LittleBigPlanet Karting (PS3)

ObserwujMam (10)Gram (1)Ukończone (2)Kupię (1)

LittleBigPlanet Karting - beta test (PS3)


zvarownik @ 14:25 23.07.2012
Kamil "zvarownik" Zwijacz

LittleBigPlanet Karting to tytuł, który dosłownie jedzie na fali popularności platfomowo-budowniczej „MałejWielkiejPlanety”. Gra czerpie garściami z niesamowicie popularnego Mario Kart, jak zresztą większość tego typu produkcji, ale dodaje także coś od siebie.

LittleBigPlanet Karting to tytuł, który dosłownie jedzie na fali popularności platfomowo-budowniczej „MałejWielkiejPlanety”. Gra czerpie garściami z niesamowicie popularnego Mario Kart, jak zresztą większość tego typu produkcji, ale dodaje także coś od siebie. Jednak czy naprawdę posiadacze konsol PlayStation 3 potrzebują takiego tworu, w końcu na rynku mamy już bliźniaczo podobne ModNation Racers? Spędziłem chwilę czasu w niedawno udostępnionej becie i nie jestem do końca o tym przekonany.



Wszyscy, którzy mieli styczność z LittleBigPlanet, poczują się jak ryba w wodzie, jak wirus w wątrobie, jak mucha rozmazana na ścianie. Menu, kokpit, styl graficzny, postacie, wszystko to jest żywcem wycięte z popularnej platformówki. Z udostępnionych opcji mamy przygodę, podczas której można pościgać się zarówno z przeciwnikami sterowanymi przez konsolę, jak i z graczami z całego świata przez PlayStation Network. Ponadto udostępniono kolejny, główny agument przemawiający za tą szpilą – edytor. Oprócz tego przed wyścigami można pobawić się w zmianę postaci (na razie dostępnych jest kilka dziwolągów typu pszczoła) i pojazdu (jeżdżące i latające, małe i duże, rozgrywka i tak jest identyczna). Z pewnością pełna, dopracowana wersja zawierać będzie wszelakie naklejki, części, kostiumy, wszystko to, co tylko pozwoli nam na dowolne kształtowanie swojej stajni bolidów i kierowców. Na razie jest to jeszcze ograniczone, ale nie ma się co dziwić, to tylko szczegóły, a beta służy do wyłapywania błędów, a nie jaraniem się nową czapką.



LBP, jako marka, stawia na kreatywność i społeczność, nie inaczej jest także w tym przypadku. Po pierwsze, mamy rozbudowany, jak zwykle, edytor tras. Osoby zaznajomione z MG doskonale zdają sobie sprawę, że nie jestem wielkim fanem dłubania w tego typu zabawkach, ale z konieczności sprawdziłem co i jak i nie mam nic do zarzucenia. Może jedynie to, że z początku wydaje się być dosyć skomplikowany, ale to tylko pozory i po jakiejś godzinie udało mi się stworzyć pseudo Zakopane, z górami i drewnianym deptakiem, chociaż akurat czegoś takiego w tej miejscowości nie widziałem, mniejsza z tym. Funkcji jest sporo, będzie ich jeszcze więcej, czyli ogrom możliwości i nieskończone ilości układów tworzonych przez graczy będą, tak jak w protoplaście. Oczywiście nie mogło zabraknąć możliwości oceniania, komentowania, dzielenia się swoimi i walczenia na cudzych tworach, dokładnie tak, jak, no wiecie w czym.

Screeny z LittleBigPlanet Karting (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   16:39, 23.07.2012
Edytor na bank będzie miał nie małe wzięcie.
0 kudosremik1976   @   17:17, 23.07.2012
Edytor jest świetny i chyba tylko to mnie zaciekawiło w tej grze. Niemniej jednak twórcy zapominają, że z edytora korzystają gracze którzy nie są programistami czy też grafikami i mogą mieć trudność z ujarzmieniem tego tworu. Sam interesuję się grafiką, potrafię modelować otoczenie i wiem co to jest UV, ale czy zwykły gracz to wie i czy musi to wiedzieć? Sam miałem z nim problemy i jeszcze nie ogarnąłem wszystkiego. Jest mało intuicyjny i moim zdaniem nie mniej skomplikowany niż edytor np. w Infamous 2, którego do dziś nie rozgryzłem. Sama rozgrywka mi nie przypadła do gustu, nudna i bez polotu. Może to się jeszcze zmieni, jak na razie to odbieram to jak grę robioną na siłę i według mnie wyszło coś zdecydowanie gorszego niż ModNation Racers i LittleBigPlanet.
0 kudoszvarownik   @   22:40, 23.07.2012
Eeee tam remik, przecież da się bez problemu zrobić w nim to i owo bez żadnej wiedzy. Mnie się udało, co prawda prosta kupka z tego wyszła, ale jest. Myślę, że maniacy w kilka dni opanują w stopniu mega wystarczalnym, chociaż mogę się mylić, nie jestem fanem tego typu rzeczy Dumny
0 kudosremik1976   @   23:47, 23.07.2012
Da się, nawet stworzyłem trasę w górzystym terenie. Co prawda wylatuje się z trasy co drugi zakręt, ale jakoś to wygląda. Jednak z teksturowaniem trasy i terenu mam problem i to samo z wodą, która nie chce być tam gdzie powinna. Myślę, że ten edytor daje ogromne możliwości, ale trzeba mieć do tego smykałkę. Znają mapy z LBP i widząc co można zrobić w edytorze jestem spokojny o rozgrywkę sieciową, ale singiel do mnie nie przemawia.