Starfield zadziała tylko w 30 fps na Xbox Series S|X
Bethesda potwierdza - Starfield będzie zablokowane na 30 klatek.
Przedstawiciele Bethesdy nie mają dobrych wieści dla fanów wysokiej płynności w grach video. Nadchodząca superprodukcja Starfield będzie na Xboksach działać jedynie w 30 klatkach na sekundę.
Starfield zadebiutuje na PC oraz Xboksach Series S|X. Niezależnie od tego którą konsole posiadamy, zagramy jedynie w 30 fps. Różnice będą jednak w rozdzielczości - na Series S będzie to 1440p, na Series X - natywne 4K.
Informację potwierdził Todd Howard z Bethesda. Jak mówi, priorytetem dla studia było przygotowanie rozległego świata z bardzo szczegółową grafiką i licznymi detalami - niestety osiągnięcie takiego efektu wiązało się z koniecznością zablokowania płynności obrazu na stałych 30 klatkach.
Howard donosi, że były co prawda momenty w trakcie testów, gdy gra wyciągała na obydwu Xboksach ponad 60 fps, ale w bardziej wymagających lokacjach liczba ta okazała się niemożliwa do utrzymania. Twórcy nie chcieli doprowadzić do sytuacji, gdy Starfield będzie raz działał płynniej, a innym razem mniej. Stąd zdecydowano się na blokadę.
Gra nie będzie posiadać też żadnych trybów wydajności do wyboru - przypomnijmy, że niektóre produkcje pozwalają wybrać pomiędzy trybem jakości (30 fps, 4K) a wydajności (60 fps w niższej rozdziałce). Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem wydaje się tryb 4K i 40 fps, który daje dobre efekty na telewizorach z odświeżaniem 120 Hz - dając wrażenie płynności bliskie stabilnym 60 klatkom. Takie rozwiązanie wprowadzono m.in. w aktualizacji Ratchet & Clank: Rift Apart. W Starfield nie zdecydowano się na żadne możliwości personalizacji grafiki.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler