Escape from Tarkov - więcej informacji dzięki wybranym Q&A oraz wymagania sprzętowe PC
Nie wiecie nawet, o jaką grę chodzi? Nie szkodzi, my też raptem dzień temu dowiedzieliśmy się o istnieniu Escape from Tarkov. Pierwszoosobowego shootera z postapokaliptycznym klimatem.
Escape from Tarkov to całkiem ciekawie zapowiadająca się produkcja, z gatunku survival shooterów. Projekt wciąż owiany jest tajemnicą, a już teraz można zdobyć nieco szczegółów na jego temat. Wystarczy się udać na oficjalny Fanpage produkcji, bądź zerknąć na poniższe Q&A. Lista została starannie sporządzona przez portal wccftech.com, my natomiast podjęliśmy się próby przetłumaczenia informacji.
Q: W jaki sposób będziemy mogli korzystać z widoku trzeciej osoby?
A: Prawdopodobnie stworzymy osobne serwery, w których będzie można wybrać ten sposób rozgrywki.
Q: Czy gra umożliwi nam dodawanie modów, dodatkowych zadań, rajdów itp.?
A: Na dłuższą metę, nie. Jako że to gra sieciowa. Jednakże faworyzujemy ideę dodawania własnych przedmiotów przez graczy, pod warunkiem, że spełniają nasze wymogi.
Q: Czy w grze pojawią się lornetki, radia, możliwość komunikowania się?
A: Tak.
Q: Czy będą filmiki narracyjne, takie jak w niektórych tytułach?
A: Tak, będzie wstęp wraz z filmem.
Q: Czy macie w planach dodanie ciężkiej broni stacjonarnej?
A: Myślimy nad tym.
Q: W jaki sposób będą zaznaczane krańce map oraz jakie przeszkody uniemożliwią graczom ucieczkę z miasta?
A: Blokady dróg, pola minowe, snajperzy itp.
Q: Czy do modyfikowania i naprawiania broni niezbędne będą narzędzia?
A: Tak, do naprawy będzie potrzebny zestaw naprawczy. Do modyfikowania natomiast będą potrzebne narzędzia (multitool). Dodatkowo każda broń będzie miała swoją trwałość działania, im dłużej z niej korzystamy, tym bardziej się niszczy - zarówno wizualnie, jak i fizycznie.
Q: W dużym mieście takim jak Tarkov będą pewnie banki, czy gracze będą mogli je okraść?
A: Tak.
Q: Jak wiele broni mogę zabrać na rajd?
A: Jedną za pas, jedną na plecy, pistolet w kaburze oraz nóż. Dodatkowo możesz wziąć niewielkiej wielkości broń do swojego plecaka.
Q: Jak wygląda jedzenie w grze? Czy będą bezpieczne obszary, w których można jeść?
A: Nie będzie żadnych bezpiecznych miejsc, zaznasz spokoju jedynie poza rajdem, więc jedz ostrożnie.
Q: Jeśli gracze będą zarządzać cenami przedmiotów, to nie sądzicie, że niektóre z nich będą niesamowicie tanie?
A: Tak działa gospodarka gry, podobnie jak w rzeczywistości. Jeśli przedmiot jest tani, to znaczy, że jest na tyle powszechny.
Q: Czy będzie animacja podczas leczenia?
A: Możliwe.
Q: Czy otrzymamy mapę oraz czy będziemy w stanie zaznaczać na niej punkty?
A: Tak.
Q: Czy będziemy mogli kolorować broń bądź dodawać naklejki?
A: Będą dostępne wzory oraz farby do kamuflowania broni.
Q: Czy podczas obracania kamery nasza postać obraca głowę?
A: Mamy w planach dodanie tego do gry.
Q: Czy jeśli strzelimy w rękę wrogiego gracza, ten nie będzie mógł przeładować broni?
A: Nie myśleliśmy o tym... Jeszcze.
Q: Czy będą pokazane poziomy zniszczeń [dop. przedmiotów/terenów]?
A: Do pewnego stopnia będą, lecz nie obiecujemy zniszczeń całkowitych.
Q: Czy bronie będą się niszczyć? W jaki sposób?
A: Pogorszą się staty, będą się zacinać, a do tego dojdą inne problemy z przedmiotem.
Q: Czy różne bronie będą miały osobny współczynnik trwałości działania?
A: Tak.
Q: Czy gra posiada stojące/kucające/leżące pozycje?
A: Tak.
Q: Czy będziemy walczyć zza osłony? Możemy strzelać na ślepo z ukrycia?
A: Tak.
Q: Czy będziemy "przylepieni" do osłon?
A: Nie ma mowy o klejeniu się do osłon.
Q: Czy będzie możliwość modyfikowania sprzętu pod nasze potrzeby? Czy będzie to miało jakiś wpływ na rozgrywkę?
A: Tak. Będzie można zwiększyć ilość przechowywanych magazynków. W przyszłości planujemy dodać system MOLLE do kamizelek.
Q: W jaki sposób działa system obrażeń?
A: Nie będzie żadnej samoistnej regeneracji. Będą natomiast krwawienia, złamania, szok pourazowy. Trzeba będzie uleczyć to wszystko dzięki specjalnym lekarstwom. Używasz ich na uszkodzonej części ciała i obserwujesz działanie, tyle.
Q: Czy nasze postępy oraz przedmioty będą zachowane, jeśli uda nam się przeżyć?
A: Wszystko co zdobędziesz podczas trwania rajdu będzie Twoje. Oczywiście, jeśli wyjdziesz z rajdu żywy.
Q: Czy w grze będą przedmioty rzadkie, a może nawet legendarne? Bronie, sprzęt itp. z małą szansą na znalezienie?
A: Tak.
Q: Jak będą wyglądały przedmioty, możliwe do podniesienia? Jak, gdzie oraz w jakich lokalizacjach będą się pojawiać?
A: Przedmioty będą pojawiać się w różnych miejscach i będą mniej lub bardziej unikatowe. Rzeczy konkretnego zastosowania będą pojawiać się w odpowiednich lokalizacjach. Rzadkie przedmioty będą w miejscach, w których mało kto zagląda (ciężko dostępne pomieszczenia, zamknięte pokoje). Po każdym rajdzie świat będzie się regenerować na nowo.
Q: Czy drużyna/członkowie klanu, podczas rozmów, mogą być podsłuchani przez innych graczy znajdujących się nieopodal?
A: Tak, mamy w planach rozszerzyć możliwości radia o różne częstotliwości, kodowanie itp.
Poza tym studio Battlestate ogłosiło wstępne wymagania sprzętowe do Escape from Tarkov, na które możecie zerknąć niżej:
Wymagania minimalne:
- System: Windows 7/8/10 (64 Bit)
- Procesor: Dwurdzeniowy procesor 2.4 GHz (Intel Core 2 Duo, i3) albo 2.6 GHz (AMD Athlon, Phenom II)
- Karta Graficzna: Karty obsługujące DX9 oraz posiadające 1 GB pamięci
- RAM: 6 GB
- Dysk Twardy: 8 GB
Wymagania rekomendowane:
- System: Windows 7/8/10 (64 Bit)
- Procesor: Czterordzeniowy procesor 3.2 GHz (Intel i5, i7) albo 3.6 GHz (AMD FX, Athlon)
- Karta Graficzna: Karty obsługujące DX11 oraz posiadające 2 GB pamięci
- RAM: od 8 GB
- Dysk Twardy: od 8 GB
Zainteresowani tytułem mogą zamówić jego preorder na oficjalnej stronie producenta. Na portalu można też zapisać się do zamkniętych beta testów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler