WRC 5 (PS4)

ObserwujMam (3)Gram (1)Ukończone (0)Kupię (0)

WRC 5 (PS4) - recenzja gry


@ 21.10.2015, 17:39
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.


Odbyte szkolenia wpływają na nasze umiejętności jazdy na odcinkach specjalnych. Trybów rozgrywki w produkcji Kylotonn Games jest kilka: szybki odcinek specjalny, pełny rajd, tryb multiplayer (klasyczne wyścigi na czas dla maksymalnie ośmiu osób) i główny tryb kariery. Oczywiście Career Mode jest najbardziej rozbudowany i stanowi o sile WRC 5. Na wstępie otrzymamy możliwość dołączenia do jednej z kilku ekip najniższej klasy wyścigowej. W tym przypadku dostępny jest tylko i wyłącznie jeden samochód – Citroen DS 3 R3-Max. Wybierając konkretną ekipę należy się dobrze zastanowić nad stylem jazdy, bo każdy team ma swoje wymagania. Jedni chcą szybkich kierowców, inni takich, którzy dbają o samochód, a jeszcze inni spokojnych. Nasza postawa wpływa na morale zespołu i jego efektywność w parku maszynowym.

WRC 5 (PS4)

Naturalnym jest, że to od naszych wyników zależy to, jak szybko zmienimy ekipę i wskoczymy w fotel lepszego samochodu rajdowego. Umowę możemy przedłużać lub podpisywać nową z końcem każdego sezonu. Przygotujcie się zatem na przejechanie kilkunastu rajdów, aby zyskać przychylność zespołu, bądź zainteresowanie konkurencji. Generalnie w niższych klasach rajdowych konkurenci spisują się raczej słabo i nie ma większych problemów z awansem do pierwszej trójki. W tym właśnie dostrzegam największą wadę gry. Poziom trudności jest stosunkowo przystępny dla każdego, a tak w topowej grze rajdowej być nie powinno. Oczywiście możemy przełączyć na poziom Expert, ale ten "przegięty" jest w drugą stronę.

Najistotniejszym elementem każdej gry wyścigowej jest model jazdy. W tym miejscu muszę stanowczo zaznaczyć, że WRC 5 absolutnie nie aspiruje do bycia symulatorem. Oczywiście od strony czysto technicznej, bowiem otoczka rajdów jest odpowiednia. Powtórki, oficjalny komentarz, możliwość włączenia głosu pilota, oficjalne bannery i atmosfera - wszystko jak najbardziej zostało przygotowane udanie. Sam model jazdy to natomiast inna bajka. Jest on bardzo przyjemny i potrafi wiele wybaczyć grającemu. Czasem przy poślizgach czy używaniu ręcznego gra stara się nam utrudniać manewrowanie autem, "udawać" symulację, ale łatwo jest opanować maszynę i wyprowadzić z największej nawet opresji. Jeżeli dodamy do tego niekonsekwentny model zniszczeń (np. uderzysz czołowo – zbijesz lampę, o betonowych zaroślach już nie wspominam) to mamy obraz uproszczonej gry rajdowej dla każdego.

WRC 5 (PS4)

Na plus należy zapisać park maszynowy, gdzie gracz może dokonywać napraw i tuningu swoich samochodów. Jeżeli jeździcie nierozważnie, to faktycznie może Wam zabraknąć czasu na reperowanie usterek. Dodatkowo należy pamiętać, że za przekroczenie czasu w parku maszynowym doliczane są karne sekundy, a wtedy rodzi się pytanie: czy wymieniać opony, szczęki hamulcowe czy może reperować zawieszenie? Niby drobnostki, ale bardzo fajnie zrealizowane.

Wersja PC: WRC 5 przetestowaliśmy także na PC. Kwestia optymalizacji gry pozostawia nieco do życzenia, tym bardziej, że jakość oferowanej oprawy wizualnej jest co najwyżej przyzwoita, przypominając raczej późne etapy ubiegłej generacji. Z odpaleniem tytułu raczej nie będziecie mieli większego problemu spełniając minimalne wymagania, ale już utrzymanie stabilnych 60 FPS bywa problematyczne nawet na mocnych maszynach z GTX 970. Gra ma też problem ze wsparciem wielu popularnych modeli kierownic, ale na szczęście twórcy na bieżąco publikują aktualizacje - ostatnio dodano m.in. obsługę Logitech Driving Force GT.

Sumując, Alain Jaroniu, człowiek pracujący wcześniej nad kultowym V-Rally, opracował całkiem niezłą ścigałkę. Dzięki niemu nowa gra Kylotonn Games jest całkiem solidną produkcją. WRC 5 to rajdówka z dużą zawartością tras, odcinków specjalnych, oficjalnymi ekipami i solidną oprawą graficzną. Warto się nią zainteresować. Ja jestem zadowolony, Wy też powinniście.


Długość gry wg redakcji:
20h
Długość gry wg czytelników:
18h 53min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Pięknie wyglądająca mgła na trasach, opady deszczu, kałuże i śnieg Finlandii. Mnie to przekonało.
Świetny Dźwięk:
Ryk silników jest dobrze nagrany, ale kamera ze środka nieco go przytłumiła. Generalnie jest dobrze i muzyka w menu może się podobać.
Świetna Grywalność:
Kilkadziesiąt odcinków specjalnych, zmienne warunku atmosferyczne i motyw dnia i nocy. Mało Wam?
Dobre Pomysł i założenia:
W pełni licencjonowany produkt z Rajdem Polski i wszystkimi ekipami, biorącymi udział w zawodach.
Dobra Interakcja i fizyka:
Wreszcie możemy dłubać pod maskami samochodów i ustawiać sobie "potworki" pod własny styl jazdy.
Słowo na koniec:
Całkiem dobrze i pozytywnie zrealizowana gra na oficjalnej licencji. Nie hit, ale produkcja spełniająca swoją rolę i dająca mnóstwo radości.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z WRC 5 (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:38, 21.10.2015
Według mnie ocenka nawet dobra, aczkolwiek ja bym się pokusił na 6,5/10 Szczęśliwy bo gra wygląda ładnie, ale niestety wszystko inne siada.
0 kudosmaciekpl3   @   18:43, 24.10.2015
W/g mnie jedyną grą rajdową wszechczasów pozostanie Richard Burns Rally. Z tą grą żadna inna równać się nie może. Fakt, że był to bardziej symulator, ale ile frajdy i satysfakcji dawała ta gra. W niej właściwe przejechanie ostrzejszego zakrętu było już wyczynem samym w sobie. Zresztą co ja mówię dla wielu ukończenie samouczka (szkółki rajdowej) było wyczynem. Szkoda, że dziś już się nie robi takich gier.
Marzy mi się odświeżony Richard Burns Rally z tamtym modelem jazdy w połączeniu z dzisiejszymi możliwościami graficznymi... rajdowa poezja.
0 kudosADI9665   @   20:44, 30.10.2015
Trasy wyglądają w miare ładnie Uśmiech
0 kudosFox46   @   18:09, 31.10.2015
Cytat: ADI9665
Trasy wyglądają w miare ładnie Uśmiech


Trasy wyglądają ogólnie ładnie bo to jest jakby duży HUB po którym jeździmy. A nie zwężony odcinek którym brniemy po krętych drogach.
Tutaj poszli mocno na plus, ale co z tego skoro wszystko inne jest słabe.