Firewatch to debiutancki projekt Campo Santo - studia z San Francisco, złożonego z byłych twórców The Walking Dead i Mark of the Ninja.
Gra opowiada o losach Henry'ego, który podjął się wymagającej pracy strażnika leśnego, obserwującego z wieży okolicę w poszukiwaniu ewentualnych pożarów. Facet samotnie przebywa na ogromnym terenie, a jedynym jego kontaktem jest tajemnicza kobieta, Delilah, której na bieżąco raportuje sytuację, przy okazji nieśmiało z nią flirtując. W pewnym momencie mężczyzna zostaje jednak zmuszony opuścić bezpieczną siedzibę. Akcja toczy się w amerykańskim stanie Wyoming, znanym z ogromnych, leśnych terenów i licznych pasm górskich.
Silnik, na jakim opiera się Firewatch, to Unity. Przy jego pomocy wygenerowano efektowne otoczenie, z charakterystycznymi, ciepłymi barwami zachodzącego słońca w roli głównej. Twórcy przyłożyli się, abyśmy mieli nad czym zawiesić oko w czasie eksploracji.
Swego czasu rozpoczęła się moda na tzw. gry chodzone. Koncepcję podchwyciły także rodzime studia. W efekcie otrzymaliśmy m.in. Zaginięcie Ethana Cartera oraz Kholat. O obu przedsięwzięciach dość głośn...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler