God of War II (PS2)

ObserwujMam (198)Gram (102)Ukończone (86)Kupię (36)

God of War II (PS2) - recenzja gry


@ 09.06.2007, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Każdy wyeliminowany przeciwnik wypluwa z siebie czerwone kule, zawierające jego duszę. Naszym zadaniem jest oczywiście zbieranie tych kul, są one bowiem bardzo ważne do poprawiania posiadanych umiejętności. Po zdobyciu właściwej ilości dusz możemy wybrać którą broń lub magiczną umiejętność chcemy poprawić. Ja osobiście inwestowałem najwięcej w ostrza Ateny, które nabierały coraz więcej mocy i ostatecznie przy pomocy jednego potężnego ciosu mogłem powalić nawet sporą grupę oszołomów. Właściwie zrealizowany kombos natomiast, bez problemu dekapitował najtwardsze bestie. Oczywiście to, którą umiejętność chcecie poprawiać, zależy tylko i wyłącznie od waszych predyspozycji, mi ostrza Ateny przypadły najbardziej do gustu ponieważ zapewniają błyskawiczne wyprowadzanie ciosów oraz niezwykłą lekkość ruchów. Młot barbarzyńcy jest według mnie zbyt powolny i ciężki, a więc walka przy jego pomocy skupia się na rzadkim wyprowadzaniu potężnych ciosów, których zaledwie kilka jest w stanie zniszczyć wielu przeciwników. Włócznia przeznaczenia dedykowana jest dla osób lubiących szybkie starcia, a jej największym pozytywem jest spory zasięg. Stanowi ona świetną alternatywę dla ostrzy Ateny i jest naprawdę bardzo dobrym narzędziem do likwidowania oponentów. Jest to druga najczęściej wykorzystywana przeze mnie broń.

Prócz wymienionych powyżej broni, w God of War II znaleźć można jeszcze kilka innych, nie chcę jednak zdradzać wszystkich, bowiem część przyjemności z rozgrywki leży właśnie w odkrywaniu nowych elementów. I nie mam tutaj na myśli jedynie różnych ostrzy, lecz także umiejętności magiczne, które choć nie są tak często używane jak broń biała, stanowią świetne uzupełnienie walk i są niezastąpione kiedy Kratos znajdzie się w większych opałach. Zdobyty pod koniec gry Atlas Quake nie raz uratował mnie przed pewną śmiercią!

God of War II (PS2)

Towarzyszem eksploracji i szybkich walk jest ostatni z wymienionych powyżej elementów czyli zagadki logiczne. Podobnie jak w pierwszej części God of War, w kontynuacji znaleźć można wiele ciekawych łamigłówek do rozwiązania. Nie są one co prawda szczególnie zamotane, lecz ich projekty zapewniają mnóstwo przyjemności i różnorodności. Ciężko jest znaleźć dwa podobnie działające mechanizmy oraz dwa podobne rozwiązania. Dzięki temu przygody Kratosa w God of War II są emocjonujące i niezwykle wciągające… po prostu nie można się oderwać od zabawy! Autorzy postarali się także aby gra nie została odstawiona na półkę w chwilę po ukończeniu jej… Przygotowano wiele dodatkowych materiałów do odkrycia oraz oczywiście kilka poziomów trudności, z których każdy kolejny wymaga szybszego i sprawniejszego posługiwania się padem. Na najwyższym poziomie trudności przejście God of War II praktycznie graniczy z cudem i jestem przekonany, że uda się to osiągnąć jedynie najbardziej wytrwałym graczom… zapewniam Was jednak, że warto!

Grywalność w God of War II jest zasługą wspaniale zaprojektowanych lokacji, niezwykle dynamicznego systemu walki oraz oczywiście postaci głównego bohatera. Kratos został świetnie przemyślany, a więc jest charyzmatyczny, ma charakterystyczny wygląd i łatwo go zapamiętać. Nawet wiele miesięcy po odstawieniu programu na półkę będziecie w stanie bez problemu przypomnieć sobie najważniejsze cechy Kratosa. Jego niewyparzona gęba, potężna muskulatura, blada skóra i czerwone malunki sprawiają, że zagnieżdża się idealnie w pamięci zarówno młodszych jak i starszych graczy.


Screeny z God of War II (PS2)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskordianl   @   13:59, 06.04.2010
Gra jest w istocie fenomenalna, jednak natrafiłem w niej buga - i to nie polegającego na niewidzialnej ścianie czy prześwitywaniu polygonów lecz takiego, który uniemożliwia dalszą grę.
W jednym z leveli (przed walką z z Perseuszem) jest sala, w której trzeba rozwiązać zagadkę z dwoma rzeźbami i windą żeby wspiąć się na podwyższenie i przejść do następnej komnaty. Zanim to zrobimy przejście jest zablokowane polem siłowym. Odblokowuje się ono po rozgromieniu wszystkich atakujących nas przeciwników w sali. Bug polega na tym, że po pozbyciu się przeciwników nic się nie odblokowało (można było poznać to również po muzyce - pozostała bojowa). W efekcie tego pozostałem w pustej zamkniętej sali, jedyne wyjście to wyłączyć konsolę (co zrobiłem po godzinie desperackiego przesuwania rzeźb w te i nazad). Gdyby nie "speedrun" na you tubie nie wpadł bym w ogóle na to, że to bug. Po ponownym uruchomieniu konsoli bug znikł - gram dalej...

Ciekawy jestem czy jeszcze ktoś miał podobnego pecha (mam oryginalną wersję platinum i nie przerobioną, ośmiomiesięczną konsolę ps2 slim).

Z konieczności obniżam ocenę grze - z 10.00 za grywalność do 99.99 Dumny
0 kudosTheWitcherGamerr   @   19:23, 09.04.2010
To chyba Ty coś takiego miałeś bo moja gra bez zarzutu Uśmiech