Tylko 1,5% użytkowników konsoli Xbox One korzysta ze wstecznej kompatybilności?
Dane nie pochodzą z oficjalnego źródła, a zatem wypada traktować je z przymrużeniem oka.
Pisaliśmy wczoraj o tym, że Sony nie zamierza dodawać do swojego sprzętu wstecznej kompatybilności ponieważ mało kto z niej korzysta. Dziś mamy kolejne informacje w tymże temacie, tym razem związane bezpośrednio z konsolą Xbox One, na której wsteczna kompatybilność została przez Microsoft wdrożona.
Ekipa portalu Ars Technica wykorzystała zewnętrzne API dla Xbox Live, aby na przestrzeni blisko 5 miesięcy pozyskać informacje z miliona, losowo wybieranych kont. Z danych wynika, że tylko 1,5% użytkowników konsol Xbox One odpalało na nich gry przeznaczone dla poprzednich wersji platformy.
Redakcja sprawdziła też jak dużo czasu przeciętny użytkownik Xboksa spędza na graniu w starsze projekty. Okazało się, że spośród 1,65 miliona próbkowanych minut tylko 23,9 na osobę przypada na wsteczną kompatybilność. Wedle raportu, przeciętny użytkownik spędził w okresie testowania, równym 5 miesięcy, około 1529 minut przy konsoli (25 godzin).
Z innych ciekawostek, jakie udało się wyodrębnić, warto wspomnieć, że najpopularniejszym tytułem we wstecznej kompatybilności okazało się Call of Duty: Black Ops. Żaden inny projekt z wstecznej kompatybilności nie pojawił się nawet w pierwszej setce najpopularniejszych gier Xboksa One.
Jako że dane nie są oficjalne, nie sposób się nimi w pełni kierować. Aby mieć całkowity pogląd na sytuację, musielibyśmy otrzymać statystyki bezpośrednio od Microsoftu. Wówczas sytuacja byłaby klarowna. Podejrzany wydaje się być również krótki czas rozgrywki na jednego gracza. Tylko 25 godzin łącznie przez blisko pół roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler