Fallout 76 nie spełniło oczekiwań, ale Bethesda nie zamierza rezygnować z eksperymentowania

Wydawca Fallout 76 wierzy w to, że eksperymenty mogą zaowocować świetnymi grami.

@ 10.03.2020, 09:53
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Fallout 76 nie spełniło oczekiwań, ale Bethesda nie zamierza rezygnować z eksperymentowania

Fallout 76 wydany w 2018 roku nie był jakoś szczególnie rozchwytywaną grą. Projekt po premierze zawierał sporo błędów, ale deweloperzy poświęcili mnóstwo czasu na to, by doprowadzić go do odpowiedniego stanu. Co ciekawe, nie był to pierwszy i ostatni eksperyment wydawcy. Możemy spodziewać się kolejnych.

Prace nad nowymi eksperymentalnymi grami zapowiedział szef firmy Bethesda, Pete Hines. W jego opinii deweloperzy wcale nie muszą rezygnować z tworzenia unikatowych rzeczy, a na pewno nie zrobią tego przez niepowodzenie Fallout 76.

"Spróbowaliśmy czegoś, co było zmianą kierunku dla studia i choć nie poszło to tak, jak oczekiwaliśmy, nie oznacza to, że powinniśmy się poddawać", powiedział Hines. "To znaczy, że musimy wyciągnąć z tego nauki, zapamiętać co poszło nie tak i następnym razem zrobić coś innego, unikając tych samych problemów".

Następnie Hines podkreślił, że Bethesda nie zamierza nagle skupić się na grach dedykowanych rozgrywkom wieloosobowym. Z tego względu jakiś czas temu zapowiedziano Starfield - wstęp do całkiem nowego cyklu - jak również The Elder Scrolls VI.

"(...) chcemy, aby ludzie zrozumieli, że będziemy robić kolejną epicką grę RPG. Nie skończyliśmy z tym. Chcieliśmy spróbować czegoś, co ma elementy współdzielone oraz tryb online, aby sprawdzić jak to jest i abyśmy w przyszłości wiedzieli jak coś podobnego przygotować, mając ku temu okazję i powody".

Jako wzór działania Hines wymienia Guerrilla Games, które kilka lat temu wydało Horizon: Zero Dawn - będące tytułem całkowicie różnym od wcześniejszego dorobku studia.

"Nie dostaniesz gier pokroju Horizon: Zero Dawn, jeśli ekipa zajmuje się tym, co zna i co zawsze robiła. Spróbowali czegoś, co jest inna. To jedna z moich ulubionych gier w ostatnich 5 latach. Chodzi mi o to, że jeśli spróbujesz czegoś ryzykownego i odmiennego, możesz dostać coś pokroju Horizon: Zero Dawn, a nie coś, co zawiera mnóstwo błędów - nie oznacza to jednak, że masz się nie starać".

Fallout 76 jest obecnie dostępne na PC (wymagania), PS4 oraz Xboksie One. Jeśli jeszcze go nie sprawdziliście, pamiętajcie, że już 7 kwietnia na rynku pojawi się kolejne dedykowane dla niego rozszerzenie, Wastelanders.


Sprawdź także:
Fallout 76

Fallout 76

Premiera: 14 listopada 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Fallout 76 to kolejna odsłona cenionej serii cRPG akcji, której koncepcja została przeniesiona na teren gier sieciowych. Za projekt odpowiada Bethesda Game Studios, autor...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
2 kudospetrucci109   @   13:26, 10.03.2020
Niech zrobią jakąś grę z fabułą. To by był dla nich najlepszy eksperyment i coś czego jeszcze nie próbowali...