Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning to remaster cRPG-a akcji z 2012 roku o niemal identycznym tytule - Kingdoms of Amalur: Reckoning. Za projekt odświeżenia gry odpowiada studio KAIKO, zaś oryginał został stworzony przez Big Head Games.
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning to wirtualna adaptacja dzieł pisarza R. A. Salvatore o tym samym tytule. Wcielamy się w postać zabitego w boju rycerza, który zostaje wskrzeszony przez tzw. Studnię Dusz. Protagonista zaczyna od samego dołu hierarchii, zaś zadania, które podejmujemy, pozwalają na awans na drabinie społecznej.
Rozgrywka w Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning to reprezentantka klasycznego gatunku cRPG-a akcji w stylu Mass Effecta. Na początku zabawy wybieramy jeden z trzech archetypów bohatera - wojownik, łotrzyk oraz mag. Każdy z nich może występować zarówno pod postacią mężczyzny jak i kobiety. Nasz protagonista jest w stanie mieszać umiejętności różnych herosów, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie by posiadać łotrzyka korzystającego z ciężkiego oręża lub wojownika, władającego zaklęciami magicznymi. Wszystko stoi przed graczem, a mieszanki klas postaci to jeden ze sposobów różnicowania zabawy.
Głównym celem jest walka z napotykanymi oponentami, a także zbieranie questów od postaci niezależnych, by popychać fabułę do przodu. Choć sam świat gry jest otwarty, to historia posiada liniową strukturę, która za każdym razem kończy się w identyczny sposób.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler