Zobaczcie prototyp gry Wiedźmin od studia Metropolis Software
Z cyklu, co by było gdyby... Tym razem przyglądamy się nieskończonemu dziełu Adriana Chmielarza.
Jeszcze zanim firma CD Projekt RED wzięła się za opracowywanie Wiedźmina, nad "podobnym" przedsięwzięciem pracowało studio Metropolis Software. Było to w 1997 roku, a jego głównodowodzącym był Adrian Chmielarz.
Prototypowy Wiedźmin Chmielarza był przygodówką z elementami akcji, w której wydarzenia ukazywane były w sposób charakterystyczny m.in. dla pierwszych odsłon cyklu Resident Evil. Mieliśmy więc trójwymiarowe środowisko, z częściowo statyczną kamerą. Ciekawą innowacją w przedsięwzięciu były elementy RPG, pokroju punktów doświadczenia, a także systemu moralności. Odbiorcą Wiedźmina od Metropolis Software mieli być widzowie dorośli.
Postępy w produkcji szły całkiem sprawnie, znaleziono też wydawcę, firmę TopWare, finalnie jednak z opracowywania gry zrezygnowano. Zgodnie ze słowami Adriana Chmielarza, ze względu na to, że studio było przepracowane, a Wiedźmin zdawał się być zbyt ambitnym dziełem.
Jeśli ciekawi Was co udało się osiągnąć studiu Metropolis, koniecznie rzućcie okiem na poniższy materiał filmowy. Zawiera on mniej więcej 10 minut rozgrywki z prototypowej wersji Wiedźmina. Na filmie występują członkowie oryginalnej ekipy deweloperskiej: Kacper Reutt i Jarek Sobierski.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler