Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PC)

ObserwujMam (91)Gram (25)Ukończone (36)Kupię (11)

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PC) - recenzja gry


@ 03.07.2012, 21:55


W tym miejscu należy dodać, że w wir walki nie będziemy rzuceni sami, a towarzyszyć nam będzie jeszcze trójka kompanów. Niestety – tu trochę szkoda, ale współpraca z towarzyszami ograniczona została niemal do minimum i wydamy dosłownie strzępy komend. Nie możemy nawet nigdzie kazać im pójść. Rozkazy ograniczają się do organizowania tzw. zsynchronizowanych ataków. Idea jest bardzo prosta: jeżeli już wypatrzymy kilku oponentów, możemy kolejno oznaczać wrogów do wyeliminowania (maksymalnie czterech) i w wybranym przez nas momencie rozkazać ich eksterminację. Nie musimy się o nic martwić – nasi skrzydłowi sami znajdą stosowną pozycję i na pewno nie dadzą się wykryć oczom wrogich obserwatorów (początkowo bałem się, że ów system okaże się niedopracowany, ale nic z tych rzeczy – kompani doskonale sobie radzą, nie czyniąc żadnych głupot). Podczas toczenia zaciętych bojów oznaczymy natomiast przeciwników, na których zechcemy skupić ogień naszego oddziału. I właściwie to wszystko. Więcej komend nie wydamy, a szkoda. Wprawdzie te dostępne dobrze sprawdzają się w konwencji Ghost Recon: Future Soldier, ale chyba chciałoby się mieć większe pole manewru w tej dziedzinie.

Ciężko też sobie wyobrazić „żołnierza przyszłości” bez futurystycznych zabawek. Tych mamy dość sporo, choć trzeba powiedzieć, że twórcy nadzwyczaj nie przesadzali w ich ilości. Przede wszystkim musicie wiedzieć, że wszelkie gadżety będą uaktywniane z kolejnymi misjami i niestety nie będziemy mieli wielkiego wpływu na ich wybór przed zadaniem. Program zdecyduje o tym za nas, ale spokojnie można to przeżyć – w końcu Ubisoft lepiej wie, co nam będzie potrzebne, a co nie. Jaki więc super-sprzęt dostaniemy? Przede wszystkim – kombinezon kamuflujący. Wystarczy tylko przykucnąć, a nasz żołnierz zleje się z otoczeniem i stanie się prawie niewidzialny. Nie muszę mówić, jaka to przydatna rzecz. Po drugie – wyposażeni zostaniemy w specjalne czujniki, które rzucone oznaczą nam w promieniu kilkunastu metrów wszystkich wrogich żołnierzy – także takich, którzy stoją za ścianami i innymi przeszkodami. Kolejny bajer, to np. specjalne „okulary” magnetyczne. Te po aktywacji zmienią nasz „sposób widzenia”, dzięki czemu w zasięgu wzroku zobaczymy wszystkie metalowe części, w tym również broń palną i wrogów. Brnąc dalej - wypuścimy latającą dronę dobrą do wykonywania zwiadu, którą także możemy przekształcić w dronę naziemną (w pozycji naziemnej jest w stanie wypuścić impuls ogłuszający wrogów). Co by nie było nudno, potowarzyszy nam też niewielka maszyna krocząca - Ogar - z której zdalnie postrzelamy pociskami moździerzowymi czy rakietowymi. Tego typu gadżetów jest więc w miarę dużo, choć ostatecznie nie jest to jakoś szczególnie wielka ilość. Mimo wszystko, w zupełności wystarczają dla potrzeb rozgrywki.

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PC)

Ale rzecz jasna posłużymy się również nieco bardziej konwencjonalnym sprzętem. Do wyboru mamy cała masę różnorakich broni (karabinów snajperskich, maszynowych, pistoletów, strzelb, itp., itd.), które wraz z postępem rozgrywki będziemy odblokowywać. Wspomożemy się jeszcze różnego rodzaju granatami – oprócz hukowych i odłamkowych, np. granatami zapalającymi czy elektromagnetycznymi. Co w tym wszystkim bardzo ciekawe, owe bronie możemy na masę sposobów modyfikować. Wybierzemy rodzaj celownika, spustu, lufy, magazynku, podstawki i wiele innych rzeczy. Daje to bardzo duże możliwości w manipulowaniu uzbrojeniem i dosłownie każdy gracz będzie mógł dostosować giwery do swoich indywidualnych potrzeb. Fajna sprawa!


Screeny z Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDaerdin   @   08:13, 04.07.2012
Nie wiem w sumie, czego mogę po tej grze oczekiwać. Narobiłem sobie na nią ochoty i prawdopodobnie kupię ją tak czy inaczej, jednak w nieco późniejszym czasie.

Przeczytałem natomiast kilka recenzji tego tytułu i praktycznie każdy autor wytyka grze inne wady, a także znajduje inne zalety. Chociażby oprawa wizualna - według niektórych recenzentów mogłaby być zdecydowanie lepsza, bo choć ogólnie robi niezłe wrażenie, to rażą miejscami niskiej jakości tekstury, a także różne inne niedoróbki, które jednak maskują gadżety typu noktowizor itp.

Druga kwestia to lokacje - zidan narzeka na brak swobody, z kolei chociażby w recenzji CD-Action wyczytałem, że dają one chociaż pozory swobody działań.

Tak czy inaczej gra jest bez wątpienia bardzo dobra i kupię ją przy najbliższej okazji, Kolejne wielkie hity dopiero za jakiś czas, więc akurat będzie czym załatać tą lukę.
0 kudosmnich_wwy   @   12:54, 04.07.2012
Ja już przestałem sugerować się recenzjami CD-Action, bo niestety moim zdaniem nie prezentują one dawnego, bardzo wysokiego poziomu tego pisma.

Co do najnowszego Ghost Recona nie miałem zbyt wygórowanych wymagań.Chciałem tylko, by graficznie i fabularnie był lepszy od ostatnich odsłon CoD (co nie było zbyt trudne) i w sumie to dostałem.Pewnie przy najbliższej wizycie w Empiku zakupię tą zacną strzelankę (Steam sucks!) Uśmiech
0 kudosDaerdin   @   13:37, 04.07.2012
Cytat: zidan
Propos grafiki - testując wersję PC nie zauważyłem, żeby tekstury w którymkolwiek miejscu prezentowały jakiś niższy poziom. Może stąd ten dysonans, że czytałeś recenzje wersji na konsole, które mają w oczywisty sposób mniejsze możliwości graficzne niż PC, brak DX11, etc. Ja mam w każdym razie dobre wspomnienia w tej materii ;)
Tak, była to rzeczywiście recenzja wersji konsolowej, ponieważ została napisana jeszcze przed premierą pecetowej edycji. Tu być może grafika faktycznie prezentuje się lepiej, m.in. przez to opóźnienie premiery.
0 kudoskehciu   @   15:49, 04.07.2012
Gra jest świetna, ale multiplayer czasem zawodzi. Kampania dla pojedynczego gracza jest moi skromnym zdaniem ciekawa, a i multi jest pomyślane. Posiadam internet mobilny, a korzystam z wieloosobówki. Bardzo polecam tą grę wszystkim, którzy wciąż nie zaopatrzyli się w Future Soldier, a myślą o jego zakupie.
0 kudosKimasek   @   14:52, 06.07.2012
Jestem tuż po przejściu najnowszego Ghost Recon i gra jest na prawdę dobra. Gra się bardzo przyjemnie single player jest świetny szybki, żywy i co najważniejsze nie monotonny. Na plus bez wątpienia lokacje, które są różne od betonowych miast po Afrykańskie ubogie wioski, duży zestaw gadżetów, dużo broni i ich modernizacja na prawdę tego wszystkiego jest mnóstwo. Do tego należy dodać długość kampanii, która jak na dzisiejsze standardy jest powyżej normy i trudność rozgrywki wystarczy dosłownie kilka strzałów, aby powalić gracza mimo przewagi technologicznej jaką posiadamy, ogólnie świetnie się bawiłem. Mimo to wersja PC ma dość duże rysy przede wszystkim problemy techniczne słaba optymalizacja ( co ciekawe to dotyczy również wersji konsolowej ) i problem z dźwiękiem niestety w tej materii Ubisoft się nie popisał. Dziwi mnie to, bo miałem okazje grać w wiele ich gier i aspekt techniczny był zawsze na wysokim poziomie niestety w przypadku Fortune Soldier jest inaczej. Mimo to gra ma dużo więcej plusów niż minusów, aczkolwiek za aspekt techniczny trzeba odjąć więc moja ocena to 7/10

Polecam! Uśmiech
0 kudosgorshot   @   02:56, 14.07.2012
Hm mi gra sie podoba przyjemnie grało sie , ale ostatniej misji niemoge przejść bo sie ostro tnie z wysokich na niskie ustawiłem grafike nic nie poskutkowalo . Pan od recenzji sie pomylił bo gra jest chyba najgorzej zoptymalizowana.
0 kudosArturSzeliski   @   19:48, 02.08.2012
Witam, mam pytanko czy to że mysz tak pływa w czasie gry to norma dla tej gry i musze się przyzwyczaić?? Strasznie mie to irytuje, nadmieniam ze w ustawieniach czułość myszy rególowałem.
0 kudosradziu1980   @   18:44, 12.08.2012
Jak dla mnie gra ok ale...Brakuje mnie trochę reala tak jak to było w pierwszej części GR.Teraz wszystkie szutery idą w kierunku CoD i MoH.
Dodaj Odpowiedź