 900p oraz animacją, spadającą poniżej poziomu 30 klatek na sekundę. Co ciekawe, z dwóch next-genów słabiej radzi sobie PlayStation 4, które do tej pory raczej pobijało swojego rywala, Xboksa One.

Powyższe wnioski wynikają z analizy, jaką przeprowadziła redakcja Digital Foundry. Zestawili oni obie wersje gry, a wynik jest conajmniej zaskakujący. Kiedy na ekranie występuje więcej postaci niezależnych, płynność animacji spada do poziomu zbliżonego 20-tu klatkom na sekundę i dzieje się to częściej na platformie japońskiego giganta. Xbox One radzi sobie natomiast słabiej podczas przetwarzania scenek przerywnikowych. Różnic nie zauważono zaś w przypadku fragmentów, których akcja toczy się we wnętrzu budynków. Niezależnie od platformy mamy do czynienia z taką samą jakością obrazu, co można zobaczyć oglądając poniższy materiał filmowy.


Sprawdź także:
Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

Premiera: 11 listopada 2014
PC, PS4, XBOX ONE

Assassin's Creed: Unity to kolejna odsłona kasowej serii gier skupionych na średniowiecznym bractwie Asasynów. Tym razem trafiamy do XVIII-wiecznego Paryża, wprost na bar...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJ3DAJ   @   16:08, 12.11.2014
I gdyby ta gra wyglądała niesamowicie. To jeszcze można by się było z tym pogodzić, ale to co zrobił ubisoft nie mieści się w głowie. Gra nawet na PC wygląda momentami tak koszmarnie że aż nie chce się wierzyć że to produkcja "next-genowa". Mam wrażenie że tym razem przegięli i osoba która za to odpowiada poniesie konsekwencje bo jeśli nie, to zaczną tracić naprawdę duże grupy klientów. A to się nie skończy dobrze.

//EDIT

Obrazek

Screen z wersji PC z maksymalnymi detalami... Te piękne budyniowe budynki... Aż mi się wierzyć nie chce że to prawda.
0 kudosFox46   @   16:33, 12.11.2014
Po prostu czysty przypadek nie nazwałbym tego sukcesem w momencie gdzie na PS4 jest 19 klatek a na XO mamy zaledwie 22 klatki. To taki sukces jak w cale, po prostu skopali grę na każdej możliwej platformie.
A do do wersji PCtowej to gra być może tak wygląda ale z maksymalnymi mam na myśli 4K gra jest po prostu niegrywalna bo dajćie spokój by GTX970/980 po prostu się dławił !! na 4K a R9 290 ma uwaga od 2 do 5 FPS na 4K. A na Full HD GTX 970 ma zaledwie 30 klatek ze spadkami.
0 kudosJ3DAJ   @   16:49, 12.11.2014
Cytat: Fox46
z maksymalnymi mam na myśli 4K gra jest po prostu niegrywalna bo dajćie spokój by GTX970/980 po prostu się dławił !! na 4K a R9 290 ma uwaga od 2 do 5 FPS na 4K. A na Full HD GTX 970 ma zaledwie 30 klatek ze spadkami.
Jakie 4K człowieku... Widziałeś tego screena co dałem? Ty chcesz to jeszcze w 4K oglądać? Daj spokój... Optymalizacja to jedno, ale jak ta gra wygląda jak koszmar to tego się nie da nawet logicznie wytłumaczyć. Po prostu FAIL
0 kudosderm   @   17:17, 12.11.2014
Jedyną grą z tej serii,w którą grało mi się przyjemnie była jedynka i z tego co czytam to tak pozostanie.Niestety żadnej następnej odsłony mimo,że miałem okazję zagrać nie dałem rady ukończyć.
0 kudosFox46   @   17:39, 12.11.2014
Cytat: J3DAJ
Jakie 4K człowieku... Widziałeś tego screena co dałem? Ty chcesz to jeszcze w 4K oglądać? Daj spokój... Optymalizacja to jedno, ale jak ta gra wygląda jak koszmar to tego się nie da nawet logicznie wytłumaczyć. Po prostu FAIL


Z tym że ten post nie był kierowany do ciebie, pisałem ogólnie że na 4K gra jest niegrywalna oraz że widziałem w 1440p w akcji, na 1080p tak samo, otoczenie to jedno a detale postaci i inne tego typu to drugie. Zresztą w sieci są już normalne screeny z gry w 1080p+ Full detale i wyglądają po prostu średnio.
0 kudosLucas-AT   @   17:39, 12.11.2014
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że przy tej grze GPU PS4... odpoczywa. Jeśli przy takich samych detalach słabszy X1 (1,3 TF vs 1.8 TF) z o wiele wolniejszą pamięcią VRAM (DDR3 vs GDDR5) generuje taką samą grafikę, to do innych wniosków nie mogę dojść. Gdyby na PS4 było 1080p to sytuacja byłaby zrozumiała.:-)
0 kudosremik1976   @   18:23, 12.11.2014
@J3DAJ ten screen co wstawiłeś jest taki trochę chamski i pewnie wrzucił go do sieci jakiś półgłówek, który chce zrobić niekorzystny szum wokół gry. Ewidentnie widać na nim, że screen został zrobiony tuż przed wczytaniem się tekstur i dlatego tak słabo wygląda. Pewnie nie jest, aż tak źle o ile to wczytywanie tekstur nie trwa wieczność. To może być tylko ułamek sekundy w której ktoś zrobił screena.
0 kudosFox46   @   19:26, 12.11.2014
Gra ma doczytywanie tekstur w każdym możliwym aspekcie, więc zapewne jest tak jak pisze Remik zrobił ktoś na szybko nim się doczytały, aczkolwiek nawet jak są doczytane te tekstury to one nie powalają uwierzcie.
0 kudosJ3DAJ   @   19:47, 12.11.2014
Cytat: remik1976
@J3DAJ ten screen co wstawiłeś jest taki trochę chamski i pewnie wrzucił go do sieci jakiś półgłówek, który chce zrobić niekorzystny szum wokół gry. Ewidentnie widać na nim, że screen został zrobiony tuż przed wczytaniem się tekstur i dlatego tak słabo wygląda. Pewnie nie jest, aż tak źle o ile to wczytywanie tekstur nie trwa wieczność. To może być tylko ułamek sekundy w której ktoś zrobił screena.
Ten screen zamieścił serwis Gamersyde, prezentuje grafikę ustawiona na full, poza cieniami które są przestawione na high i FXAA zamiast MSAA.

Właśnie ją ogrywam i ona NAPRAWDĘ tak źle wygląda. Nic się nie doczytuje do póki nie podejdziesz bliżej tych budynków. Serio! Jest aż tak źle... Jak nie wierzycie to poprzeglądajcie screeny innych z takich perspektyw, nikomu się nie doczytuje z takiej odległości a ten budyń aż wali w oczy.

//EDIT

Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek

To są oczywiście te najgorsze, gra potrafi wyglądać nieco lepiej "czasami". Ale to nie zmienia faktu że takie widoki są okropne i niedopuszczalne w grze która głosi się jako "next-genowa"...
0 kudosremik1976   @   20:22, 12.11.2014
@J3DAJ grasz na PC? Jak tak to może spróbuj zagrać na niższych ustawieniach niż full. Może rozdzielczość tych najlepszych tekstur jest tak duża, że sprzęt sobie nie radzi z ich wczytywaniem. Jak to się nie doczytuje, to jest naprawdę słabo z tą grą.
0 kudosJ3DAJ   @   22:22, 12.11.2014
Cytat: remik1976
@J3DAJ grasz na PC? Jak tak to może spróbuj zagrać na niższych ustawieniach niż full. Może rozdzielczość tych najlepszych tekstur jest tak duża, że sprzęt sobie nie radzi z ich wczytywaniem. Jak to się nie doczytuje, to jest naprawdę słabo z tą grą.
Gram na PS4. A screeny zostały wykonane na GTX 970 który ma tej pamięci 4 GB. Gamersyde to źródło trailerów i gameplayów wysokiej jakości, nie mam powodu im nie wierzyć. Nigdy nie oczerniali PC ani żadnej z konsol, są neutralni w tych sprawach.
0 kudosbigboy177   @   22:27, 12.11.2014
Ja już też nieco pograłem (recenzja w drodze) i powiem, że tego typu tekstur nie zauważyłem. Rzeczywiście gra spowalnia, ale nie widziałem tego, co jest na screenach. Może mam szczęście?
0 kudosJ3DAJ   @   23:45, 12.11.2014
Cytat: bigboy177
Rzeczywiście gra spowalnia, ale nie widziałem tego, co jest na screenach. Może mam szczęście?
Wystarczy wspiąć się na jakiś wysoki punkt w Paryżu z gęstą zabudową dookoła, i o takie widoki nie trudno. Jutro postaram się wrzucić własne screeny.
0 kudosFox46   @   02:06, 13.11.2014
Nie wspominając już o doczytujących się teksturach przechodniów.
0 kudosderm   @   21:39, 13.11.2014
Wychodzi na to,że można to rozbić o kant nie powiem czego bo netykieta.Ech wszystkie te seryjniaki.Nabijanka kapuchy i żerowanie na znanych markach.Deweloperzy wychodzą z prostego założenia,po co tworzyć coś nowego skoro da się nabić kieszeń niewielkim kosztem.Jednak rozum przy zakupie gra kluczową rolę Uśmiech
Dodaj Odpowiedź