Sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości sporo poniżej oczekiwań, twierdzi SuperData

Firma analityczna uważa, że żadne gogle wirtualnej rzeczywistości nie porwały graczy.

@ 30.11.2016, 15:25
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, inne, ps4, xbox one

Sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości sporo poniżej oczekiwań, twierdzi SuperData

Gogle wirtualnej rzeczywistości nie zdobyły popularności, na jaką liczyli ich twórcy. Jak donosi firma analityczna SuperData, żadna z dostępnych obecnie na rynku konstrukcji nie przekonała do siebie większego grona użytkowników. Nawet PlayStation VR sprzedaje się poniżej oczekiwań - i to znacznie.

W związku z powyższym SuperData przygotowało niedługi raport. Czytamy w nim m.in. że:

  • podczas Czarnego Piątku gogle wirtualnej rzeczywistości sprzedawały się bardzo przeciętnie;
  • prognozy sprzedażowe PlayStation VR na bieżący rok obniżono z 2,6 mln egzemplarzy do poniżej 750 tysięcy;
  • prognozy dotyczące Google Daydream obniżono z 450 tysięcy do 260 tysięcy;
  • prognozy HTC Vive, Oculus Rift oraz Gear VR również obniżono, odpowiednio do 450 tysięcy, 355 tysięcy oraz 2,3 miliona.

Najciekawszy zdaje się być dość znaczący spadek w prognozach sprzedaży PlayStation VR. Jak twierdzą analitycy SuperData, jest on związany z tym, że na chwilę obecną nie ma zawartości, która byłaby w stanie zachęcić graczy do zakupu. Ponadto Sony dość słabo promuje swoje gogle, wyczekując najpewniej na bardziej rozbudowane gry i skupiając się na PlayStation 4 Pro.

"Nie przygotowali żadnych ofert w miniony weekend, w żaden sposób nie starali się też promować urządzenia, siły przekierowując w stronę PS4 Pro", twierdzi Stephanie Llamas. "Podkreślili też, że VR wygląda lepiej na Pro niż na standardowym PS4, więc gracze odebrali to na zasadzie: kup teraz Pro, a potem PSVR. W rezultacie nie uda im się dociągnąć do 1 miliona jednostek przed przyszłym rokiem".

Więcej informacji z raportu znajdziecie w tym miejscu.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLysander   @   15:44, 30.11.2016
Prognozy prognozami. Jak byli w stanie sie niedawno o 2 mln pomylic, to moga I teraz.
1 kudosJackieR3   @   15:48, 30.11.2016
Sprzedaż słaba bo może jeszcze branża porno w to nie weszła ?
1 kudosshuwar   @   16:54, 30.11.2016
No mnie na przykład te google VR w ogóle nie interesują. Choćby mieli je za darmo dawać. Ot taka ciekawostka, jak smartwatch'e.
0 kudosdabi132   @   17:54, 30.11.2016
W tej chwili Gogle VR to tylko gadżet/bajer. I póki ich cena nie będzie atrakcyjna dla przeciętnego zjadacza chleba i dopóki nie będzie sporej ilości tytułów klasy AAA obsługujących ten sprzęt dopóty ich sprzedaż nie będzie zbyt oszałamiająca.
0 kudosMicMus123456789   @   20:55, 30.11.2016
Nadal brak konkretnej zawartości, cena gogli też nie zachęca do zakupu. I co ważne trzeba też mieć tą odpowiednią ilość wolnej przestrzeni do gry.
0 kudosmrPack   @   13:19, 01.12.2016
Wiadomo, że Gogle VR nie są gadżetem dla wszystkich pod różnymi względami: finansowym, zdrowotnym (mdłości, zawroty i ból głowy) lub tego jakie produkcje oferuje więc wszystkie firmy raczej zbyt optymistycznie podeszły do kwestii sprzedaży.
0 kudosguy_fawkes   @   11:57, 05.12.2016
Cena gogli + cena odpowiedniego sprzętu do nich to dla większości graczy bariera nie do przebycia - tym mniej warta, że choć technologia jest ciekawa, brakuje typowych system sellerów. Generalnie największe szanse ma moim zdaniem PS VR - baza użytkowników jest ogromna, a same gogle stosunkowo tanie przy np. sprzęcie HTC.

Mnie osobiście VR średnio pociąga. Pograłem trochę na różnych targach na PS VR i choć wrażenie były przyjemne i sugestywne, nie zaczynam odkładać, by kupić gogle. Temat niby się cały czas rozwija, ale czuje, że prędzej czy później umrze jak kontrolery ruchowe.
0 kudosJackieR3   @   12:04, 05.12.2016
Ja mam na szczęście taką wadę wzroku że cała ta VR jest dla mnie niedostępna .Nie muszę się napalać. Szczęśliwy
0 kudosLysander   @   22:00, 06.12.2016
Taka wada wzroku, że ani okularami ani soczewkami nie da się naprawić?

A VR oczywiście NIE umrze. Kiedy ogromne molochy jak Facebook, Sony i inne inwestują w coś ogromne pieniądze, to nie po to, żeby dać temu umrzeć.
0 kudosshuwar   @   08:00, 07.12.2016
Cytat: Lysander
A VR oczywiście NIE umrze. Kiedy ogromne molochy jak Facebook, Sony i inne inwestują w coś ogromne pieniądze, to nie po to, żeby dać temu umrzeć.
No taki moloch Microsoft już inwestował w kilka rzeczy i... i tak udało im się je zamordować Uśmiech
0 kudosmrPack   @   11:11, 07.12.2016
Cytat: shuwar
Cytat: Lysander
A VR oczywiście NIE umrze. Kiedy ogromne molochy jak Facebook, Sony i inne inwestują w coś ogromne pieniądze, to nie po to, żeby dać temu umrzeć.
No taki moloch Microsoft już inwestował w kilka rzeczy i... i tak udało im się je zamordować Uśmiech
Sony zresztą tak samo, a przykładów na to jest kilka Poirytowany Poza tym tak jak kiedyś promowano 3D, które się zbytnio nie przyjęło tak teraz chcą ludzi nakręcić na 4K i VR Dumny
0 kudosLysander   @   15:29, 07.12.2016
Co innego jakaś inwestycja firmy, która okaże się niewypałem, a co innego gdy najważniejsi gracze na rynku operujący bajońskimi sumami prześcigają się w tworzeniu coraz to lepszej technologii.
Dodaj Odpowiedź