Divide to dungeon crawler osadzony w odległej, dystopijnej przyszłości. Za grę odpowiada debiutujące Exploding Tuba Studios. Szefem jest znany dzięki soundtrackom do gier i filmów (np. SimCity) Chris Tilton.
Produkcja opowiada losy Davida, który w niewyjaśniony sposób trafia do obcego, futurystycznego świata, gdzie rządzi żelazna pięść korporacji Vestige. Bohater musi przetrwać w tym ponurym uniwersum oraz znaleźć sposób, by wrócić do domu.
Twórcy określają swoje dzieło przygodową grą akcji, bowiem na pierwszym miejscu stoi eksploracja map oraz zanurzanie się w ciężkiej historii. Walka stanowi kwestię drugorzędną (a właściwie trzeciorzędną) i mechanicznie nawiązuje do klasycznych twin-stick shooterów, wykorzystując obie gałki. Ponadto w otwartym starciu przeciwnik posiada przewagę, zatem znacznie częściej opłaca się po prostu przemykać za plecami strażników.
Rozgrywka odbywa się z rzutu izometrycznego, a stylizacja graficzna czerpie wiele z klasyków cyberpunku. Za oprawę dźwiękową odpowiada, rzecz jasna, Chris Tilton.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler