Stalingrad (PC)

ObserwujMam (27)Gram (5)Ukończone (2)Kupię (0)

Stalingrad (PC) - recenzja gry


@ 05.12.2005, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Po przejściu każdej z misji naszym oczom ukazuje się ekran z kilkoma słupkami. Reprezentują one nasze umiejętności jako dowódcy. Znajdziemy tam zdolności taktyczne, logistyczne, zwiadowcze i kilka innych. Aby wpływać na pozycję wskaźników musimy w trakcie wykonywania zadania uzyskać możliwie jak najlepsze rezultaty, przy jak najmniejszych stratach. Aby dla przykładu podnieść współczynnik zwiadu, należy niszczyć budynki przeciwnika, nie tracąc przy tym żołnierzy z własnego oddziału. Nasze umiejętności mogą ulec nie tylko awansowi, lecz także degradacji. Wypełnienie zadania z mizernymi efektami, oznacza spadek wskaźników i utratę doświadczenia, a tego żadnemu strategowi nie życzę !
Grafika w grze Stalingrad jest połączeniem elementów trój oraz dwuwymiarowych. Tereny po których poruszają się maszyny zostały ręcznie narysowane i są zrealizowane w systemie 2D, podobnie przygotowano modele żołnierzy, które są płaskimi sprite’ami, i niestety nie wyglądają najlepiej. Szczególnie kuleje ich animacja, która jest mało płynna i po prostu brzydka. Najlepsze wrażenie z całej oprawy graficznej robią modele jednostek zmechanizowanych. Ludzie z DTF Games do ich tworzenia wykorzystali modele 3D, które są pełne detali a ich animacja jest płynna i bez potknięć. Dzięki dużej interakcji z otoczeniem opracowanie graficzne Stalingrad jest bardzo dobre. Czołgi taranują drzewa, wzbijają tumany kurzu i wydzielają spaliny. Nawet zadbano aby podczas wystrzałów dookoła pojazdu tworzyła się delikatna smuga kurzu wywołana przez falę uderzeniową. Pyszności dla oka jest sporo, pomimo tego, że gra nie jest produkcją wysoko budżetową.

Stalingrad (PC)

W przypadku dźwięku jest niestety nieco gorzej. Efekty specjalne takie jak wybuchy, strzały armat, dźwięki otoczenia oraz głosy jednostek nagrano dobrze. Niestety całość psuje nie pasująca do klimatu muzyka. Sama ścieżka dźwiękowa jest w porządku. Słyszymy dobre rockowe i heavy metalowe kawałki, niestety nie pasują one w żaden sposób do gry i do opisywanej w niej fabuły. Uważam, że muzyka jest zdecydowanie najsłabszym elementem gry DTF Games.


Długość gry wg redakcji:
19h
Długość gry wg czytelników:
9h 26min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Dobry Dźwięk:
Świetna Grywalność:
Dobre Pomysł i założenia:
Świetna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Stalingrad (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?