Projektant gry Hearthstone omawia problem power creepingu
Starszy projektant gry Hearthstone: Heroes of Warcraft, Ben Brode, zgodził się, że gra jest coraz bardziej zniechęcająca i nieprzyjazna dla nowych graczy.
Sadi @ 10.09.2015, 15:07
Codziennie gram w RPG: Zaparzyć kawę (+10 do energii) czy herbatę (+10 do relaksu)?
"Sadi"
pc, free 2 play
Starszy projektant gry Hearthstone: Heroes of Warcraft, Ben Brode, zgodził się, że gra jest coraz bardziej zniechęcająca i nieprzyjazna dla nowych graczy. W głównej mierze jest to wynikiem dokuczliwego power creepingu, rodzącego problemy z balansem rozgrywki.
W wideo opublikowanym na oficjalnym kanale Youtube Hearthstone, Brode tłumaczy jak power creeping■ zaburza balans pomiędzy graczami podczas dodawania nowych, potężniejszych kart. Karty tworzą coraz większe dysproporcje pomiędzy nowymi, a starymi graczami.
Brode kontynuuje, stwierdzając, że "poprawna trajektoria" jest istotna dla gry, a sam Blizzard ma nadzieję na wydanie "setki" nowych przygód do Hearhstone.
"Zgadzamy się, że jest to problem, który powinniśmy rozwiązać, by granie było komfortowe i przyjemne zarówno dla nowych graczy, jak i dla tych starszych. Dyskutowaliśmy i nadal dyskutujemy na ten temat z całą ekipą Hearthstone już od naprawdę długiego czasu. Doszliśmy do wniosku, że jeżeli jest jakieś niesamowite długoterminowe rozwiązanie tego problemu, to my z pewnością wprowadzimy je do gry" - Brode.
Na tę chwilę, Hearthstone jest dostępne na PC, smarthphonach oraz tabletach. Najnowszy dodatek do produkcji, zatytułowany Wielki Turniej, wydano w sierpniu bieżącego roku, a Blizzard planuje kontynuować udostępnianie kolejnych rozszerzeń. Deweloper chce wspierać swoje dzieło przez 10 - 20 lat.
■ Power Creeping - stopniowe wprowadzania siłowych różnic między graczami, dla przykładu: podstawowa karta "Wódź Srebrnogrzbietych" za 3 gwiazdki 1/4 z Prowokacją zostaje zastąpiona "Piechotą Gnomoreganu" za 3 gwiazdki 1/4 z Prowokacją i Szarżą. Tworzy to dysproporcje i problemy z balansem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler