Valve zapłaci karę 3 mln dolarów za oszukiwanie australijskich konsumentów?
Australijski sąd uznał, że Valve nie postępowało zgodnie z lokalnym prawem.
W marcu 2016 roku Valve zostało uznane winne przez Australijski Sąd Federalny łamania australijskich praw konsumentów. Co gorsze, sprawa dotyczyła kilku ostatnich lat, a w związku z tym amerykański gigant może zostać zmuszony do zapłacenia kary w wysokości 3 mln dolarów.
Sprawa rozpoczęła się w 2014 roku, kiedy Australijska Komisja Konkurencji i Konsumenta (ACCC) złożyła pozew przeciwko Valve, twierdząc, że firma oszukuje swoich australijskich konsumentów, kilkakrotnie wprowadzając ich w błąd w swoich umowach korzystania ze Steam.
Australijscy konsumenci mają prawo do tego, aby zwrócić zakupiony produkt, który okazał się wadliwy, a Valve nie przestrzegało tego prawa. Broniło się jednocześnie tym, że nie działa oficjalnie w Australii, ale w USA, w Seattle. Nie blokuje po prostu użytkownikom z Australii dostępu do swojej platformy elektronicznej dystrybucji.
Jak donosi Kotaku, sąd uznał, że tłumaczenie tego typu jest niewłaściwe, a w rezultacie Valve powinno otrzymać karę w wysokości 3 milionów dolarów. Na razie nie wiemy niestety w jaki sposób korporacja zamierza postąpić - czy złoży wniosek apelacyjny czy po prostu zapłaci karę.
Jak pojawią się nowe informacje, nie omieszkamy Wam ich przekazać.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler