Game Pass szkodzi sprzedaży, twierdzi deweloper Somerville

Współzałożyciel studia Jumpship uważa, że Game Pass negatywnie wpłynął na sprzedaż Somerville, mimo że deweloper uważa, iż podpisał dobrą umowę z Microsoftem.

@ 15.05.2023, 11:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one, xbox x/s

Game Pass szkodzi sprzedaży, twierdzi deweloper Somerville

Od dłuższego czasu mówi się o tym, że Game Pass negatywnie wpływa na klasyczną sprzedaż gier. Co kilka tygodni w sieci pojawia się wypowiedź na ten temat, a za najnowsza odpowiada Dino Patti, współzałożyciel studia Jumpship, czyli ekipy, za sprawą której otrzymaliśmy grę przygodową z elementami science-fiction, Somerville. Zadebiutowała ona na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox, w tym także w usłudze Game Pass.

"Podpisaliśmy niezłą umowę", powiedział Patti w rozmowie z redakcją Videogames.si. "Uważam jednak, że jednocześnie szkodzi to sprzedaży gier. Wiele ludzi po prostu sprawdza, a potem nie poświęca więcej czasu. Co jeśli nie spodoba im się pierwsze 10 minut? Na tym kończą. Tak więc, może być też problemem to, że nie uczyniłeś pierwszych 10 minut niesamowitymi. Uważam, że Game Pass jest w porządku, choć nie jest moim ulubieńcem. Najbardziej lubię stary model premium, w którym sprzedaje Ci grę materiałami filmowymi lub grafikami i zarabiam twoje 30 dolarów. Następnie muszę dostarczyć. Nie muszę dostawać pieniędzy od Ciebie później".

Co ciekawe, sam Microsoft także przyznał jakiś czas temu, że Game Pass obniża znacząco sprzedaż gier w klasycznej postaci. Takie zapisy pojawiły się w dokumentach, jakie gigant z Redmond dostarczył brytyjskiej organizacji zajmującej się handlem i konkurencją, aby przepchnąć przejęcie Activision Blizzard.

Somerville dostępne jest na Xboksach oraz komputerach osobistych.


Sprawdź także:
Somerville

Somerville

Premiera: 15 listopada 2022
PC, XBOX ONE, XBOX X/S, PS4, PS5

Somerville to debiutancka produkcja studia Jumship, które założył Dino Patti - współtwórca Inside oraz Limbo. Produkcja to połączenie przygodowej gry akcji oraz klasyczne...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:03, 15.05.2023
A jakim cudem miałby nie szkodzić? Dlaczego miałabym kupować grę którą mam w abonamencie?
0 kudosthiefi   @   20:34, 15.05.2023
Wypowiedział się gość od indyka, który wziął ciężka kasę z góry i już zarobil zanim grę wydał. Jak zarobił to i 0 sztuk mogłoby się sprzedać, a itak byłby do przodu.
Chciwość gości od software jest porażająca, nie wystarcza, że zarobili, obi chcą zarabiać do końca życia nawet nie pracując, czyli takie pasożyty.
Chcesz zarabiać to masz pracować I tworzyć, tantiemy powinny znikać po roku.
0 kudoslogan23   @   00:39, 16.05.2023
Cytat: thiefi
Wypowiedział się gość od indyka, który wziął ciężka kasę z góry i już zarobil zanim grę wydał. Jak zarobił to i 0 sztuk mogłoby się sprzedać, a itak byłby do przodu.
Chciwość gości od software jest porażająca, nie wystarcza, że zarobili, obi chcą zarabiać do końca życia nawet nie pracując, czyli takie pasożyty.
Chcesz zarabiać to masz pracować I tworzyć, tantiemy powinny znikać po roku.

A ja jednak wolałbym mieć wybór wziąć pieniądze z góry czy zarabiać z tantiem, ewentualnie przeznaczyć zarobione pieniądze na kolejne gry.
0 kudosBarbarella.   @   12:57, 16.05.2023
Cytat: logan23
A ja jednak wolałbym mieć wybór wziąć pieniądze z góry czy zarabiać z tantiem.

Ta. Ci co mają wybór to biorą całą kasę od razu a potem jak ją przepiją to marudzą że tantiemy by jeszcze chcieli. Puszcza oko
0 kudoslogan23   @   13:50, 16.05.2023
Cytat: Barbarella.
Ta. Ci co mają wybór to biorą całą kasę od razu a potem jak ją przepiją to marudzą że tantiemy by jeszcze chcieli.

Dla mnie opłacalne byłoby dostawać np od napisanej książki, gry dostawać tantiemy niż wziąć kasę z góry, lepiej jeść małą łyżeczką.
0 kudosBarbarella.   @   13:54, 16.05.2023
Dobra, dobra, teraz tak mówisz. Jak już napiszesz tę książkę i zobaczysz tę walizkę z kasą to Ci się rączki zatrzęsą z pożądania. Zadziorny Puszcza oko
0 kudoslogan23   @   16:24, 16.05.2023
Cytat: Barbarella.
Dobra, dobra, teraz tak mówisz. Jak już napiszesz tę książkę i zobaczysz tę walizkę z kasą to Ci się rączki zatrzęsą z pożądania.

Ciekawe, jakoś widzę, jak robią to pisarze i raczej w kasie, to oni nie pływają.
0 kudosBarbarella.   @   17:23, 16.05.2023
J.K.Rowling chyba pływa i Suzanne Collins chyba też. Szczęśliwy Widać tylko baby potrafią pływać. Szczęśliwy Dumny
0 kudosGuilder   @   18:36, 16.05.2023
Cytat: logan23

Dla mnie opłacalne byłoby dostawać np od napisanej książki, gry dostawać tantiemy niż wziąć kasę z góry, lepiej jeść małą łyżeczką.
No to gdyby Microsoft do Ciebie uderzył, mógłbyś negocjować takie warunki. Najwyżej byście się nie dogadali i zerwali negocjacje.
Nikt nikogo nie zmusza do zgody na wrzucenie swojej gry do Game Passa czy innego abonamentu. Rynek gier też na chwilę obecną nie jest uformowany w taki sposób, że ktoś jest do tego pośrednio zmuszony.
0 kudoslogan23   @   22:39, 16.05.2023
Cytat: Barbarella.
J.K.Rowling chyba pływa i Suzanne Collins chyba też. Szczęśliwy Widać tylko baby potrafią pływać. Szczęśliwy Dumny

Mam na myśli polskich autorów, niektórzy idą na ilość a nie jakość, nie będę wymieniał autorów.
0 kudoslogan23   @   22:40, 16.05.2023
Cytat: Guilder
No to gdyby Microsoft do Ciebie uderzył, mógłbyś negocjować takie warunki. Najwyżej byście się nie dogadali i zerwali negocjacje.
Nikt nikogo nie zmusza do zgody na wrzucenie swojej gry do Game Passa czy innego abonamentu. Rynek gier też na chwilę obecną nie jest uformowany w taki sposób, że ktoś jest do tego pośrednio zmuszony.

Kierował bym się jednak tym że starałbym się dogadać z nimi a jak by się nie udało negocjacje, mówi się trudno.
Dodaj Odpowiedź