Cytat: Fox46
Przykro mi ale niestety tak nie było , nawet na MG o tym pisali newsa, radze się doinformować, AMD stworzyło układ specjalnie dla SONY bo ci zapłacili $$ nieco więcej kasy niż MS(do tego SONY było pierwsze ). Nie ma na co zwalać skoro to czysty fakt, aczkolwiek niby dali więcej $$ a i tak mało stać te konsole a jeszcze mniej XO. A to że MS zrobił XO kombajn to druga sprawa, i nie zmienia faktu że mógłby mieć lepsze podzespoły od np: Nvidi, lecz wtedy prezes wolał pchać w kinecta kasę niż w hardware stąd ta oszczędność.
PS: Do tego super przechwałki Neala Robisona że PS4 otrzyma układ z najwyższej półki.... błahahaha sorry ale ten tekst to był i jest śmiech na sali. No i największa głupotą było w tej generacji danie jednego układu razem (CPU i GPU razem), a nie osobno (oszczędność się kłania)
Co nie zmienia faktu że SONY kupiło sobie o 40%-50% szybszy układ. Bo pierwszy w stajni AMD było właśnie SONY.
Jeśli możesz to zapodaj linka do tej informacji to chętnie się z nią zapoznam. Bo nie przypominam sobie, aby na wolnym rynku panowała zasada "kto da więcej ten dostanie mocniejsze podzespoły od konkurencji".
Co do układu APU, wliczając fakt że tworzy on perspektywę zunifikowanej pamięci i redukuje wydzielane ciepło oraz potrzebną energię, to naprawdę nie widzę tutaj powodu do oczerniania tej metody, szczególnie że została ona wykorzysta w późniejszych Xbox'ach 360, robiąc dokładnie to co robiły poprzednie układy, przy okazji wydzielając mniej ciepła oraz pochłaniając znacznie mniej energii. A jej moc, zależy jedynie od konstrukcji i pieniędzy na nią przeznaczonych.
BTW. Jak myślisz, ile kosztowałaby konsola z podzespołami które wymiatałyby PC'ty przez najbliższe kilka lat? Patrząc na karty jak Titan Z której koszt dochodzi do 10 tyś złotych trzeba jeszcze doliczyć procesor o porównywalnej kwocie. Ile osób kupiłoby konsole za +20 tyś złotych? Pomijając oczywiście fakt że nie da się prześcignąć czegoś co rozwija się nieustannie oferując coraz to nowsze rozwiązania. I nie mów mi że przesadzam, bo jeśli wstawiliby tam coś słabszego niż bebechy za 20k, to sytuacja wyglądała by tak samo, czyli ludzie wytykający palcami że PC już oferuje mocniejsze części, i koło się zamyka.
Wszystko to jest zależne od punktu widzenia. Ja widzę że PS4 oferuje poziom Next-genu czyli konsoli odpowiednio mocniejszej od poprzedniej. Widzę też że XO od tego wizerunku odbiega i jego RAM kosztuje obie konsole poważnymi ograniczeniami. Inaczej mówiąc developerzy gier, nie będą w stanie w pełni wykorzystać możliwości (nie mówię o grafice) takich jak przepustowość pamięci w PS4 z powodu ograniczeń jakie narzuca XO, a nie jest to kwestią obniżenia kilku parametrów jak w przypadku grafiki, chodzi o możliwości związane z gameplay'em których nie da się wyciąć czy ograniczyć, jeśli gra ma być taka sama na obu konsolach. Wierz mi że zarówno gracze XO jak i PS4 skorzystaliby na tym, gdyby XO oferował przynajmniej ten sam poziom jeśli chodzi o RAM. I jest to różnica która wynosi nawet 300% i jest znacznie ważniejsza od GPU.