Restricted Area (PC)

ObserwujMam (35)Gram (8)Ukończone (3)Kupię (3)

Restricted Area (PC) - recenzja gry


@ 30.06.2005, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Cyber-wszczepy nie są jedynym sposobem na modyfikowanie umiejętności oraz cech głównego bohatera (lub bohaterki). Jak w każdej szanującej się grze RPG, Restricted Area posiada specjalny system rozwoju postaci. Za każdą zabitą bestię, oraz wykonane poprawnie zadanie gracz otrzymuje punkty doświadczenia. Gdy zdobędzie odpowiednią ilość punktów, jego śmiałek awansuje na kolejny poziom. Podczas awansu zostają przyznane punkty cech oraz umiejętności. Te pierwsze posłużą nam do zwiększania siły, zręczności, inteligencji, refleksu, motoryki lub sił witalnych. Drugi rodzaj punktów przydzielamy na specjalnym drzewku prezentującym umiejętności naszej postaci. Zależnie od wybranego bohatera znajdziemy tu używanie broni palnej, walkę mieczem, włamywanie się do cyberprzestrzeni, lub siły psioniczne.

Restricted Area (PC)

Co do grafiki, to ma swój charakter. Autorzy postanowili posłużyć się grafiką dwuwymiarową i wykorzystać izometryczne spojrzenie na świat. Podobny sposób generowania obrazu znamy już z Diablo, Fallout i innych starszych gier. Właśnie… Restricted Area jest produkcją nową, więc oczekuje się od niej znacznie więcej, lecz nie jest źle. Prerenderowane tereny, po których będziemy spacerować wykonane są z dużą dbałością o szczegóły i zróżnicowaniem. Po dłuższym czasie grania, nie mamy wrażenia błądzenia cały czas w tym samym miejscu, co bardzo dobrze świadczy o umiejętnościach grafików ze studia Master Creating. Najbardziej z powodu zastosowania dwóch wymiarów ucierpiały postaci oraz ich animacja. Pomimo tego, że ich wykonanie nie jest złe, to jednak zdarzają się małe przeskoki w animacji oraz utraty płynności. Modele głównych bohaterów oraz mutantów przygotowane są dobrze i sprawdzają się świetnie podczas gry. Szkoda tylko, że tych drugich jest tak mało. W grze znajdziemy tylko kilku znacząco różniących się wyglądem wrogów. Większość będzie różnić się tylko nazwą lub kolorem. Mógł się producent troszkę bardziej wysilić.

Muzyka oraz dźwięki w Restricted Area wykonane są całkiem przyjemnie. Efekty dźwiękowe to głównie szczęki, trzaski, wystrzały broni oraz wszelkie jęki ranionych przez nas potworów. Wszystko zrobione jest w zasadzie standardowo więc nie ma się nad czym rozpisywać. Muzyka typowo w stylu punk-rock-techno-new age, czyli mroczne i czasem ciężkie kawałki bardzo dobrze podkreślające cyberpunkowy charakter gry…

Restricted Area (PC)

Restricted Area jest grą należąca do gatunku Action RPG zapoczątkowanego przez słynne Diablo. Wartka akcja, mnóstwo broni, niekończąca się amunicja, setki tysięcy wrogów do zabicia oraz ciekawy klimat sprawiają, że wśród ostatnio wydanych klonów Diablo, Restricted Area zdecydowanie wyróżnia się wśród tłumu.


Długość gry wg redakcji:
13h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Dobra Grafika:
Świetny Dźwięk:
Świetna Grywalność:
Dobre Pomysł i założenia:
Świetna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Restricted Area (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?