Cytat:
Hack and slash lub hack'n'slash (z angielskiego hack - rąbać i slash - ciąć, siekać) - termin stosowany jako nazwa gatunku gier komputerowych, lub stylu grania w RPG opierających się na zabijaniu potworów, zdobywaniu doświadczenia i rozbudowywaniu statystyk postaci, z niemal całkowitym lub dużym pominięciem wątku fabularnego.
To termin używany głównie dla rozróżnienia tego rodzaju gier od innych gier cRPG, lub sesji RPG, w których walka i pokonywanie potworów nie stanowi dominującego elementu rozgrywki. Rozróżnienie między grami typu hack and slash, a grami cRPG bywa przedmiotem kontrowersji.
Najbardziej znane gry komputerowe mające reprezentować hack'n'slash to Diablo i Diablo II. Dla fanów gier fabularnych tym terminem jest określana większość gier cRPG (Icewind Dale, World of Warcraft) Wśród gier fabularnych hack'n'slash jest najczęściej kojarzone z Dungeons and Dragons i to na tej grze mniej lub bardziej wzorują się inne gry typu hack'n'slash. Co więcej, samo określenie przeszło właśnie ze środowiska gier fabularnych na gry komputerowe.
Innym znanym przykładem jest Dungeon Siege. Kolejne nowsze przykłady gier typu hack'n'slash to: Sacred, Titan Quest, LOKI lub polski Frater