Broken Age - zabrakło pieniędzy na produkcję wielkiego, kickstarterowego projektu

Studio Double Fine Productions poinformowało, ustami Tim Schafer, że gra Broken Age, na którą swego czasu otrzymano ponad 3 mln dolarów na Kickstarterze, wpadła w.

@ 03.07.2013, 07:54
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc

Broken Age - zabrakło pieniędzy na produkcję wielkiego, kickstarterowego projektu

Studio Double Fine Productions poinformowało, ustami Tim Schafer, że gra Broken Age, na którą swego czasu otrzymano ponad 3 mln dolarów na Kickstarterze, wpadła w... tarapaty finansowe.

Schafer wytłumaczył to wprost i bez owijania w bawełnę - zaprojektował zbyt wielką grę. Teraz, by ją dokończyć, studio wrzuci połowę produkcji na Steam Early Access (kupowanie tytułów jeszcze w czasie produkcji) w styczniu przyszłego roku i zebrane tam pieniądze wyda na dopieszczenie pozycji.

Sytuacja jest mocno kuriozalna i zupełnie nieśmieszna, bowiem pierwotnie na serwisie Kickstarter proszono o 400 tys. dolarów, uzbierano znacznie więcej, a i tak kasy zabrakło. Do ofiarodawców wysłano list z wyjaśnieniami i obiecano, że beta tytułu w pierwszej kolejności dotrze własnie do nich, a dopiero później Broken Age trafi na Steam.

Rzuca to nieco światła na finansowanie przez serwisy crowdfundingowe. Wychodzi na to, że jest to swoista ruletka dla osób, które wyłożą swoje pieniądze. Konsola Ouya miała być super fajna i w ogóle, a recenzje pokazały już, że ten sprzęt to syf z tragicznym padem. Sytuacja Broken Age, wydawało się, że pewniaka, w końcu to gra od Double Fine, jest niejasna, no bo co się stanie, jeżeli na Steamie nie uzbierają wystarczającej kwoty? Ci co zapłacili wcześniej dostaną niedokończony, wykastrowany projekt? Z drugiej strony mamy Giana Sisters: Twisted Dreams, które udało się znakomicie.

Cóż, czekamy zatem na rozwinięcie sytuacji, ale myślę, że przez tę akcję Kickstarter nieco straci na znaczeniu. Jak uważacie?

Sprawdź także:
Broken Age

Broken Age

Premiera: 28 stycznia 2014
PC, PS4, MOB, PSV, XBOX ONE, SWITCH

Broken Age to gra przygodowa stworzona przez studio Double Fine. Twórcy m.in. The Cave oraz Brutal Legend na swoje dzieło zebrali pieniądze za pomocą Kickstartera, dzięki...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosVerdungo   @   11:01, 03.07.2013
Nie jest to najlepsza wiadomość, bo w końcu mocno przekroczyli kwotę, której oczekiwali. Jednak może będzie miało to pozytywny wpływ na rozwój produkcji Uśmiech
0 kudosFox46   @   12:01, 03.07.2013
Uzbierali 3 miliony a prosili o 400tysięcy i mimo 3 milionów nie ukończyli projektu, super mieli wszystko zaplanowane. Albo wykorzystali na cele własne kasę Dumny .
0 kudosshuwar   @   12:38, 03.07.2013
Dlatego nie akceptuję takiego rodzaju pozyskiwania kapitału.
0 kudosKreTsky   @   12:42, 03.07.2013
Dziwi mnie taki obrot sprawy. Ta gra nie wyglada na milionowa produkcje, a jednak 3mln to zamalo.
0 kudoskafel123full   @   09:08, 08.07.2013
Ciekawi mnie na co poszła faktycznie ta kasa, bo 3 mln to jednak sporo pieniędzy. Fajnie byłoby gdyby dokończyli, ten styl wykończenia gry jest znacznie fajniejszy niż współczesne.
0 kudoszvarownik   @   09:31, 08.07.2013
Z tego co gdzieś wyczytałem wynika, że po prostu mając tyle kasy postanowiono zrobić grę znacznie większą, niż pierwotnie zakładano, no i wyszło im tego dużo za dużo, a teraz brakuje kaski Uśmiech
0 kudoskafel123full   @   20:21, 10.07.2013
UP: A więc zaliczyli nokaut przez przerost własnych ambicji - to dopiero checa.
0 kudosdenilson   @   18:02, 17.07.2013
Cytat: shuwar
Dlatego nie akceptuję takiego rodzaju pozyskiwania kapitału.
Jako dodatek do finansowania może być, ale nie żeby właśnie całe gry były projektowane z tych funduszy.
Dodaj Odpowiedź