Cities XL Platinum (PC) - okladka

Cities XL Platinum (PC)

Premiera:
06 lutego 2013
Premiera PL:
21 lutego 2013
Platformy:
Gatunek:
Strategiczna / Ekonomiczna
Język:
- napisy
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (18)Gram (2)Ukończone (0)Kupię (1)

Opis Cities XL Platinum (PC)
DevMat @ 22:36 19.03.2013
"DevMat"

Śr. długość gry: nie podano

+ czaswięcej

Cities XL Platinum to kolejna odsłona strategi ekonomicznej od studia Focus Home Interactive.

Mechanika rozgrywki nie zmieniła się względem poprzedniczek. Wcielamy się w wirtualnego burmistrza, a naszym zadaniem jest rozwój potężnego miasta. Teraz mamy bardzo duży wybór, bowiem twórcy oddali ponad 1000 rodzajów budynków, w tym 50 zupełnie nowych. Ponadto metropolie stawiamy na 60 różnorodnych mapach, gdzie każda oferuje inne ukształtowanie terenu.

Jako zarządca musimy dbać o każdy aspekt społeczeństwa. Niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej ilości miejsc pracy, mieszkania dla pracowników, czy też wykwalifikowaną kadrę. Każde z nich ma osobne wymagania i trzeba je w jakiś sposób połączyć, aby każdego zadowolić. Ponadto trzeba mieć na uwadze transport publiczny oraz dostawy prądu i ewentualne awarię.

Możliwe jest rozwinięcie kilku sąsiednich miast z innymi specjalnościami. Dzięki temu, łącząc je liniami handlowymi, zapewniamy właściwy rozwój dla każdego, a w między czasie tworzymy własną, potężną agromeliorację miejską.

PEGI: Od 3 lat
Screeny z Cities XL Platinum (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   19:02, 14.10.2013
Jestem ciekaw czy to ruszy na moim sprzęcie. Wersja XL 2012 miała jakiś bug związany ze sterownikami do Radeon'a serii HD 4300. Zobaczymy Puszcza oko
0 kudos1baroness3   @   16:04, 18.10.2013
Pograłam trochę i... Niby wszystko w miarę fajnie ale czegoś jej brakuje. Jedyna przewaga nad SimCity 4 to wyraźniejszy podział na typy mieszkańców oraz miejsc pracy. Na przykład fabryki najniższego stopnia wymagają tylko robotników, wyższego już robotników+specjalistów, a strefy domów możemy właśnie wydzielać konkretnie pod dany typ mieszkańców. No i trochę inaczej zbudowany system transportu miejskiego - sami wyznaczamy linie autobusowe i ich przystanki (takie uproszczone Traffic Giant o ile ktoś to jeszcze pamięta).
Wyraźnie zaznaczona jest specjalizacja miast - na żadnej z dostępnych typów map nie ma wszystkich surowców charakterystycznych dla nich (są to woda, ropa (paliwo), turystyka oraz rolnictwo). Stąd dla funkcjonowania bardziej rozbudowanego miasta potrzebne jest prowadzenie kilku innych na raz. Każde z miast ma dostępną tylko energię elektryczną oraz zarządzanie odpadami jako minimum. Jak ktoś nie chce się bawić w kilka miast istnieje "mega korporacja", od której możemy odkupić surowce - ale trzeba na to całkiem sporo gotówki.
Ogólnie gra całkiem całkiem, ale nie na długo. Ja już wracam do SimCity 4 Dumny
0 kudosfrycek88   @   12:35, 14.01.2015
Ja wolę poczekać na Cities: Skylines. Te gigantyczne mapy do budowania miast mają 35 km kwadratowych. To będzie niesamowite