Splash Damage - technologia PS3 jest nam obca!

Studio Splash Damage swe początki zaliczyło na scenie moderskiej na PC. Widać to było w profilu kreacyjnym firmy, gdyż kolejne projekty nie były multiplatformowe.

@ 27.11.2009, 15:55
"Redmeer"
pc, ps3, xbox 360


Studio Splash Damage swe początki zaliczyło na scenie moderskiej na PC. Widać to było w profilu kreacyjnym firmy, gdyż kolejne projekty nie były multiplatformowe. Czasy się zmieniają, rynek również, toteż obecnie gra tylko na PC jest swoistym strzałem w stopę, co było widać po wielu ambitnych projektach, które, głównie za sprawą piractwa, sprzedawały się na piecach mizernie. Przedstawiciel Splash Damage w jednym z wywiadów wprost stwierdził, że podążanie drogą zatwardziałego producenta tytułów na komputery osobiste prowadzi donikąd. Najnowszy projekt teamu - Brink - zgodnie z zapowiedziami zmierza też na konsole: PS3 i X360.

Paul Wedgwood - boss SD - przyznał szczerze, że dla niego technologia tworzenia kodu pod PS3 to czarna magia. Trudności związane z przerzuceniem się na proces kreacyjny dla maszynki Sony, to jak na razie główne zmartwienie developerów. Ściągnięto do zespołu licznych ludzi z doświadczeniem w programowaniu na tę platformę - między innymi Deana Calvera, szefa prac nad Heavenly Sword, oraz Neila Alphonso - głównego level designera Killzone 2.

Na szczęście rzeźbienie w kodzie nie należy do obowiązków imć Paula, toteż o przyszłość Brink na PS3 nie powinniśmy się raczej obawiać. Na koniec - ten zapowiadany jako rewolucja w rozumieniu shootera sieciowego tytuł, wyjdzie w przyszłym roku. Obiecujemy raportować o postępach w procesie developerskim oraz nowych smaczkach gry.

Sprawdź także:
Killzone 2

Killzone 2

Premiera: 27 lutego 2009
PS3

Killzone 2 to sequel gry akcji od studia Guerilla. Jego fabuła została osadzona w dalekiej przyszłości, gdzie ludzkość zmuszona była odeprzeć atak obcej rasy Helghastów. ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPietek=)   @   20:09, 27.11.2009
To nie dobrze że tworzenia kodu pod PS3 jest tak trudne Smutny , przez to grafika np. w Assasins 2 jest lepsza na Xbox'ie choć wiadomo że PS3 ma większy potencjał Uśmiech

Mam nadzieję że z czasem tworzenie kodu pod PS3 przestanie być "czarną magią" Puszcza oko