Skytorn to produkcja z gatunku platformowych gier akcji, z elementami przygodowymi. Za jej stworzenie odpowiada niezależne, kanadyjskie studio, kierowane przez Noela Berry'ego, mającego swój udział w takich tytułach, jak: Towerfall Ascension i Night in the Woods.
Akcja rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Znany dawniej ląd rozerwał się na strzępy, a jedyne co pozostało to dryfujące gdzieś nad chmurami pojedyncze wysepki. Ci, którym udało się przetrwać żyją teraz właśnie na tych wyspach, próbując odbudować dawną cywilizację. W tym celu niezbędne jest przeszukiwanie podziemnych lochów, w celu pozyskiwania odpowiednich surowców. Gracz wciela się w jedną z podróżniczek, wyposażoną w łopatę, przeszukującą jaskinie.
Głównymi elementami zabawy są eksploracja, walka z przeciwnikami i poszukiwanie niezbędnych narzędzi. Świat gry generowany jest proceduralnie, tak więc każde zejście pod ziemię oznacza inne kłopoty i przygody. Zarówno do przekopywanie się, jak i walki gracz wykorzystuje łopatę. Wraz z postępami przedmiot ten zyskuje nowe magiczne umiejętności, np. możliwość rażenia prądem. Ponadto co jakiś czas napotykamy osadę, gdzie można odpocząć i uzupełnić ekwipunek.
Graficznie, Skytorn został zrealizowany w stylu retro.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler