Ubisoft twierdzi, że ludzie nie mają już nic przeciwko DLC
DLC to dobry sposób na to, aby zarobić nieco dodatkowego "grosza" na grach. Nikogo nie powinien więc dziwić fakt, że deweloperzy i wydawcy chętnie takowe publikują.
bigboy177 @ 08.07.2014, 10:50
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, psv, wiiu, ps4, xbox one
DLC to dobry sposób na to, aby zarobić nieco dodatkowego "grosza" na grach. Nikogo nie powinien więc dziwić fakt, że deweloperzy i wydawcy chętnie takowe publikują. Nic też nie wskazuje na to, aby trend miał ulec zmianie, gracze podobno bardzo entuzjastycznie podchodzą do rozszerzeń.
Sprawę nakreślił nam jeden z pracowników firmy Ubisoft, pełniący w korporacji rolę wiceprezydenta do spraw cyfrowego wydawnictwa, Chris Early. Podczas rozmowy z ekipą portalu Gamesindustry International, Early powiedział, że gracze polubili DLC. Kolejne dodatki traktowane są jako sposób na przedłużenie żywotności gry, co oznacza, że także przepustki sezonowe cieszą się dużą popularnością.
"Wydaje mi się, że niektóre modele są teraz akceptowane, DLC jest akceptowane. Przepustka sezonowa jest akceptowana. Nie było żadnych sprzeciwów, może 12 gości coś powiedziało, ale to nieważne. Ogólnie rzecz biorąc, to nie był problem".
"Interesujące jest postrzeganie przepustki sezonowej, jako swego rodzaju usługi. Dla posiadaczy naszych przepustek przygotowujemy różne wydarzenia, a więc to coś więcej, niż tylko DLC. Następuje ewolucja", wyjaśnia Early.
To, czy DLC jest faktycznie akceptowane, ciężko jest mi określić, bo nie mam dostępu do danych wydawcy, niemniej jednak, jeśli zawartość jest faktycznie ciekawa, to nie widzę problemu, aby zapłacić za nią dodatkowo. Jedyny warunek to faktycznie dobra treść. Do mnie - osobiście - nie przemawiają np. rozszerzenia, na które składają się dwie mapy do multi i nowa skórka dla broni. To zdecydowanie zbyt mało. DLC nie mogą też ograniczać trzonu rozgrywki, muszą dodawać nowe rzeczy.
"Boli to, kiedy czujesz, że jesteś zmuszany, albo kiedy jesteś na gorszej pozycji, albo gdy musisz płacić, bo inaczej nie możesz czegoś zrobić, to jest uczucie, którego nikt nie lubi. Dobry projekt, wszystko dookoła tego się kręci".
Macie podobne zdanie? Uważacie, że DLC to dobra rzecz? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler