TERA: Rising (PC)

ObserwujMam (17)Gram (11)Ukończone (0)Kupię (6)

TERA Online - wrażenia z prezentacji (PC)


bigboy177 @ 02:36 28.05.2011
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Zaraz na początku maja mieliśmy przyjemność zagościć w Berlinie, na specjalnie przygotowanej imprezie, mającej na celu przybliżenie nam nowej produkcji studia Frogster - MMORPG zatytułowanego Tera. Party przygotowane zostało z prawdziwym rozmachem.

Zaraz na początku maja mieliśmy przyjemność zagościć w Berlinie, na specjalnie przygotowanej imprezie, mającej na celu przybliżenie nam nowej produkcji studia Frogster - MMORPG zatytułowanego Tera. Party przygotowane zostało z prawdziwym rozmachem. Przedstawicieli prasy było co niemiara, a wszyscy śmigali w japonkach po terenie baru stylizowanego na morską plażę. Jedzenia i picia nie brakowało, a co rusz wisiały plakaty, wizerunki i screeny z gwoździa programu. Oczy cieszyły też umieszczone w oddali stanowiska komputerowe, na których produkt dane nam było później przetestować oraz modelka stylizowana na jedną z ras uniwersum gry – Castanic. Później na after party pojawiły się dwie niewiasty tejże rasy, nie będę Wam jednak przynudzał na ich temat, wszak nie po to tu wszyscy zaglądacie, prawda?



Po kilkudziesięciu minutach wyżerki i oczekiwaniu na przygotowanie stanowisk, wreszcie mogliśmy wkroczyć do głównego pomieszczenia, na którym doszło do prezentacji. Pierwsze co rzuca się w oczy to bardzo dynamiczny system walki. Producent chwali się, że nie będzie on jedynie naśladował starć, a faktycznie poczujemy uderzenia ostrzy w pancerze, tudzież tarcze. Zaklęcia będą morderczo skuteczne i spowodują niemałe obrażenia, a co najważniejsze, wszelakie ciosy wyprowadzimy błyskawicznie, bez jakichkolwiek opóźnień czy lagów oraz realnie celując. Przyznam, że całość rzeczywiście prezentowała się w porządku. Na przedstawionych materiałach widać było nawet jakieś kombosy i krótkie sekwencje ciosów. To zrodziło pewne pytanie. W jaki sposób wykonano sterowanie? Czy musimy wciskać jakieś kombinacje klawiszy? Czy może gra sama dobiera ciosy? Prawdą okazał się drugi scenariusz. Sterowanie zrealizowane w głównej mierze przy pomocy myszki nie pozwalałoby przecież na zbytnie skomplikowanie. Walimy zatem w klawisze gryzonia, a gra sama decyduje o tym w jaki sposób najlepiej uderzyć. Gracz musi się przede wszystkim starać wycelować we wroga. Nie mamy tutaj automatycznego namierzania, co producent wciska nam jako rewolucję. Nie powiem, koncept ciekawy, ale na pewno nie rewolucyjny.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku czarów. Te bowiem nadal wyprowadzamy własnoręcznie w momencie, który uznamy za stosowny i dobierając właściwe zaklęcie. Tych ma być bez liku, a każde kolejne bardziej zabójcze od poprzedniego. Kiedy je rzucamy na ekranie jest eksplozja efektów specjalnych. Wszystko się mieni, są tysiące kolorów itd. Widać, że mamy do czynienia z zaawansowanym silnikiem graficznym, co w przypadku MMO jest rzadkością. Nie ma bowiem co owijać w bawełnę, w przypadku oprawy audio-wizualnej, przedstawiciele tego gatunku nie mają się czym pochwalić. Tera, chcąc się wybić, powstaje na Unreal Engine, przełamując niejako barierę jakościową w stosunku do swych konkurentów. Szpila śmiga płynnie, a wszystko, począwszy od modelu naszego bohatera, tudzież bohaterki, przez kreacje postaci niezależnych, na oprawie świata skończywszy robi bardzo dobre wrażenie. Szykuje się najlepiej wyglądające MMO, w historii? Zobaczymy po premierze.



Grafika, grafiką, ale ważniejsza jest grywalność. Ta, jak zapewnia producent, stać będzie na równie wysokim poziomie. Tera europejska nie będzie taka sama, jak produkt, który wylądował na półkach azjatyckich. Producent specjalnie zmodyfikuje wiele elementów rozgrywki, w tym także questy. W przeciwieństwie do naszych skośnookich kolegów, nie przepadamy za bardzo za grindingiem. W związku z tym, misje zostaną opracowane w taki sposób, aby nie wymuszać na graczach zbyt częstego biegania w tę i we w tę, tylko po to, by dostarczyć jakiś bezcenny klejnot albo odpowiednią ilość kłów, czy skór określonej bestii. Przykładów konkretnych niestety nie podano, tak więc w chwili obecnej mamy tylko zapewnienia. Jeśli chodzi o sam przebieg zabawy, stosowny artykuł przygotuje dla Was Wojtek, ja natomiast jeszcze słów kilka na temat innych, szczegółów ujawnionych podczas prezentacji.

Screeny z TERA: Rising (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   08:40, 28.05.2011
Chyba będzie to najładniejsze MMO Uśmiech Ciekawe jak będzie z wymaganiami ^_^
0 kudosAmmonit   @   09:11, 28.05.2011
Ja aktualnie gram w Shaiya PL ale tam wchodzi ep5 ktorego nikt nie chce a jak to wejdzei to wiekszosc odob przestanie grac i trzeba szukac nowej gry do zabawy Szczęśliwy a MMO sa najlepszymi grami do zabawy z ludzmi wiec trzeba szukac nowych lepszych gier do zaczepki na jakis czas. Jak wyjdzie to z mila checia bede w nia grac
0 kudosLuksib   @   11:54, 28.05.2011
Wygląda świetnie! Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce. Może z ciekawości sięgnę po TERĘ, jeśli abonament nie będzie wysoki. Uśmiech
0 kudosseshs   @   13:53, 28.05.2011
Pograjcie w Lineage 2, może się wam spodoba
0 kudosMarcus00   @   16:07, 28.05.2011
No, słowo abonament w moim języku oznacza "nie pogram". Ale jeśli wyjdzie trial to się skuszę na niego. Rewolucji w tej grze nie będzie, dlatego bardziej na Guild Wars 2 liczę. Co? Oszczędny jestem, nie każdego stać, aby co miesiąc pięć dych płacić.
0 kudosLuksib   @   17:14, 28.05.2011
Fakt. Jak kupiłem WoWa i zapłaciłem pierwszy abonament to odechciało mi się już. Dumny Mam też pewne doświadczenie z AoC, tam jednak abonament jest stosunkowo tani - 29,90zł/miesiąc. W inne płatne nie grałem. Natomiast jeśli wyjdzie trial TERRY to też sprawdzę.

P.S. Także czekam na GW2, ciekaw jestem zmian w stosunku do poprzednika. Uśmiech
0 kudosPyRsHaL   @   12:13, 29.05.2011
Grafika na poziomie ;) Jakbym miał grać to tylko kobitką ^^
0 kudosPoint11   @   11:55, 30.05.2011
Zapowiada się nieźle. Zobaczymy co z tego będzie ;)
0 kudosMarcus00   @   19:01, 30.05.2011
Cytat: PyRsHaL
Grafika na poziomie ;) Jakbym miał grać to tylko kobitką ^^


To nie jest zły pomysł... Zawstydzony
0 kudosMessi3215   @   22:46, 01.06.2011
Głupie MMO-sy. Ale ten pewnie będzie wart uwagi nie to co reszta.
0 kudosMarcus00   @   13:22, 02.06.2011
Zależy, jak na to patrzeć. Fakt, MMO do najlepszych gier nie należą, ale jak się nie ma w co grać...
0 kudosNondorian   @   01:11, 26.06.2011
Ja osobiście zobaczyłbym WOWa w takiej oprawie graficznej, ale no cóż nie można mieć wszystkiego. Grunt żeby Tera trzymała poziom cały czas i nie nudziła się już po paru godzinach, bo na przykład mamy już wszystkie umiejętności itp. Jeśli nie ma się kasy na abonament to dobrym rozwiązanie są fanowskie serwery. W przypadku WOWa są w 100% legalne dopóki same nie pobierają opłat.
0 kudosMarcus00   @   19:11, 27.06.2011
To piractwo też jest legalne, póki darmowe? Taa... Rozbawiony
Dodaj Odpowiedź