Diablo Immortal było początkowo dedykowane Chinom
Plany później jednak zmieniono.
W trakcie minionej już imprezy BlizzCon 2018 firma Blizzard ujawniła kolejną odsłonę cyklu Diablo, czyli Diablo Immortal. Projekt nie został niestety zbyt przychylnie przyjęty przez graczy, w rezultacie czego akcje dewelopera poleciały w dół, a w sieci dość krytycznie zaczęto się na jego temat wypowiadać. Jak się teraz okazuje, Diablo Immortal było prawdopodobnie skierowane początkowo wyłącznie na rynek Chiński. Plany później zmieniono.
Nowe doniesienia na temat Diablo Immortal docierają do nas za sprawą serwisu Kotaku. Z zawartego na jego łamach raportu wynika, że Diablo Immortal miało powstać we współpracy z firmą NetEase, a jego rynkiem docelowym miały być Chiny. Tylko tam produkcja miała zadebiutować.
"Istnieje ono tylko dlatego, że słyszeliśmy iż Chiny chcą takiej gry. Przeznaczona jest ona dla Chin", wyjaśnia anonimowy deweloper ze studia Blizzard. Co ciekawe, jego rewelacje potwierdziło także trzech innych pracowników studia Blizzard, więc najpewniej nie mamy do czynienia z bujdą.
Kolejnym powodem wydania gry najpierw w Chinach miała być chęć dokładnego przetestowania jej. Tamtejsi gracze są bowiem podobno mniej krytyczni, jeśli chodzi o niedociągnięcia oraz optymalizację.
"Poprzeczka jakości na rynku chińskim, w szczególności dla liczby klatek, jest bardzo nisko. Możesz wydać coś, co jest wersją alfa, a dla nich będzie to ukończona gra".
Pierwotne plany w pewnym momencie zmieniono. Blizzard postanowił dopieścić Diablo Immortal i wydać je jednocześnie na całym świecie. Jak stwierdził przedstawiciel studia, właśnie w taki sposób działa ono od momentu powstania. Celem jest zawsze rynek globalny.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler