Cyberpunk 2077 – oferty pracy CD Projekt RED wspominają efektowną walkę, postacie towarzyszące i skradanie
CD Projekt RED opublikowało kolejne oferty pracy dla programistów przy Cyberpunku 2077. Tradycyjnie rodzą one kolejne spekulacje.
Cybepunk 2077 pojawi się na tegorocznych targach E3, które startują już na początku czerwca. Produkcja zostanie zaprezentowana dziennikarzom za zamkniętymi drzwiami więc zapewne po krótkim czasie doczekamy się wysypu materiałów wideo z wrażeniami, czy też tekstów w branżowych mediach.
Tymczasem na stronie z ofertami pracy należącej do CD Projekt RED pojawiły się kolejne pozycje do aplikowania, wśród których znalazło się kilka interesujących informacji. Szczególnie ciekawy wydaje się wpis poświęcony stanowisku projektanta sekwencji walk. Możemy w nim przeczytać, że obowiązkiem zatrudnionej osoby będzie "projektowanie pamiętnych starć opartych o narrację, projekt lokacji, a także wykorzystywanie mechanizmów gameplayowych".
Ciekawiej prezentuje się kolejny fragment opisu stanowiska, w którym napisano, że projektant będzie odpowiedzialny za "skryptowanie sztucznej inteligencji podczas walki, płynności starć, widowiskowych momentów oraz sztucznej inteligencji towarzyszy". Dodano również, że wspomniane kwestie dotyczą zarówno etapów pełnych akcji, jak i tych, w których gracz będzie się skradał.
Jeśli chodzi o poprzednie gry autorstwa CD Projekt RED, czyli serię Wiedźmin, postacie towarzyszące nie są czymś nowym, lecz do tej pory nie mieliśmy wpływu na ich zachowanie. Być może w Cyberpunku 2077 twórcy pragną stworzyć konkretną mechanikę, która pozwoli nam bardziej kreatywnie wykorzystać je podczas rozgrywki. Jeśli chodzi o skradanie, zapewne tym razem twórcy postawią na dużą swobodę nie tylko w kwestii prowadzenia fabuły, ale także wyboru stylu gry, co z przyczyn fabularnych miało w Wiedźminie pewne ograniczenia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler