MiniGRY
Gorące Informacje:
Assassin's Creed: Unity ma bardzo wysokie wymagania graficzne

wyszukiwanie zaawansowane
Publicystyka
Multimedia
Społeczność
Poradniki
Rankingi
Moje MG
// // // // //

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (PC)


STALKER: Shadow of Chernobyl (PC)

Okładka S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaPremiera świat:23 marca 2007Premiera polska:13 kwietnia 2007Gatunek:Akcja / StrzelankaPlatformy:PC  

Producent:GSC Game WorldWydawca:THQ Inc.Dystrybutor:CDP.plStrona Domowa:wejdź »
Dodaj kafelek na stronę/forum!
Ocena redakcji:
Recenzja gry
9.0
Popularność:
Na podstawie liczby odwiedzin
100%

Opis gry:

autor opisu:   redakcja miastogier.pl
Śr. długość gry:   53h 58min
W roku 2006, straszliwa katastrofa spowodowała eksplozję sarkofagu stworzonego wokół uszkodzonego reaktora elektrowni atomowej w Chernobylu. Pył radioaktywny został rozniesiony na wielkie tereny i przyniósł śmierć ludziom, zwierzętom i roślinom. Obszar w promieniu trzydziestu kilometrów wokół elektrowni został otoczony przez armię, a specjalna komisja nie potrafiła ustalić przyczyn katastrofy. Radioaktywna Strefa wciąż się poszerzała, a w jej wnętrzu zauważano coraz więcej anomalii naturalnych. Tajemnicza siła dosłownie rozdzierała organizmy żywe na pół lub powodowała niegojące się rany. Nieliczne ekspedycje do wnętrza Strefy napotykały na zwierzęta-mutanty, które nie wyglądały jak naturalne skutki skażenia. Katastrofa, mutanty, anomalie i skażenie - wszystko razem wyglądało jak dokładnie zaplanowana konspiracja...

Długi czas upłynął, zanim pierwsze ekspedycje mogły wejść do Strefy na odległość większą niż kilka kilometrów bez narażania się na pewną śmierć. Pojawili się nieliczni śmiałkowie, zwani stalkerami, którzy wyruszali do Strefy, aby przynosić z niej pozostałe tam artefakty, dziwne rośliny i inne przedmioty. Liczne organizacje chętnie płacą za tego typu znaleziska. Gracz staje się jednym z owych stalkerów przeszukujących Strefę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów przygodowych, taktycznych, cRPG oraz rzecz jasna akcji, co oznacza, że S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla nie należy traktować jako zwykłego shootera, w którym bezmyślnie przechodzimy poziom za poziomem. Tu w każdym zadaniu należy uważnie eksplorować dany teren, odnajdywać artefakty, eliminować przeciwników, którzy staną nam na drodze i zagrożą naszemu życiu oraz komunikować się i współdziałać z innymi stalkerami/NPC-tami.

* Świat gry składający się na obszar Strefy o łącznej powierzchni 20 kilometrów kwadratowych.

* W pełni trójwymiarowa grafika (silnik graficzny własnej produkcji X-Ray), wielkie tereny zewnętrzne i dokładnie dopracowane wnętrza.

* Dynamiczne zmieniające się warunki i mutacje w Strefie.

* W sumie około 30 rodzajów broni, unikalne rodzaje broni - broń grawitacyjna, psychotropowa, telekineza, telepatia. Możliwość dokonywania modyfikacji broni.

* Nieliniowa fabuła z kilkoma zakończeniami.

* Oryginalne stworzenia o różnych zdolnościach - inteligencja stada, telepatia, telekineza.

* Handel bronią, artefaktami i sprzętem.

* Losowa generacja wydarzeń, zadań do wykonania, artefaktów itd.

* Możliwość gry jedno- i wieloosobowej w trybach: Deathmatch, CTF, Team Match, Cooperative.
PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera sceny wywołujące strach
Najnowsze wiadomości na temat S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla:

Recenzja, zapowiedź, kody, poradnik i inne:


Recenzja S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaRecenzja S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (PC)
Wiele lat temu w internecie oraz prasie komputerowej, pojawiły się informację, iż ukraińskie studio GSC Game World rozpoczęło pracę nad niezwykle ciekawie zapowiadającym się tytułem. Projektów i...
Zapowiedź S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of ChernobylZapowiedź S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (PC)
S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl jest grą zapowiadającą się tak wspaniale, że aż nierealną. Producentem gry jest GSC Game World znany fanom gier strategicznych z serii zatytułowanej Cossacks....
-Kody do S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (PC)
-S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - problemy, pytania i porady
-Pliki z gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
-Rozmowy na temat S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Screeny i filmy z S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla:


S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - screen - nr. 33S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - screen - nr. 34S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - screen - nr. 35S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - screen - nr. 36
Create The Zone - S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaWhat Lies Within - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Wymagania sprzętowe:

Platforma:PCProcesor:Pentium 4 2.0, 2GHzKarta Graficzna:GeForce FX 5700Pamięć RAM:512MBSystem:Windows 2000
Ważne!! Proszę uzupełnić w profilu posiadaną konfigurację komputera. System strony oszacuje wówczas czy gra będzie poprawnie działać na Twoim komputerze!
Wysoką wydajność komputera zapewnią
płyty główne firmy GIGABYTE
Czy wiesz że:
Czy wiesz, że dział filmów MiastoGier TV to nie tylko trailery, ale również mnóstwo materiałów od redakcji MiastoGier TV? Zerknij koniecznie tutaj!
  Polecamy także:

Komentarze do gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (15 najnowszych):



Dodał: olko121      @ 13:12, 22.03.2012

Zgonów to ja miałem w pierwszymn etapie z 18 Dumny .Teraz to akurat ja mam problem w schowku Stierloka. Nie wiem czy są tam jakieś wilcze doły, ale jak wchodzę do jednego z pokoi to od razu : widać czerwone coś jakby oczy jak u predatora i papa Poirytowany . Ale mniejsza z tym. Gra jest wymagająca i jak cię nie zacznie nawalać bandyta, to zdrugiej strony wyskoczy na ciebie Mutant, albo Wojsko Szczęśliwy To jest jej urok.A u kolegi grałem w to to byłem przy Monolicie właściwie. Więc złe zakończenie jakie znam to "chcę być bogaty!'' I wtym momencie spada deszcz złota który tak naprawdę jest dachówką :/ . A jak wezmę dobre czyli świadomość Z to albo usypiam w kapsule, albo Muszę się rozprawiać Z wyznawcami Kamyka Dumny i bawić się w skoki na ławki. A gra jest po prostu w dechę i jak ktoś myśłi inaczej to rzucam Bulwers Szczęśliwy

Dodał: JackieR3      @ 15:49, 23.03.2012

Nie myślę inaczej.Dla mnie to growa ekstraklasa. Wykrzyknik

Dodał: SpearHead      @ 14:38, 23.07.2012

STALKER miażdży klimatem Szczęśliwy Tylko szkoda, że w tym długim okresie produkcji zrezygnowali z tylu fajnych rzeczy, np pojazdów... No ale czepiam się. Zauwarzcie, że te wschodnioeuropejskie kraje (tzn My, Ukraina, Rosja, itp.) potrafią robić bardzo klimatyczne gry: STALKER, Metro 2033, Gorky 17... To na pewno tylko niektóre. Czyżby to z powodu komuny?? Dumny

Dodał: SatarPL      @ 15:22, 23.07.2012

Cytat: mtx1985
Oj ludzie...

Naprawdę trzeba być niezłym frajerem, lamusem i nieudacznikiem żeby używać jakichś
modów, kodów itp. współczuję wam i to bardzo...
Gry są jakie są i trzeba je kończyć na hard'zie a jak ktoś nie daje rady to polecam simsy...

Pozdrawiam prawdziwych gracz.
Nie wiedziałem że jest coś takiego jak kody do Stalker: Cień Czarnobyla.
A po za tym mody nie ułatwiają rozrywki, co prawda są takie ale np. STALKER COMPLITE robi totalną konserwacje i innowacje czyli naprawia błędy i ulepsza sporą liczbę rzeczy, przez co miejscami wygląda lepiej niż S.T.A.L.K.E.R.:Zew Prypeci tak samo pierwszy jaki powstał mod do S.T.A.L.K.E.R.A czyli Oblivion Lost albo Priboi Story który pozwala zobaczy Zone zupełnie innej perspektywy czyli wcielamy się w tytułowego Żołnierza.Więc myśl a potem pisz.

Dodał: JackieR3      @ 19:42, 23.07.2012

Cytat: SpearHead
Czyżby to z powodu komuny?? Dumny

Coś w tym żartobliwym stwierdzeniu może i jest.Za komuny coś takiego jak komercja nie miało decydującego wpływu na twórców.Ograniczała ich tylko cenzura.Nie musieli się przejmować czy ich dzieło się sprzeda.I zapewne w krajach postkomunistycznych coś jeszcze z tego zostało.Ale niestety długo to nie potrwa.Komercja która przyszła wraz z Wolnością zrobi swoje.

Dodał: elrond01      @ 16:17, 22.07.2013

Niestety mam Zew Prypeci, był ostatnio w Biedronce do kupienia za 10 zł, nie mam najgorszego sprzętu, ale nawet na najniższych ustawieniach gra nie chodzi płynnie, zwłaszcza w momencie akcji (strzelanie), przez co staje się totalnie niegrywalna... a szkoda, bo zapowiadało się ciekawie.

Dodał: febra1976      @ 16:59, 22.07.2013

Cytat: JackieR3
Komercja która przyszła wraz z Wolnością zrobi swoje.

Zajrzyjta na Wolność... tam jest nie tylko komercha, a i ohyda wszelaka, co zlazła się z z całego MG

Dodał: nikalij      @ 19:39, 20.10.2013

No i się zaczęło. Jak dla mnie, jest to niesamowity pomysł na grę nr 1 w całym moim dotychczasowym, growym życiu. Genialnie zrobione wprowadzenie, zapowiedziało fascynującą historię, rewelacyjną grywalność, wystarczający wybór zabawek, a przede wszystkim niemalże do końca trzymającą w napięciu tajemnicę. Efekty graficzne idealnie komponowały się z efektami dźwiękowymi. Szczególnie zwróciłem uwagę na to, że nie jest to świat przeznaczony dla kobiet, nie ma tam nawet wspomnień o tymże i ówdzie. Jednocześnie pieśń słyszana w okolicy wieży obok bazy Powinności, śpiewana cudownym głosem kobiety... zupełnie anielskie doznania. Wybory współpracy z frakcjami są nieograniczone. Można oszukać jednych, aby mieć profity od drugich. Można również przechytrzyć tak jednych jak i drugich i mając profity wyłącznie dla siebie, zupełnie nie popsuć sobie reputacji.
Do minusów zaliczę brak możliwości naprawy broni i kombinezonów. Choć to drugie można obejść bez kodów. Wystarczy maksymalnie (pięć lub sześć chyba) zaopatrzyć się w artefakty chroniące przed prądem i tak wyposażony pakujemy się w anomalie z wyładowaniami elektrycznymi. Nie dość, że nie tracimy zdrowia, to jeszcze przy każdym wyładowaniu kombinezon stopniowo regeneruje się, proporcjonalne do jego mocy ochronnych. Tak samo dotyczy to również innych artefaktów i odpowiednich anomalii. Jest to również doskonała osłona przed atakującymi nas mutantami. Do momentu przejścia za stadion historia właściwie się nie kończy i zawsze jest coś w zonie do załatwienia.
Przyznam jednak uczciwie, że gra była bardzo niestabilna. Błędy techniczne psuły zabawę ogromnie, ich liczba była nieograniczona. Nie załatwiły tego do końca żadne łatki i podkładki. A gra po dojściu na stadion wariowała jak szalona. Lecz cóż, nie ma róży bez kolców i kobiet bez wad.
To jest przygoda dla prawdziwych twardzieli, bez przesady. Śmiałków jak najbardziej zapraszam.

Dodał: JackieR3      @ 10:33, 21.10.2013

Ale czytałeś "Piknik na skraju drogi" książkę bez której nie byłoby tej gry. Pytanie

Dodał: nikalij      @ 18:49, 21.10.2013

Jak najbardziej czytałem (mając tyle lat co ja, nie mogło się nie przeczytać;)), również oglądałem film AndriejaTarkowskiego, do czego gorąco zachęcam.

Dodał: JackieR3      @ 11:32, 22.10.2013

Cytat: nikalij
również oglądałem film AndriejaTarkowskiego, do czego gorąco zachęcam.

Mnie film raczej odrzucił,jakoś wizja pana Andrieja mnie nie przekonała. Smutny

Dodał: hubert5002      @ 11:04, 27.10.2013

Gra fajna,trudna, pod względem fabularnym ZAJEBISTA

Dodał: sebogothic      @ 20:23, 09.01.2014

Dzisiaj ukończyłem i muszę powiedzieć, że grało mi się świetnie, chociaż długo przekonywałem się do gry (miałem ponad pół roczną przerwę). Lecz gdy zacząłem się zgłębiać w wątek główny, gra mnie bardzo wciągnęła. Szkoda, że ominął mnie największy zwrot akcji (nie poszedłem do Przewodnika) i zakończenie nie było zbyt optymistyczne.

Dodał: Rębomir      @ 14:23, 13.05.2014

Stalker jest świetny,za równo sam Cień Czarnobyla jak i cała saga,gorąco polecam wszystkim którzy jeszcze nie grali a także tym którzy już przeszli,aby zabrali się za niego jeszcze raz ;)

Dodał: qba24      @ 13:45, 21.05.2014

Fajna gra z ciekawą "fabułą" i wysokim poziomem trudności Uśmiech


 Dodaj Komentarz:

UWAGA: Aby komentować materiały na MiastoGier.pl trzeba być zalogowanym. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się korzystając z formularza na górze strony. Jeśli chcesz zarejestrować nowe konto, uczynisz to w tym miejscu.


© 2004-2014 MiastoGier.pl   »   O nas   |   Disclaimer   |   Reklama   |   Nabór do Redakcji   |   Regulamin
ISSN: 1898-7109     Ostatnia aktualizacja: 31.10.2014
UWAGA: W ramach portalu stosujemy pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce cookies.