Pierwsze misje są raczej dość proste. Musimy zbierać towary z jednego miejsca i przewozić w inne, likwidować krążące wokół ziemi asteroidy i stawać oko w oko z pojedynczymi bandziorami. Z czasem na naszej liście zadań pojawią się bardzo rozbudowane, wieloetapowe cele, których realizacja wymagać będzie nawet kilku godzin gry. Nie muszę chyba nikomu wyjaśniać jak wielka jest satysfakcja po wypełnieniu choć jednej z rozbudowanych misji, i dodatkowo osiągnięciu wszystkiego co pierwotnie zakładaliśmy. Misje robią wrażenie lekko chaotycznych z początku, ponieważ trzeba poświęcić trochę czasu aby opanować sterowanie, oraz zorientować się w zaistniałej sytuacji… jednak po kilkunastu minutach zabawy zaczynamy dostrzegać w tym wszystkim sens i bardzo sprawnie działające zależności.
Dodatkowe zamieszanie wprowadza fakt, iż Space Rangers 2: Rebelia jest grą, którą bardzo ciężko zaklasyfikować do jednego gatunku. Otóż jest ona połączeniem gry RPG ze strategią kosmiczną oraz przygodówką. Do każdego typu rozgrywki posiadamy inny ekran kontrolny. I musimy zastosować odmienne podejście. W kosmosie poruszamy się korzystając z tur, a całość obserwujemy z góry, lub w czasie rzeczywistym po włączeniu ekranu walki zręcznościowej. Kiedy wylądujemy na jakiejś planecie i jesteśmy zmuszeni do walki z przeciwnikiem, gra przełącza się na tryb 3D, w którym dowolnie manipulujemy kamerą, i po kolei likwidujemy stających na naszej drodze bandziorów. Cześć przygodowa natomiast przypomina znane wszystkim przygodówki tekstowe.
Od jakiegoś czasu istnieje moda na wrzucanie do gier systemu doświadczenia oraz rozwoju postaci. W opisywanej przeze mnie produkcji firmy Elemental Games także zastosowano specjalną maszynerię punktowania naszych akcji. W trakcie wykonywania misji, natrafimy na wielu przeciwników i wypełnimy sporo pomniejszych zadań. Każde udane posunięcie powoduje pojawienie się na naszym koncie nie tylko pieniędzy, lecz także punktów doświadczenia. Kiedy uzbieramy odpowiednią ich ilość, poprawiamy statystyki naszego herosa, wpływając na jego celność, charyzmę, umiejętności handlowe i kilka innych czynników. W miarę postępowania na coraz wyższe levele, ilość wymaganego doświadczenia aby awansować na kolejny, jest coraz wyższa, więc wytrenowanie wszechstronnie uzdolnionego najemnika czy też żołnierza wymaga poświęcenia sporej ilości czasu.
Nie tylko nasz bohater podlega rozwojowi. Wszystkie posiadane przez gracza maszyny, również możemy modyfikować oraz usprawniać wedle własnego uznania. Na początku zabawy posiadamy jedynie skromny statek kosmiczny, oraz kilka zamontowanych na nim gratów. W miarę progresji w grze jesteśmy w stanie wyposażyć naszą jednostkę w mocniejsze pukawki, bardziej skuteczne pola siłowe, radary o większym zasięgu i wiele innych modułów. Tylko dwa czynniki ograniczają możliwości tunningowania kosmicznej łajby. Pierwszym z nich jest ilość posiadanej kasy, drugim natomiast ładowność. Kiedy bowiem przekroczymy dopuszczalną masę statku, nie będziemy mogli podróżować, ani zbierać minerałów, czy też innych przedmiotów. Warto więc utrzymywać wagę zamontowanych elementów choć kilka oczek poniżej tej dozwolonej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler