Baldur's Gate III - Microsoft pomaga w przygotowaniu wersji dla Xboksów Series X|S

Baldur's Gate III nie działa na konsoli Xbox Series S z pełnym zestawem funkcji. Microsoft pomaga studiu Larian w przygotowaniu gry na premierę.

@ 05.07.2023, 14:14
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Baldur's Gate III - Microsoft pomaga w przygotowaniu wersji dla Xboksów Series X|S

Baldur's Gate III to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier RPG bieżącego roku. Tytuł już w przyszłym miesiącu pojawi się na komputerach osobistych, a we wrześniu zadebiutuje także na PlayStation 5. Kiedy zagramy na Xboksach Series X|S? Tego na razie niestety nie wiemy, bo inżynierowie ze studia Larian mają problemy z konsolą Xbox Series S. Przez jej ograniczenia nie są w stanie przygotować wszystkich funkcji, a w szczególności trybu współpracy na podzielonym ekranie.

Microsoft wymaga, aby wszystkie gry wydawane dla Xboksów Series X|S oferowały dokładnie taką samą zawartość na obu konsolach. Niemożliwe jest więc wydanie projektu, który ma jakieś funkcje na Xboksie Series X, których nie da się znaleźć na Xboksie Series S i to właśnie jest problemem. Larian nie radzi sobie z optymalizacją trybu współpracy na Xboksie Series S, a nie da rady swojej gry wydać tylko na szybszym wariancie nowej konsoli.

Nieco szczegółów na wspomniany powyżej temat zdradził prezes studia Larian, Swen Vincke, w rozmowie z IGN. Podkreślił on, że rozmiar oraz skomplikowanie Baldur's Gate III jest głównym problemem, jeśli chodzi o Xboksa Series S. Konsola zdaje się być zbyt słaba w przypadku najbardziej wymagających tytułów.

"Możesz robić co chcesz, swoboda jest większa, niż mógłbyś tego oczekiwać. To oznacza, że wbiegniesz do naprawdę dużego miasta, które jest przepełnione mieszkańcami. Możesz tam robić różne wybryki, więc konieczna jest optymalizacja. W przypadku niektórych platform, idzie nam to szybciej niż na innych. To wymaga czasu. Takie są realia".

Vincke następnie wspomniał o tym, że deweloperzy napotkali rozmaite problemy, jeśli chodzi o optymalizację na Xboksie Series S, choć nie był skłonny do tego, by temat rozwinąć. Powiedział natomiast, że mogą okazać się konieczne jakieś kompromisy.

"Staramy się ograniczać ewentualne kompromisy. To jeden z powodów, dla których potrzebujemy więcej czasu. Nie chcę jednak wychodzić przed szereg deweloperów, którzy robią niesamowite rzeczy. Nie chcę mówić, że będzie tak czy inaczej, póki nie skończymy i nie zdecydujemy, że jesteśmy gotowi do premiery".

Następnie Vincke powiedział o tym, że Microsoft zdecydował się wysłać wsparcie do studia Larian. Liczba dostępnych w nim deweloperów nie jest nieograniczona, a w związku z tym gigant z Redmond postanowił użyczyć ekipie kilku inżynierów z Xbox Advanced Technology Group.

"Otrzymaliśmy oczywiście wsparcie od Microsoftu. Mieliśmy pomoc z grupy ATG. Radzą sobie świetnie. Pomagają bardzo. Wszyscy chcą to wydać na Xboksie. To nie jest tak, że my nie chcemy być na Xboksie. Chodzi o to, nasz problem - i to chodzi o nas, Larian - jest taki, że zrobiliśmy bardzo dużą grę. Bardzo skomplikowaną grę".

Trzymamy oczywiście kciuki za Larian, aby jak najszybciej uporali się ze wszystkimi problemami i aby Baldur's Gate III wkrótce zagościło także na Xboksach Series X|S. Póki co pamiętajcie, że niebawem dostępne będzie ono na komputerach osobistych (3 sierpnia) oraz konsolach PlayStation 5 (6 września). Jeśli rozważacie zakup wersji dla blaszaków, rzućcie okiem na jej wymagania sprzętowe.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosBarbarella.   @   19:42, 05.07.2023
Cytat: luki505
Współczuję Zielonym.

Ta. Jasne. To dlaczego masz banana od ucha do ucha? Zdziwiony
" Panie Boże, spraw żeby tym ejdżboksowcom konsole się rozleciały i żeby im parchy na rękach wyrosły. Amen" Diabelski pomysł
0 kudospetrucci109   @   22:51, 05.07.2023
A mi się takie podejście Microsoftu akurat w tym przypadku wydaje uczciwe. No bo dlaczego ktoś kto kupuje słabszą wersję, teoretycznie tej samej konsoli, ma być poszkodowany.
Nie jak na PlayStation - podstawkę wydamy na PS4 i PS5 ale dodatek to już tylko na PS5 sorry (patrz Cyberpunk).
Fajnie, że są tacy konsekwentni.
0 kudosBarbarella.   @   23:33, 05.07.2023
Cytat: petrucci109
podstawkę wydamy na PS4 i PS5 ale dodatek to już tylko na PS5 sorry (patrz Cyberpunk).

Uczeni mówią że PS4 przy tym dodatku by się rozleciało. Cool
0 kudosluki505   @   11:09, 09.07.2023
Cytat: Barbarella.
Cytat: luki505
Współczuję Zielonym.

Ta. Jasne. To dlaczego masz banana od ucha do ucha? Zdziwiony
" Panie Boże, spraw żeby tym ejdżboksowcom konsole się rozleciały i żeby im parchy na rękach wyrosły. Amen" Diabelski pomysł

xD no cóż próbowałem ukryć to ale nie wyszło Diabelski pomysł Co do CP 2077 przecież ten dodatek na PC ma podniesione wymagania w teorii co jest absurdem gdyż dodatek nie może aż tak graficznie odstawać od podstawki by mieć dwukrotnie podwyższone wymagania, jak na moje to albo dodatek do CP 2077 będzie miał zwaloną optymalizację na amen albo byli na tyle leniwi by nie wydawać na PS4 co faktycznie jest nie fair wobec graczy.
1 kudosBarbarella.   @   13:07, 09.07.2023
Cytat: luki505
byli na tyle leniwi by nie wydawać na PS4

Ja bym raczej powiedziała że bojaźliwi. Na PS4 się sparzyli to już woleli trzymać się z daleka. Cool Teoretycznie powinni wiedzieć co spieprzyli i teraz zrobić to dobrze ale....strach ma wielkie oczy.
A może spiskowa teoria dziejów. Jim Ryan sypnął groszem żeby nie wydawali na PS4 bo ludzie mają PS5 kupować i obroty handlowe mu robić. Zadziorny
Dodaj Odpowiedź