Microsoft twierdzi, że rynek VR jest aktualnie zbyt mały, aby w niego inwestować

Microsoft na ten moment uważa, że rynek gogli wirtualnej rzeczywistości jest zbyt mały, aby warto było walczyć o udziały w nim.

@ 20.06.2023, 12:10
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, sprzęt, ps4, ps5, xbox x/s

Microsoft twierdzi, że rynek VR jest aktualnie zbyt mały, aby w niego inwestować

Matt Booty, szef Xbox Game Studios powiedział, że rynek VR i AR jest obecnie zbyt mały, aby Microsoft mógł się w niego zaangażować.

W wywiadzie dla The Hollywood Reporter Matt Booty zasugerował, że gry na Xboxa muszą dotrzeć do około 10 milionów graczy, aby odnieść sukces.

"Myślę, że dla nas to tylko trochę czekania, aż pojawi się tam publiczność" – powiedział. "Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mamy te duże IP, które przekształciły się w trwające franczyzy z dużymi społecznościami'".

"Mamy 10 gier, które do tej pory osiągnęły ponad 10 milionów graczy, co jest dość dużym osiągnięciem, ale jest to rodzaj skali, której potrzebujemy, aby odnieść sukces i po prostu nie jest to jeszcze całkiem możliwe z AR, VR".

W marcu prezes Sony, Hiroki Totoki, powiedział, że jego zdaniem PlayStation VR2 ma „dużą szansę” na wyprzedzenie swojego poprzednika, który do końca 2019 roku sprzedał się w pięciu milionach egzemplarzy.

Według Sony PlayStation VR2 sprzedano aktualnie około 600 000 sztuk w ciągu pierwszych sześciu tygodni, wyprzedzając oryginał w okresie premiery.

Z kolei konkurencyjne Meta sprzedało do tej pory prawie 20 milionów zestawów Quest VR, jak poinformowała firma na początku tego roku. Wyniki te są najwyraźniej zbyt słabe dla Microsoftu.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosthiefi   @   16:36, 20.06.2023
Mają rację.
VR to zupełna nisza.
0 kudosBarbarella.   @   18:54, 20.06.2023
Mnie prawie wcale do tego VR nie ciągnie.