W jaki sposób PlayStation 4 zamierza wspierać Project Morpheus?

Sony skupiło na sobie sporo branżowej uwagi, kiedy to w zeszłym tygodniu zaprezentowało oficjalnie gogle Project Morpheus.

@ 27.03.2014, 09:38
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
sprzęt, ps4

W jaki sposób PlayStation 4 zamierza wspierać Project Morpheus?

Sony skupiło na sobie sporo branżowej uwagi, kiedy to w zeszłym tygodniu zaprezentowało oficjalnie gogle Project Morpheus. Peryferyjne urządzenie jest nadal w fazie testów - model przywieziony na imprezę Games Developers Conference 2014 nazwano prototypem. Richard Marks, główny projektant zajmujący się goglami VR od japońskiej firmy, postanowił wypowiedzieć się w sprawie współpracy urządzenia z konsolą PlayStation 4. Oto co przedstawiciel giganta ma do powiedzenia na ten temat:

''PlayStation 4 jest jednym z powodów, dla którego mogliśmy pracować nad tym urządzeniem właśnie teraz. Rozmawiamy tutaj o mocy graficznej tej konsoli, która jest w tym przypadku znacząca i pozwala generować wirtualną rzeczywistość. Byłoby to bardzo trudne do uzyskania na wcześniejszych konsolach, potrzebujemy technologii śledzącej ruchu, jak również w pewnym sensie wyświetlającej. Dla nas, projektantów Morpheusa, konsola PlayStation 4 jest niczym sterownik graficzny.''

Japońscy inżynierowie uzbroili Morpheusa w żyroskopy i akcelerometry, całość ściśle współpracuje z kamerką PS Eye, jak również kontrolerem DS4. Połączenie wszystkich tych elementów, nie zapominajmy jeszcze o kontrolerze ruchowych PS Move, ma wykształcić nowe możliwości rozgrywki. Koncern określa urządzenie jako "okno" do wirtualnej rzeczywistości. Gracze czerpiący przyjemność z ogrywanego tytułu, mają mieć wrażenie, jakby rzeczywiście uczestniczyli w wydarzeniach i byli w świecie produkcji.

Poniżej możecie obejrzeć wywiad z Marksem, który udzielił go dziennikarzom redakcji GamesHubTV. Mogłoby się wydawać, iż po nieudanych próbach przeniesienia graczy do świata VR w latach dziewięćdziesiątych, producenci sprzętu dochodzą powoli do wymaganej jakości. Osobiście bardzo liczę na Sony i ich plany względem Morpheusa. Jakie jest Twoje zdanie na ten temat, no i jaka może być odpowiedź Facebooka?


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:48, 27.03.2014
Nie ma co wróżyć z fusów i wierzyć ze developerzy będą chętnie robić pod to gry, wiadomo Sony Computer Entertainment nakłoni kilku Developerów by jakoś to wykorzystali by promowali urządzenie , tak jak to było w przypadku Mova.