Agent od studia Rockstar miał być niczym James Bond, a rozgrywka miała być bardziej liniowa niż w GTA

Projekt powstawał ponoć przez ponad rok czasu, ale postępy nie były szczególnie imponujące i dlatego z dewelopingu zrezygnowano, skupiając się na GTA V.

@ 21.11.2023, 17:32
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3

Agent od studia Rockstar miał być niczym James Bond, a rozgrywka miała być bardziej liniowa niż w GTA

Dawno, dawno temu studio Rockstar przygotowywało całkiem ciekawie zapowiadającą się grę pt. Agent. Miała ona zadebiutować jeszcze na PlayStation 3, ale finalnie nigdy nie trafiła do sprzedaży. Szkoda, bo założenia miała całkiem ciekawe. Przenosiła nas bowiem do czasów Zimnej Wojny, a wcielaliśmy się w tytułowego agenta. Miało być sporo skradania oraz misji szpiegowskich, a nieco mniej klasycznego strzelania.

Nowe detale na temat przedsięwzięcia postanowił opublikować niegdysiejszy pracownik Rockstar North, Obbe Vermeij. Obejmował on w latach 1999 do 2009 stanowisko technicznego dyrektora i pracował przy wielu projektach, które w tym okresie powstawały w studiu. Jak wspomina, po premierze Grand Theft Auto: San Andreas twórcy chcieli zrobić coś odmiennego.

"Rockstar San Diego pracowało przy grze w stylu Jamesa Bonda. [Były prezes Rockstar North] Leslie Benzies chciał zrobić coś w tym stylu. Przygotowaliśmy demo robiąc jakieś szpiegowskie rzeczy w San Andreas. Myślę, że była lotna, samochód zmieniający się w łódź podwodną lub coś takiego".

Projekt wydał się studiom w San Diego oraz Nowym Jorku na tyle ciekawy, że rozpoczęto nad nim prace. Zaczynano też jednak równocześnie opracowywanie GTA IV. Ekipy miały się więc podzielić zadaniami. Połowa miała przygotowywać GTA IV, a połowa Agenta. Jak wspomina Vermeij, pomysłów było sporo. Miało być kilka lokacji, miały być lasery. Celowano w liniową historię nawiązującą do Jamesa Bonda. Postępy były jednak mizerne.

"To było nieuniknione, że wreszcie cała firma musiała się skupić na Grand Theft Auto V. Próbowaliśmy trochę zmniejszyć skalę, aby przygotować większość treści przed nieuniknionym telefonem z Nowego Yorku. Wycięliśmy cały poziom (chyba Kair) i prawdopodobnie nawet sekcję w kosmosie".

Ostatecznie uznano jednak, że tytuł trzeba anulować i zająć się kolejnymi. W tym momencie Rockstar przygotowuje GTA VI, a premiera pierwszego zwiastuna zaplanowana została na przyszły miesiąc. Debiut samej gry to jednak dość odległy temat, albowiem mówi się o 2025 roku.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?