Quake Champions nie działa na id Tech 6
Marty Stratton, reżyser Quake Champions, potwierdził, że nowa produkcja studia id Software nie będzie działała na autorskim silniku id Tech 6.
Quake Champions to nowa odsłona zasłużonej dla branży gier wideo serii studia id Software - Quake. Produkcja została zapowiedziana podczas tegorocznych targów E3 i była dość sporym zaskoczeniem. Na samej konferencji firmy Bethesda Softworks, która jest wydawcą tego tytułu, poznaliśmy wyłącznie materiał CGI, a więc przygotowany wcześniej zwiastun bez jakiegokolwiek gameplayu, więc ciężko było ocenić wtedy stan produkcji.
Przed tygodniem otrzymaliśmy pierwszy filmik z prezentacją kilku urywków wprost z rozgrywki, a chwilę po nim deweloperzy poddawali pod rozwagę wprowadzenie w Quake Champions modelu biznesowego free-to-play. Dziś z kolei dowiedzieliśmy się, że nowy Quake nie będzie napędzany przez autorski silnik deweloperów - id Tech 6. Stwierdził to Marty Stratton, reżyser nowego DOOM-a oraz Quake Champions, w wywiadzie udzielonemu serwisowi Finder:
"Mieliśmy wiele sukcesów z Vulkanem w DOOM-ie, więc Robert Duffy, nasz szef technologiczny, doszedł do wniosku, że technologia ta sprawdzi się też w Quake Champions. (...) To [Quake Champions dop. red] nie działa na id Tech 6. (...)".
Deweloperzy w tym samym materiale stwierdzają również, że starają się przystosować swoją nową grę do jak najszybszego działania na przeróżnych konfiguracji sprzętowych, co w przypadku Quake'a nie jest wcale bez znaczenia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler