Analiza płynności Ghost Recon: Wildlands - tylko na PlayStation 4 Pro jest tak, jak być powinno

Na PlayStation 4 i Xboksie One spadki płynności są regularne.

@ 28.02.2017, 09:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Analiza płynności Ghost Recon: Wildlands - tylko na PlayStation 4 Pro jest tak, jak być powinno

Premiera Ghost Recon: Wildlands zaplanowana została na 7 marca bieżącego roku. Tytuł przeszedł przez dwa testy beta, a na podstawie ostatniego, otwartego, ekipa Digital Foundry przygotowała niewielką analizę wydajności.

Z materiału wynika, że Ghost Recon: Wildlands, niezależnie od konsoli, ma problemy z utrzymaniem założonej przez deweloperów płynności. Celem silnika graficznego jest stabilne 30 ramek na sekundę. Niestety zarówno na PlayStation 4, jak i Xboksie One liczba fpsów regularnie spada poniżej tego poziomu. Tylko PlayStation 4 Pro jest w stanie unikać czkawek.

Najczęstsze spadki zarejestrowano na Xboksie One, na którym animacja często generowana jest z prędkością 26 klatek na sekundę. Nieco lepiej jest na PlayStation 4, ale także na nim nie jest idealnie. Jakby tego było mało, na obu konsolach mamy też do czynienia z szarpaniem ekranu, pojawiającym się przy problemach z synchronizacją pionową.

Zdecydowanie najlepiej z obsługą gry radzi sobie PlayStation 4 Pro. Najnowsza konsola Sony utrzymuje stałe 30 ramek niezależnie od tego czy gramy w 1080p, czy skalowanym 4K. Nie powinno to być jednak dla nikogo większym zaskoczeniem, wszak nie mamy do czynienia z natywnym 4K.

Jeśli chodzi o konkretne rozdzielczości, z jakimi działa Ghost Recon: Wildlands, to sytuacja wygląda następująco:

  • Xbox One - 900p;
  • PlayStation 4 - 1080p;
  • PlayStation 4 Pro - 1440p.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   13:50, 28.02.2017
Czyli znowu słaba optymalizacja tytułu od Ubisoftu.