Sid Meier's Railroads! (PC)

ObserwujMam (28)Gram (7)Ukończone (4)Kupię (4)

Sid Meier's Railroads! (PC) - recenzja gry


@ 13.01.2007, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Wraz ze wzrostem ilości linii kolejowych powiększa się wartość naszej firmy na giełdzie papierów wartościowych. Tutaj pojawia się kolejny ciekawy aspekt programu. Otóż jak w prawdziwym życiu możemy zajmować się sukcesywnym wykupywaniem akcji naszych oponentów (oczywiście oni również są w stanie czynić to samo). Kiedy w naszym posiadaniu znajdzie się pełny pakiet akcji, przejmujemy biznes przeciwnika, a on tym samym przestaje istnieć, czyli po prostu zostaje wyeliminowany. Gdy uda nam się w podobny sposób załatwić resztę konkurencji wygrywamy całą grę jako jedyny wciąż działający biznesmen. System zarządzania akcjami jest bardzo prosty, i nawet mało doświadczony gracz zamieni się w prawdziwego rekina finansowego, bez skrupułów wykupującego inne firmy.

Umiejętnościami finansisty musimy wykazać się również podczas inwestycji w dane obszary mapy oraz przy aukcjach, na których można kupić wiele ciekawych dodatków i ulepszeń. Część z bonusów jest bardzo przydatnych, pozostałe natomiast nieco mniej, jednak każdy z nich daje nam 10 letnią przewagę nad konkurencją. Niestety nie zawsze jest łatwo wygrać aukcję, szczególnie jeśli grasz z innymi graczami, a nie przeciwko komputerowi. Cenniejsze patenty na nowe technologie mogą wówczas osiągnąć kosmiczne ceny, odstraszając tym samym biedniejsze korporacje. Z ogromu opcji musisz więc wyłowić te najbardziej lukratywne, pozostałe i tak do Ciebie dotrą, jedynie z 10 letnim opóźnieniem – tyle bowiem trwa upublicznienie danej technologii.

Sid Meier's Railroads! (PC)

Finanse, finansami, ale czym byłby porządny Tycoon bez możliwości budowania i rozwijania. Najnowsze dzieło studia Firaxis Games jest pod tym względem zrealizowane idealnie. Początkowo nieco brakowało mi możliwości stawiania mostów, czy też drążenia tunelów, z czasem okazało się jednak, że wcale nie jest to niezbędne, a budowanie jest wciąż bardzo przyjemne. Wystarczy bowiem zdecydować gdzie zaczyna się dany tor, i gdzie się kończy. Resztę, sprytnie obliczy komputer wyznaczając przy okazji najlepszą drogę. Po postawieniu torów, pozostaje jeszcze umieszczenie we właściwych miejscach stacji kolejowych i jesteśmy gotowi do puszczenia w trasę pociągu.

Maszyn w Sid Meier’s Railroads jest cała masa, a wszystkie oparte są na rzeczywistych modelach. Autorzy wyjaśniają w instrukcji, że jedyna rozbieżność z faktami występuje przy datach rozpoczęcia sprzedaży danej lokomotywy, a zrobiono to by uatrakcyjnić rozgrywkę. Jeśli np. w jednym roku pojawiły się dwie lokomotywy, a następnie przez dłuższy okres czasu nie powstał żaden nowy projekt, wówczas jeden z nich został przesunięty nieco w czasie aby wypełnić pustkę. Do dyspozycji gracza oddano w sumie kilkadziesiąt lokomotyw wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Francji. Znajdziemy tutaj wszystko począwszy od bardzo prostego Norrisa, a skończywszy na superszybkim TGV. Na pewno nikt nie będzie narzekał na monotonię, nawet najwięksi maniacy kolei!


Screeny z Sid Meier's Railroads! (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?