Twórcy Avowed ujawniają nowe detale na temat walki, towarzyszów oraz wyborów

Deweloperzy ze studia Obsidian Entertainment opublikowali nowe informacje na temat Avowed, rozkładając na czynniki pierwsze ostatnią prezentację.

@ 23.01.2024, 11:54
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

Twórcy Avowed ujawniają nowe detale na temat walki, towarzyszów oraz wyborów

Studio Obsidian Entertainment pracuje w tym momencie między innymi nad ciekawie zapowiadającą się grą RPG zatytułowaną Avowed. Projekt całkiem niedawno został konkretnie zaprezentowany, a dziś docierają do nas nowe szczegóły na jego temat. Deweloperzy, Carrie Patel oraz Gabe Paramo, postanowili opowiedzieć co nieco na temat tego, co przygotowują.

Na początek dowiedzieliśmy się, że zadanie, które pokazano w trakcie prezentacji było całkowicie opcjonalne, a to oznacza, że nie trzeba zajmować się jego realizacją. Miało ono miejsce na niewielkim obszarze Shatterscarp, czyli w trzecim z kolei miejscu, do którego docieramy. Jeśli chodzi o walkę, korzystamy w jej trakcie z szerokiej gamy broni oraz umiejętności specjalnych. Jest też możliwość trzymania dwóch broni jednocześnie.

Twórcy następnie podkreślili, że fani cyklu Pillars of Eternity dostrzegą w Avowed wiele elementów pochodzących ze wspomnianych gier, albowiem toczą się one w tym samym settingu, czyli świecie Eora. Są wśród nich między innymi jaszczurzy wrogowie zwani Xaurips, a nawet niektóre dość specyficzne umiejętności, z których da się korzystać w trakcie walki.

Skoro o umiejętnościach mowa, w trakcie prezentacji mieliśmy okazję spojrzeć na system progresji i rozwoju postaci. Dzięki niemu gracze będą w stanie dobierać unikatowe zdolności do każdej wykreowanej postaci, nie będą więc ograniczeni do jakiś konkretnych klas. Będzie ponadto opcja ponownego przydzielenia punktów umiejętności, gdybyście przypadkiem uznali, że coś tego wymaga.

Obaj deweloperzy poruszyli następnie kwestię kompanów. Każdy będzie pochodził z innego regionu świata, a to oznacza odmienne tło fabularne, charakterystyczne dla konkretnej ojczyzny. Towarzysze mają ponadto inne motywacje oraz cele. Będą też odmiennie komentować to, co obserwują oraz poczynania gracza. Będą oni mieli znaczący wkład w historię, uzupełniając ją nowymi informacjami.

Istotnym elementem zabawy mają być ponadto wybory moralne oraz ich konsekwencje, jak na RPG od studia Obsidian Entertainment przystało. Wybory przez nas podejmowane, wpływać będą na przebieg opowieści oraz na to, jak będziemy postrzegani.

"Dla nas, stworzenie tych wyborów, dużych i wpływających na przebieg zadania oraz dobro danej postaci lub społeczności, było tak samo ważne, jak mniejsze wybory, które podejmujesz w trakcie prowadzenia dialogów, a bardziej subtelnie, nawiązując relacje z innymi postaciami. Wszystko jest naprawdę związane z tym, by gracz był główną postacią w tym settingu", powiedziała Patel.

Więcej szczegółów na temat gry znajdziecie na poniższym filmie, a jeśli chodzi o Avowed, jego premiera będzie miała miejsce tegorocznej jesieni. Zagramy wówczas na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X|S.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?