Starfield zadziała tylko w 30 fps na Xbox Series S|X

Bethesda potwierdza - Starfield będzie zablokowane na 30 klatek.

@ 12.06.2023, 12:39
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, xbox x/s

Starfield zadziała tylko w 30 fps na Xbox Series S|X

Przedstawiciele Bethesdy nie mają dobrych wieści dla fanów wysokiej płynności w grach video. Nadchodząca superprodukcja Starfield będzie na Xboksach działać jedynie w 30 klatkach na sekundę.

Starfield zadebiutuje na PC oraz Xboksach Series S|X. Niezależnie od tego którą konsole posiadamy, zagramy jedynie w 30 fps. Różnice będą jednak w rozdzielczości - na Series S będzie to 1440p, na Series X - natywne 4K.

Informację potwierdził Todd Howard z Bethesda. Jak mówi, priorytetem dla studia było przygotowanie rozległego świata z bardzo szczegółową grafiką i licznymi detalami - niestety osiągnięcie takiego efektu wiązało się z koniecznością zablokowania płynności obrazu na stałych 30 klatkach.

Howard donosi, że były co prawda momenty w trakcie testów, gdy gra wyciągała na obydwu Xboksach ponad 60 fps, ale w bardziej wymagających lokacjach liczba ta okazała się niemożliwa do utrzymania. Twórcy nie chcieli doprowadzić do sytuacji, gdy Starfield będzie raz działał płynniej, a innym razem mniej. Stąd zdecydowano się na blokadę.

Gra nie będzie posiadać też żadnych trybów wydajności do wyboru - przypomnijmy, że niektóre produkcje pozwalają wybrać pomiędzy trybem jakości (30 fps, 4K) a wydajności (60 fps w niższej rozdziałce). Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem wydaje się tryb 4K i 40 fps, który daje dobre efekty na telewizorach z odświeżaniem 120 Hz - dając wrażenie płynności bliskie stabilnym 60 klatkom. Takie rozwiązanie wprowadzono m.in. w aktualizacji Ratchet & Clank: Rift Apart. W Starfield nie zdecydowano się na żadne możliwości personalizacji grafiki.


Sprawdź także:
Starfield

Starfield

Premiera: 06 września 2023
PC, XBOX X/S

Starfield to kolejna gra z gatunku RPG akcji od Bethesda Game Studios. Tym razem deweloperzy, który specjalizują się w produkcjach z klimatów bliższych postapokalipsie (F...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosthiefi   @   20:20, 12.06.2023
Nie powinno się już tworzyć gier na konsole z mniej niż 60 fps.
To powinno być standardem nr 1 i oprawę graficzną opracowywać właśnie pod to.
Wbrew pozorom koszty produkcji by spadły, bo nie trzeba by żyłować grafiki.
0 kudoslogan23   @   20:24, 12.06.2023
Cytat: thiefi
Nie powinno się już tworzyć gier na konsole z mniej niż 60 fps.
To powinno być standardem nr 1 i oprawę graficzną opracowywać właśnie pod to.
Wbrew pozorom koszty produkcji by spadły, bo nie trzeba by żyłować grafiki.

Świadczy to o tym że leży optymalizacja gry, konsola nie daje sobie rady. którykolwiek z tych scenariuszy świadczy źle o konsoli.
0 kudosfebra1976   @   22:53, 12.06.2023
UP. No tak zła konsola, bardzo zła!
I ci biedni deweloperzy, bardzo biedni.
0 kudosguy_fawkes   @   23:18, 12.06.2023
Howard to kłamczuszek, więc nie traktowałbym tego wszystkiego absolutnie poważnie - utalentowane studia z pewnością by sobie z tym poradziły, ale nie Bethesda. Oby tylko nie wyszedł z tego Fallout 76, który początkowo nie był ani ładny, ani grywalny i dopiero z czasem grę udało się naprawić. Gracze nauczeni przykładem jego czy bliższego tematyką No Man's Sky (choć tu sami sobie zbyt dużo wmówili) powinni podchodzić do zapowiedzi z rezerwą.

Swoją drogą mnie te 30 klatek aż tak nie przeszkadza, ale fajnie widzieć na TV 60.
0 kudosLucas-AT   @   23:32, 12.06.2023
Opcję 40 klatek dla telewizorów 120Hz mogliby jednak wprowadzić. Sony robi to w swoich grach już standardem, a więc i MS powinien. Ale każda gra Bethesdy poczynając od Fallouta 3 na konsolach działała źle, więc wcale mnie ta wiadomość nie dziwi.
Dodaj Odpowiedź