Last Train Home to strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Ashborne Games, a wydana przez THQ Nordic. Cechą charakterystyczną projektu jest to, że naszą bazą wypadową jest tytułowy pociąg. Ta potężna i opancerzona jednostka jest jedynym sposobem na to, by nasi podopieczni dotarli do domu.
Akcja Last Train Home toczy się zaraz po ukończeniu pierwszej wojny światowej. Przejmujemy tu kontrolę nad grupą czechosłowackich żołnierzy, a naszym zadaniem jest doprowadzenie ich do domu. Robimy to prowadząc pancerny pociąg, który przemierzyć musi m.in. pełną niebezpieczeństw Syberię.
W Last Train Home mamy do czynienia z dwoma kluczowymi aspektami rozgrywki. Pierwszy to podróż pociągiem, którą realizujemy obserwując mapę świata. Wydajemy na niej polecenia poruszania się jednostce, a prócz tego kontrolujemy wagony, dbamy o stan techniczny lokomotywy oraz zdrowie podopiecznych. Maszyna musi ciągle funkcjonować na pełni swoich możliwości, abyśmy przetrwali.
Drugi element rozgrywki to misje, które realizujemy po wyjściu z pociągu. Mamy wówczas do czynienia z bardziej klasyczną strategią czasu rzeczywistego, w której wydajemy polecenia jednostkom, korzystamy z rozmaitych umiejętności specjalnych oraz wyposażenia, a także gromadzimy surowce. Umiejętne obsługiwanie obu trybów jest konieczne do tego, by przetrwać.
Last Train Home oferuje oczywiście zaawansowaną oprawę wizualną i udźwiękowienie zarówno dopasowane do nacji, z którą mamy do czynienia (Czechosłowacy, Rosjanie), jak i ogólne, czyli np. po angielsku. Polska wersja językowa to napisy.
Informacje na temat Last Train Home śledziłem dość uważnie, bo projekt czeskiego studia Ashborne Games zapowiadał się naprawdę ciekawie. Deweloperzy przygotowywali bowiem strategię czasu rzeczywistego...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler